تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820397654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ بیکاری در گلستان سه پله بالاتر از میانگین کشوری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نرخ بیکاری در گلستان سه پله بالاتر از میانگین کشوری گرگان - ایرنا - معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ بیکاری بهاره استان طبق گزارش مرکز آمار ایران 13.7 درصد است که سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است.


"محمد رهبری" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میانگین نرخ بیکاری بهاره در کشور طبق گزارش مرکز آمار ایران 10.7 درصد است.
وی اضافه کرد: بر اساس این گزارش، گلستان در بین 31 استان کشور رتبه نهم را از لحاظ نرخ بیکاری بهاره به خود اختصاص داده است.
وی مهمترین دلیل رشد نرخ بیکاری در این استان شمالی کشور را خشکسالی دانست و افزود: اشتغال غالب در این گلستان بر محور کشاورزی است و کم آبی و بروز خشکسالی باعث شده بر اشتغال در این بخش که به صورت فصلی نیز بوده، تأثیر بگذارد و نرخ بیکاری از میانگین کشوری نیز بالاتر برود.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، همچنین نبود فرهنگ کارآفرینی، بروکراسی اداری، نبود نقدینگی برای ایجاد اشتغال جدید، کارکرد واحدهای صنعتی استانی با ظرفیت پایین و رکود حوزه کسب و کار را از دلایل دیگر برای بالا رفتن میانگین نرخ بیکاری در استان گلستان می داند.
رهبری اظهار کرد: برای کاهش نرخ بیکاری در استان که در راست آزمایی آماری نیز می تواند بیشتر از گزارش مرکز آمار ایران باشد، باید ضمن ایجاد فرهنگ کارآفرینی در مردم و حتی مدیران استانی، چرخه فعالیت های کسب و کار موجود را با تزریق نقدینگی و مدیریت کارآمد به حرکت بیشتر واداشت.
این کارشناس اشتغال و کارآفرینی، عدم همخوانی فعالیت های آموزشی دانشگاه های استان با نیاز بازار کسب و کار و مدیریت سنتی حاکم بر واحدهای صنعتی فعال استانی را، عامل دیگری بر روند رو به رشد بیکاری در این منطقه می داند.
رهبری، بخشی نگری دستگاه های دولتی، نبود فرهنگ همسان کارآفرینی در این دستگاه ها، نبود متولی و ناظر بر فعالیت های اشتغالزایی را از دیگر معضلات کارآفرینی در استان توصیف کرده که می تواند در آینده نیز روند نرخ بیکاری را افزایش دهد.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان راهکار معضل بیکاری در این استان شمالی کشور را علاوه بر ایجاد فرهنگ کارآفرینی در جامعه و مدیران دستگاه های دولتی، حفظ اشتغال موجود در واحدهای کارآفرینی با راه انداختن چرخه فعالیت کارگاه های فعال دانست.
استان گلستان یک میلیون و 800 هزار جمعیت دارد که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در زمره استان های با جمعیت جوان قرار دارد به طوری که میانگین سالمندی در این استان از میانگین کشوری نیز پایین تر است.
اشتغال غالب در استان گلستان که در سال های نه چندان دور به دلیل کشت سطح وسیع پنبه به منطقه طلای سفید معروف بوده و اکنون نیز قطب کشت گندم و دانه های روغنی است، در بخش کشاورزی و دامداری است.ک3
2712/602


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن