تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805105548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار انزلی : آمار دقیق ، نقطه عطف هر برنامه ریزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار انزلی : آمار دقیق ، نقطه عطف هر برنامه ریزی است انزلی - ایرنا - فرماندار انزلی در گردهمایی مجریان محلی سرشماری عمومی کشاورزی داشتن آمار دقیق را نقطه عطف و مبنای برنامه ریزی عنوان کرد .


به گزارش روزر دو شنبه خبرنگار ایرنا "قاسم روحانی فر" به دهیاران و روسای شورای روستا حاضر در این نشست، گفت: داشتن آمار دقیق و بروز کشاورزی علاوه بر نقش اساسی در برنامه ریزی های کلان و جذب اعتبارات ، در مسایل روزمره کشاورزی ، نظیر جذب نهاده ها موثر است ، لذا انتظار می رود روستاییان عزیز کاملا در این زمینه توجیه بوده و با آمارگیران همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار انزلی افزود:با توجه به اینکه مسیرهای دسترسی در روستاهای شهرستان انزلی، سهل الوصول است و در عین حال تمامی دستگاهها آماده همکاری برای تسهیل تردد جهت اخذ آمار هستند ، امیدواریم بتوانیم با دقت و در اسرع وقت این سرشماری را در روستاهای انزلی انجام دهیم.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار انزلی نیز در این نشست با اشاره به نقش بی بدیل کشاورزی در تامین معیشت و امنیت غذایی گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری فرمودند لذا باید مسوولانه و با انگیزه در آمارگیری مشارکت داشته باشیم.
"غلامرضا رحیمی" با تاکید بر اهمیت ویژه موارد مبتلابه کشاورزی در استان گیلان تاکید کرد: از دهیاران ، اعضای شورای اسلامی روستا انتظار می رود با تبیین درست مسئله آمارگیری و بویژه اعتماد سازی ، فضایی فراهم کنند تا سرشماری کشاورزی امسال بتواند به هدف اصلی که جمع آوری اطلاعات پایه مطمئن ، برای برنامه ریزی های آتی است، منجر شود.
مدیر جهاد کشاورزی بندر انزلی نیز با اشاره به اینکه آمار بهنگام مسیر تولید کشاورزی را مشخص می کند گفت: داشتن آمار درست حتی به ما کمک می کند تا تصور درستی از کشت اصلی ، کشت دوم ، ترویج روشهای موثر کشاورزی و دامداری و تشخیص صحیح اولویتها داشته باشیم.
"وحید مهدوی" افزود: این آمار در تدوین نقشه راهی موثر است که بر مبنای آن می توانیم محصولات استراتژیک و درآمد زا را با توجه به وضعیت موجودمان شناسایی و ترویج کنیم.
وی تصریح کرد: از همه افراد ذی ربط بویژه دهیاران می خواهیم تا با همکاری به موقع و اطلاع رسانی درست، کمک کنند تا در بازه زمانی تعیین شده ، اطلاعات جمع آوری شود.
مهدوی گفت: یقینا این اطلاعات بیش از هر کس به کار خود جامعه بهره بردار روستایی می آید چرا که حتی فرصت بازاریابی درست محصولاتشان نیز در گرو ، نتایجی خواهد بود که از پردازش همین داده های آماری بدست می آید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندر انزلی پیشنهاد کرد با توجه به تعداد آمارگیران و روستا های موجود نوعی تقویم کاری حضور در روستا ها تهیه شود تا در زمان حضور آمارگیران ، دهیار از قبل مطلع و حتما در روستا حاضر باشد .
*سرشماری عمومی کشاورزی 93 مبنای برنامه ششم توسعه
کارشناس آمار معاونت برنامه برنامه ریزی استانداری گیلان که برای توجیه سرشماری در این نشست حاضر شد ، این سرشماری را از دو جنبه حایز اهمیت خواند.
"امیر لولویی " در خصوص ویزگی بارز دوره چهارم سرشماری عمومی روستایی تاکید کرد: با توجه به پایان برنامه پنجم توسعه ، یقینا این داده ها برای تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه لحاظ میشود، لذا هرچه این آمارها دقیق تر باشد ، نهایتا در برنامه های کلان نیازهای جامعه روستایی ما دقیق تر و متناسب تر لحاظ می شود.
وی دومین ویژگی این سرشماری را حذف کامل فرم کاغذی و استفاده از تبلت عنوان کرد و گفت : این ویژگی باعث می شود که آمار ها به سرعت و بروز جمع بندی شود.
لولویی تمامی بهره برداران را گروه هدف این سرشماری اعلام کرد و افزود: معیارآمار ، وضعیت در لحظه آمار گیری است به این معنی که اگر کشاورزی در لحظه آمار گیری مقدار سطح زیر کشتش "الف" واحد باشد و یک ماه بعد بیشتر یا کمتر شود ، آنچه مد نظر است وضعیت بهره بردار در لحظه اخذ آمار است.
کارشناس آمار معاونت برنامه ریزی در مورد بهره برداران غیر ساکن تذکر داد: تعدادی از بهره برداران روستایی ، در روستا سکونت ندارند که لازم است دهیاران اطلاعات مربوط به این دسته از بهره برداران را در اختیار آمارگیران قرار دهند .
وی تعداد آمارگیران در روستاهای بندر انزلی را 5 نفر اعلام کرد و گفت : آمارگیران همگی مجهز به کارت شناسایی هستند و اغلب از افراد با سابقه در امر آمارگیری گزینش شده اند .
این کارشناس مسیول افزود :" آمارگیران از امروز -24 شهریور- در کلاسهای توجیهی شرکت می کنند و از پنجم مهرماه کار خود را اغاز خواهند کرد.
لولویی در پاسخ به برخی از دغدغه های مطرح شده گفت: در این طرح برای "بهره بردار" حداقل هایی تعریف شده است .
وی تشریح کرد : بعنوان مثال کسی که حداقل 400 متر مربع زمین زراعی یا حداقل 200 متر مربع باغ و قلمستان داشته باشد بهره بردار تلقی می شود.
کارشناس آمار معاونت برنامه ریزی گفت: در مورد دام حداقل یک راس دام سنگین شامل گاو ، گوساله ، گاو میش یا 2 راس دام سبک اعم از گوسفند ، بز، بزغاله داشته باشد همچنین در پرورش طیور سنتی حداقل 10 قطعه پرورش طیور داشته باشد.
وی افزود : در مورد گلخانه ، متراژ مطرح نیست و داشتن آن کفایت می کند در مورد استخر ماهی نیز متراژ مدنظر نیست گرمآبی یا سرآبی بودن آن مورد سوال خواهد بود و در مورد پرورش زنبور عسل از حداقل یک کندو ، در آمار لحاظ می شود و پرورش کرم ابریشم هم بدون لحاظ مقدار کمی آن ، در زمره بهره بردار قرار می گیرد.
لولویی افزود : در این نوبت از سرشماری از مقدار تولید و هزینه و برآورد درآمد سوال نخواهد شد و یحتمل مواردی از این دست بعد ها در طرح های بزرگ دیگری مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
وی تاکید کرد: مالکیت مطلقا مد نظر نیست ، ملاک فقط بهره بردار ، با تعاریف یاد شده است.
این کارشناس مسوول در خاتمه افزود: زمان آمارگیری هر روز از ابتدای وقت اداری تا حدود ساعت 17 خواهد بود و آمارگیری روزهای جمعه نیز انجام می شود تنها چهار روز تعطیل در بازه زمانی آمارگیری وجود دارد که شامل دو عید بزرگ قربان و غدیر و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است لذا به جز این چهار روز در آمار گیری در مدت زمانی 40 روز کاری انجام می شود.
اولین سر شماری کشاورزی به صورت نمونه ای و در حوزه های منتخب روستایی در سال 1339 انجام شد و پس از آن در سال 1352 نیز در حوزه های منتخب صورت گرفت.
اما نخستین سرماری عمومی کشاورزی در سال 1367 انجام شد و پس از آن دومین سر شماری عمومی در سال 1372 ، سومین دوره در سال 1382 انجام شد که بر مبنای سرشماری سال 82 تعداد بهره برداران روستایی انزلی 4 هزار و 500 نفر براورد شده بودند.
چهارمین دوره سرشماری عمومی کشاورزی نیز از پنجم مهرماه لغایت 18 آبان در سراسر روستاهای کشور انجام می شود.
شهرستان بندر انزلی 26 روستا و تعداد 25 شورای اسلامی روستا و 23 نفر دهیار دارد .
620/7560/604


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن