تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشدید نظارت بر چاه ها برای کنترل بحران کم آبی در استان قزوین ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده تاکستان در مجلس: تشدید نظارت بر چاه ها برای کنترل بحران کم آبی در استان قزوین ضروری است قزوین-ایرنا- نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تشدید نظارت ها بر چاه های آب، برای کنترل بحران کم آبی در استان قزوین ضروری است.


به گزارش ایرنا، "رجب رحمانی" یکشنبه شب در چهارمین نشست اتاق فکر آب استان قزوین افزود: در این راستا دستگاه قضایی باید با حفرکنندگان و استفاده کنندگان از چاه های غیرمجاز برخورد لازم را داشته باشد.
وی اظهار کرد: در موضوع توزیع آب و چاه های غیرمجاز، قانون دچار نقص هایی است که باید تلاش کنیم آنرا اصلاح کنیم تا شاهد پیشگیری از هدر رفتن منابع آبی باشیم.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید سهمیه آب استان از سد طالقان را مشخص کنیم، اظهار کرد: در غیر این صورت باید به استفاده از منابع آبی ارتفاعات دوهزار و سه هزار توجه داشته باشیم.
رحمانی با اشاره به نیاز مبرم باغات انگور تاکستان به آب، گفت: 25 هزار هکتار باغ انگور این شهرستان نیازمند آب است و اگر دیر اقدام شود این باغات در آستانه خشک شدن و نابودی قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد تاکستان بر پایه کشاورزی تک محصولی که انگور است می چرخد و فعال می باشد، اظهار کرد: خشک شدن باغات انگور این شهرستان موجب بحران های زیادی چون مهاجرت و افزایش بیکاری می شود.
نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حل بحران کم آبی در استان نیازمند اجرای طرح های کوتاه و مدت و ضربتی می باشد.
"داوود محمدی" افزود: استفاده از توانمندی های بخش خصوصی و تعاونی ها برای اجرای چنین طرح هایی ضروری به نظر می رسد تا هم به دولت بار مالی جدیدی اضافه نشود و هم شاهد بهره وری در مصرف آب با مشارکت خود مردم بود.
وی با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند می تواند صرفه جویی قابل توجهی را در برداشت آب از چاه ها بدنبال داشته باشد، اظهار کرد: نصب کنتورهای هوشمند در چاهها باید با سرعت بیشتری انجام شود.
محمدی خاطرنشان کرد: برای کاهش پرونده های تخلف در حوزه چاههای غیرمجاز نیازمند اقدامات و برخوردهای قاطع تری هستیم هر چند در این زمینه توجه به مسایل امنیتی ضروری است.
وی در پایان گفت: در اصلاح الگوی کشت نیز باید کاشت جایگزین محصولاتی مانند هندوانه، خربزه و گوجه فرنگی و خیار که آب زیادی را به خود اختصاص می دهند، اقدام شود.
مدیرکل برنامه ریزی استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: بر اساس سرفصل اعتبارات استان در برنامه چهارم توسعه، 18 درصد اعتبارات قزوین معادل 670 میلیارد ریال به آب اختصاص داده شده است.
"ابوالفضل یاری" اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای قزوین 150 میلیارد ریال، آبفا 290 میلیارد ریال، آبفای روستایی 170 میلیارد ریال و جهادکشاورزی 45 میلیارد ریال برای امسال پیش بینی اعتبار دارند که این رقم ها برای اجرای طرح های بزرگ مانند سدسازی جوابگو نیست و باید از اعتبارات ملی بهره ببریم.
7392/ 614


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن