تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820454410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند کتاب تازه منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲




1410778535843_21.jpg

چند کتاب ترجمه تازه منتشر شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «پاکون» نوشته اسپایک میلیگن با ترجمه مجتبی ویسی منتشر شده است. مترجم در مقدمه‌ای بر کتاب می‌نویسد: «اسپایک میلیگن (با نام اصلی ترنس اَلن) شهرتش را بیشتر از همه مدیون فیلمنامه‌نویسی، آثار طنز، اجرای برنامه‌های رادیویی و بازیگری در سینما و تلویزیون بود، اما عده زیادی نیز او را به خاطر آثار ادبی‌اش می‌شناسند. نوشته‌هایی که محور اصلی در آنها طنز و در مواردی طنز سیاه است. میلیگن در آثارش هیچ محدودیتی قائل نیست و هرکس و هرچیزی را دست‌مایه شوخی و طنز قرار می‌دهد. یکی دیگر از شاخصه‌های کار او رفتار زبانی‌ای است که در پیش می‌گیرد.» رمان «پاکون» در 167 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 11000 تومان به چاپ رسیده است.

کتاب

** «استاد دروغ‌های کوچک» نوشته ارسی سوتیروپولوس با ترجمه بابک واحدی به چاپ رسیده است. مترجمه در مقدمه‌ای بر کتاب می‌نویسد: «ارسی سوتیروپولوس متعلق به دنیای ادبیات آوانگارد یونان است. بیشتر داستان‌های این مجموعه در یونان محل تولد و زندگی نویسنده اتفاق می‌افتند و چندتاییشان هم در ایتالیا کشوری که از لحاظ تاریخی و فرهنگی اشتراکات زیادی با یونان دارد. بیشتر داستان‌ها به روابط نزدیک میان آدم‌ها، یک زوج یا گروهی کوچک و به طریقی مرتبط یا خویشاوند هم می‌پردازند. در این بین شوق به یکدیگر و انواع رنگ به رنگ احساس و عشق و در عین حال فاصله و جدایی از یکدیگر داستان را شکل می‌دهند.» مجموعه داستان «استاد دروغ‌های کوچک» در 165 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 8000 تومان انتشار یافته است.

کتاب

** کتاب «داستان‌پرداز زندگی» نوشته تیتزیانو اسکارپا با ترجمه اثمار موسوی‌نیا منتشر شده است. مترجم در مقدمه‌ای بر کتاب می‌نویسد: «تیتزیانو اسکارپا در این کتاب تجربه‌های زندگی را در قالب قطعاتی کمتر از هزار حرف به تصویر می‌کشد. این تجربه‌ها مقابل جهان رسانه‌ها قرار می‌گیرند که اخبار و تفسیرهایش را لحظه به لحظه توی صورت مخاطب پرتاب می‌کند و بر همه دنیای مخاطب سایه می‌افکند. آیا وظیفه نویسنده‌ها و روشنفکران صرفا پرداختن به وقایع منعکس‌شده در رسانه‌هاست؟» «داستان‌پرداز زندگی» در 155 صفحه با شمارگان 11000 نسخه و قیمت 8000 تومان به چاپ رسیده است.

کتاب

** کتاب «افلاطون و اینترنت» نوشته کیرُن اُهارا با ترجمه محسن محمودی منتشر شده است. در یادداشت پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «معرفت حقیقی از نظر افلاطون معرفتی است که به چرایی خود آگاهی دارد‌، در حالی که معرفت ظاهری‌، ممکن است واقعیت داشته باشد‌، ولی قادر به بیان چرایی خود نیست. افلاطون به‌ویژه در اثر معرفت‌شناسانه‌ سترگش «ثئای‌تتوس» تلاش زیادی برای ایجاد تفاوت ضروری بین دانش و باور حقیقی کرد. او می‌گوید دانش عبارت است از باور حقیقی به علاوه «چیزی» که «فقط» باور را به دانش تبدیل می‌کند یعنی «باور صادق موجه». بنابراین سنت باور صادق موجه بر این موضوع استوار است که دانش حالتی روان‌شناختی است که باعث می‌شود فرد از یک گزاره حمایت کند. سنت باور صادق موجه به دو دلیل دچار تکان‌کاری شده است‌؛ نخست‌، پست‌مدرنیسم و دوم‌، ظهور پدیدارهای تکنولوژیک متأخر چون رایانه و اینترنت. کتاب پیش رو ناظر به بخش دوم این تکان‌کاری است.» «افلاطون و اینترنت» در 79 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 4500 تومان منتشر شده است.

کتاب

** کتاب «هایدگر، هابرماس و تلفن همراه» نوشته جورج میرسون با ترجمه محمود مقدس منتشر شده است. در معرفی این کتاب می‌خوانیم: «هایدگر و هابرماس با وجود افتراقات نظری‌ فراوان‌، از جمله در باب مدرنیته و عقلانیت‌، در مورد پیامدهای منفی تکنولوژی اشتراکات قابل توجهی دارند‌؛ آنجا که هایدگر از ماشین‌زدگی می‌نالد و هابرماس از گسترش بیش از پیش سیستم و در نتیجه‌، کوچک‌تر شدن جهان زیست سخن می‌گوید. کتاب حاضر پدیده‌ تلفن همراه را به مثابه یک تکنولوژی نوین ارتباطی از منظری فلسفی مورد مطالعه قرار می‌دهد. میرسون با تمرکز بر این تکنولوژی نوپدید که تعریفی تازه از ارتباطات به دست داده و بدان مختصاتی تازه بخشیده‌، سعی در طرح و بررسی آرای این دو اندیشمند برجسته دارد و در این راستا با ارائه‌ شواهد تجربی و آماری در کنار ذکر آرای فلسفی‌، مواجهه‌ِ پست‌مدرن عصر جدید را توصیف می‌کند؛ آرمانشهری که در آن آینده بر مبنای ارتباطات فهمیده می‌شود.» «هایدگر، هابرماس و تلفن همراه» در 73 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 4000 تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

کتاب

** کتاب‌های یادشده را انتشارات افسون خیال منتشر کرده است. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن