تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819364978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس شورای اسلامی استان اصفهان: شهردار نباید با رای مستقیم انتخاب شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس شورای اسلامی استان اصفهان: شهردار نباید با رای مستقیم انتخاب شود اصفهان- ایرنا- رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: انتخاب شهردار با رای مستقیم سبب می شود وزن سیاسی شهرداری بر وزن فنی و تخصصی آن پیشی بگیرد و این به ضرر منافع شهری است.


به گزارش ایرنا، عبدالله کیانی روز سه شنبه در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به مطرح شدن موضوع انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم افزود: در نگاه اول، طرح موافق اصول مردمسالاری است اما نگاه عمیق تر به موضوع نشان می دهد به چند دلیل این امر نمی تواند به نفع منافع شهری باشد.
وی اضافه کرد: نخست اینکه شهرداری یک سازمان فنی و تخصصی است و این سازمان باید بر اساس اصول علمی مدیریت شهری و یافته های این علم فعالیت کند.
رییس شورای اسلامی استان اصفهان افزود: شهردار نیز باید فردی تخصصی و فنی باشد که فارغ از مسائل سیاسی و با دید علمی مسائل شهر را حل و فصل کند و شورا نیز با توجه به اینکه نماینده مردم است نظارت لازم را بر شهردار داشته باشد.
وی اظهار کرد: انتخاب مستقیم شهردار تجربه بسیاری از کشورهاست و بررسی های تطبیقی نشان می هد که این الگو نتوانسته طرحی موفق باشد.
وی تاکید کرد: انتخاب شهردار از حقوق شوراهاست و نباید در آن خدشه ای ایجاد شود و شوراها بیش از پیش تضعیف شوند.
کیانی در بخش دیگر سخنانش گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش عبور و مرور، شوراها و شهرداری با همکاری سایر نهادها و دستگاههای مسوول، تمهیدات لازم درباره تسهیل رفت و آمد دانش آموزان، نظارت جدی بر سرویس مدارس، خط کشی معابر، نصب علائم راهنمایی، زیباسازی شهری و کنترل ترافیک شهری در ساعات شلوغی را انجام دهند.
وی به شهرداری ها پیشنهاد کرد با هماهنگی اصناف برای ایجاد بازارچه های مهر، با هدف ارائه ارزان لوازم التحریر، کیف، کفش و لباس مدارس و سایر اقلام مورد نیاز اقدام کنند.
وی با اشاره به مشکلات آب اظهار کرد: مدیریت منابع آبی در ایران بعد از اصلاحات ارضی و دهه 1340 با مشکلات اساسی روبرو بوده است.
رییس شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: حفر بی رویه و شتابان چاه ها، توسعه سدها بدون کار کارشناسی، از میان رفتن قنوات، سیاست های بخشی از حوزه آب بدون توجه به سیاست های کلان و توسعه بی رویه شهرها و صنایع آب بر باعث شده تا مساله آب از یک بحران به یک فاجعه تبدیل شود.
وی از دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استانها خواست نسبت به بهینه کردن مدیریت آب و افزایش بهره وری، اثربخشی در استفاده از منابع آبی و اجرای طرح ها بر اساس نگاه جامع نگر تلاش خود را افزایش دهند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه 24 نماینده از شهرستانهای اصفهان حضور داشتند.
پ/7140/ 607


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن