تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804905809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار برداشت آب از بالای سد زاینده رود تا شش ماه آینده ارائه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان: آمار برداشت آب از بالای سد زاینده رود تا شش ماه آینده ارائه می شود اصفهان- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: بر اساس برنامه مدیریت یکپارچه حوضه زاینده رود، آمار میزان برداشت آب از بالای سد زاینده رود تا شش ماه آینده ارائه می شود.


به گزارش ایرنا، مسعود میرمحمد صادقی روز سه شنبه در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان افزود: کار تدقیق برداشت آب در مدیریت یکپارچه حوضه زاینده رود در دو منطقه سد چم آسمان تا سد تنظیمی زاینده رود و بالای سد زاینده رود در حال اجراست.
وی ادامه داد: بر این اساس مشخص شد که استان اصفهان از محدوده سد چم آسمان تا سد تنظیمی زاینده رود 22 میلیون متر مکعب و استان چهارمحال و بختیاری 122 میلیون متر مکعب آب برداشت کرده است.
وی تصریح کرد: مدیریت یکپارچه حوضه زاینده رود بر اساس مصوبه 9 گانه شورای عالی آب در حال اجراست.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان اظهار کرد: مشخص شدن برداشت های غیرمجاز در حوضه زاینده رود نیز جزو امور اجرایی مدیریت یکپارچه حوضه زاینده رود است.
وی بسته شدن چاه های غیر مجاز را جزو بخشنامه های وزارت نیرو و در دستور کار بودن شرکت آب منطقه ای بیان کرد و افزود: برخی از حق آبه داران برای ثبت چاه به این شرکت مراجعه نمی کنند.
وی گفت: منابع درون حوضه ای مانند ساماندهی رودخانه و برداشت های غیرمجاز، اصلاح الگوی کشت، استفاده از آب های نامتعارف مانند پساب و منابع خارج از حوضه مانند انتقال آب از حوضه های دیگر و انتقال آب از خلیج فارس از راهکارهای مقابله با بحران آب است.
وی افزود: انتقال آب خارج از حوضه کار بسیار سختی است و ضمن پیگیری این مسئله نباید دلمان را به آن خوش کنیم.
مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان احداث تونل گلاب را راه حلی برای مشکل
اب شرب اصفهان دانست و افزود: این طرح با ظرفیت 10 متر مکعب در ثانیه تا سال 1410 برنامه ریزی شده است.
میرمحمد صادقی ادامه داد: ساماندهی رودخانه و برداشت های غیرمجاز نیازمند برقرار شدن انضباط آبی است و جاری شدن رودخانه زاینده رود منوط به اجرایی شدن این مهم است.
وی اضافه کرد: امیدواریم طبق قول وزارت نیرو آب زاینده رود در نیمه آبان امسال برای کشت پاییزه جاری شود که این مهم به میزان منابع آبی بستگی دارد.
وی اظهار کرد: اگر آبیاری قطره ای منجر به افزایش سطح زیر کشت شود از آبیاری غرقابی بسیار بدتر است و تنها راه ادامه کشت با وضعیت موجود صرفه جویی در مصرف آب است.
مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان تاکید کرد: زمانی آبیاری قطره ای مثمر ثمر خواهد بود که مصرف آب را کاهش دهیم و سطح زیر کشت نیز مانند قبل یا کمتر از آن باشد.
وی حجم کنونی آب سد زاینده رود را حدود 415 میلیون متر مکعب بیان کرد و ادامه داد: رها کردن آب زاینده رود در بهار سال گذشته به دلیل کاهش حجم این سد به حدود 150 میلیون متر مکعب کار درستی نبود.
وی اظهار کرد: در طول یکسال گذشته آب معادل برف به میزان 358 میلیمتر بود که از مدت متوسط بلند مدت 47 درصد آب کمتری به دست آمد.
میرمحمد صادقی همچنین از بخشنامه وزارت نیرو مبنی بر برقدار نشدن هیچ طرحی در حوضه زاینده رود خبر داد و افزود: نصب کنتور روی پمپاژهای سطحی در استان اصفهان در حال اجراست و استان چهارمحال و بختیاری نیز با کمی تاخیر این کار را شروع کرده است.
وی همچنین درباره استفاده از آبی که از شهرستان سمیرم به بیرون از استان خارج می شود، گفت: باید برای برداشت و استفاده از این منبع آبی مجوز تخصیص از وزارت نیرو گرفت که تاکنون این امر میسر نشده است.
وی اظهار کرد: آب جریان طبیعی زاینده رود و تونل کوهرنگ متعلق به حق آبه داران است اما به منزله این نیست که دولت تمام این آب را به حق آبه داران بدهد.
وی ادامه داد: اولویت نخست وزارت نیرو تامین آب شرب مردم است و دولت از کسانی که از حق آبه استفاده می کنند پولی را دریافت کرده و به حق آبه داران پرداخت می کند.
وی افزود: بخشی از این آب برای شرب و بخشی از آن برای صنعت استفاده می شود.
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان نیز در این جلسه گفت: اصفهان دومین استانی است که در آن اضافه برداشت از آب های زیرزمینی انجام می شود.
غلامحسین حیدرپور تاکید کرد: منابع آب زیرزمینی بویژه در اصفهان منبع توسعه پایدار است اما در حال از بین رفتن است و تمام دستگاهها بویژه جهاد کشاورزی باید از آن حفاظت کنند.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه استفاده از آبهای زیرزمینی باید صورت گیرد، ادامه داد: بسیاری از مردم فکر می کنند که آب زیرزمینی از دریا می آید و تمام شدنی نیست.
به گزارش ایرنا، در این جلسه نمایندگانی از 24 شهرستان استان به بیان مشکلات آب مناطق خود پرداختند.
پ/7140/607


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن