تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804627154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت حدود 20 میلیون کاربر بازی های رایانه ای در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فعالیت حدود 20 میلیون کاربر بازی های رایانه ای در ایران تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: مجموع کاربران رایانه در ایران بین 18 تا 20 میلیون نفر است که هر کدام بیش از یک و نیم ساعت از وقت روزانه خود را به بازی کردن اختصاص می دهند.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بهروز مینایی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی فعالان نظام نوآوری صنعت رایانه ای کشور اظهار داشت: با این ظرفیت و پتانسیل، بازار مصرف ایران را بازی های خارجی در اختیار دارند.
وی، مغفول و مهجور ماندن بازی های رایانه ای داخلی را ناشی از عدم وجود دید درست در نگاه مسئولان و نبود جدیت آنها و عدم اقبال هنرمندان به ورود به این حوزه دانست.
رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای، از این صنعت به عنوان صنعتی نوپا، پویا، خلاق و نوآورانه یاد کرد که با وجود عمر کوتاه فعالیت بنیاد؛ رونق خوبی از نظر کمی و کیفی در کشور پیدا کرده است.
مینایی از وظایف مهم بنیاد در بدو تأسیس را نظارت و کنترل و پایش بازی های مورد مصرف در ایران و حمایت از بازی های تولیدی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: در جهت تحقق اهداف سازمان، فعالیت های نظارت، کنترل و پایش بازی های مورد مصرف کاربران ایرانی با تکیه بر مطالعات عمیق دانشگاهی و حوزوی انجام و در این راستا بیش از 3 هزار بازی از طریق نظام رده بندی ساماندهی شده است.
وی از دیگر فعالیت های سازمان در تحقق اهداف را حمایت از بازی های تولیدی عنوان کرد.
رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ادامه چالش های موجود در این صنعت را مساله فقدان حقوق مؤلف (کپی رایت) بازی های خارجی، وجود بازار زیرزمینی و عدم وجود بازار منسجم در ارائه و توزیع تولیدات در میان مصرف کنندگان دانست.
وی در تشریح این چالش ها تاکید کرد که با وجود تعامل بسیار بامجلس و دولت محصولات خارجی با قیمت نازل و به وفور در بازار وجود دارد و تولید کننده داخلی توانی برای رقابت با این محصولات را ندارد و از سوی دیگر ناشر قوی برای تولید محصولات داخلی نداریم و آنچه در بازار تولید می شود نیز فاقد تبلیغات و همکاری رسانه های مختلف از جمله رسانه ملی در این راستاست.

** بهره بردن از ظرفیت های پارک های فناوری
در ادامه جلسه، یکی از فعالان این صنعت نیز به ذکر دیدگاه ها و نظرات خود درباره بازی های رایانه ای پرداخت و تأکید کرد: مدل مشارکتی تولید در این صنعت مشکلات زیادی را برای تولید کننده فراهم می آورد و بروکراسی های ناشی از آن باعث تأخیر و ایجاد مشکل در پروسه تولید خواهد شد.
حسین صابری معاون توسعه پارک فناوری پردیس نیز گفت: تعامل بخش خصوصی و دولتی در این صنعت هنوز اتفاق نیافتاده است و بنیاد ملی بازی های رایانه ای در جهت حمایت مالی از تولید کنندگان به جای کمک های مالی و وام هایی که به این امر اختصاص می دهد باید این محصولات را به صورت تضمینی خریداری کند.
نشست هم اندیشی فعالان نظام نوآوری صنعت رایانه ای کشور روز چهارشنبه به دعوت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور فعالان و کنش گران این صنعت برگزار شد.
در این نشست که با هدف طراحی مدل نظام ملی و فرهنگی صنعت بازی های رایانه ای برگزار شد، کمک گرفتن از مطالعات سایر کشورها در این حوزه و آسیب شناسی این صنعت مورد تأکید قرار گرفت.
در پایان این نشست بر اسلامی، ایرانی، انقلابی، تعالی بخشی، کمال آفرینی، پاک و اخلاقی، حافظ نهاد خانواده، هویت ساز و مصونیت بخش و گفتمان ساز بودن بازی های رایانه ای در دست تولید تأکید شد.
فراهنگ(1)**7537**1569


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن