تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819238714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقای شاخص های رشد استان گیلان نیازمند حمایت و همت مردم و مسئولان/ لزوم بهره وری در فعالیت های صنعتی و کشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان مهر گزارش می دهد؛
ارتقای شاخص های رشد استان گیلان نیازمند حمایت و همت مردم و مسئولان/ لزوم بهره وری در فعالیت های صنعتی و کشاورزی
رشت - خبرگزاری مهر: بدون شک موضوع های همچون اشتغال، مسکن، بهره وری در فعالیت های صنعتی و کشاورزی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان استان گیلان به شمار می رود و ارتقای شاخص های رشد نیازمند حمایت و همت مسئولان و همگامی و همیاری مردم به ویژه نخبگان و فرهیختگان جامعه است.



به گزارش خبرنگار مهر، این استان شمالی به رغم همه تلاش های دولت هنوز نتوانسته عقب ماندگی های خود را در  محدوده های شهری و روستایی بطور کامل برطرف سازد و نمودارهای توسعه را تحقق بخشد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این باره می گوید: ایجاد تحولات مثبت در مناسبات اداری سرعت بخشیدن به برنامه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با هدف جلب رضایت مردم از اهداف دولت ها و مدیران دستگاه های اجرایی است. محمد احمدی پور  افزود:  خدمتگزارانی که دلسوز نظام هستند، می کوشند با افزایش اعتماد عمومی مسیر توسعه را هموار و سیاست های نظام را در درون مرزهای داخلی و عرصه بین المللی محقق سازند. وی همچنین اظهارداشت: بدون شک تلاش های ارزنده دولت جمهوری اسلامی ایران در 35 سال گذشته به گونه ای بود که توانست ضمن مبارزه با ترفندهای دشمنان خارجی و بد اندیشان داخلی جنگ تحمیلی هشت ساله را علی رغم حمایت های بی حد و مرز ابر قدرت ها از دشمن به خوبی اداره کند و به پیروزی دست یابد و در عرصه علمی و فناوری های نوین در تمامی زمینه ها به ویژه انرژی هسته ای، نانوتکنولوژی و پزشکی موفقیت های بسیاری کسب و جهان پیرامون خود را تحت تاثیر قرار دهد.

در اقتصاد توسعه محور، پویا و فعال مشارکت بخش خصوصی ضرورتی انکار ناپذیر است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: نگاهی هر چند کوتاه به عملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران به خصوص در یکساله اخیر بیانگر این واقعیت آشکار است که گیلان هم در پهنه ایران اسلامی شاهد پیشرفت هایی به ویژه در حوزه های دانش و فرهنگ، صنعت و معدن، عمران و کشاورزی بوده است و این استان شمالی هم توانست با برخورداری از حمایت های دولت بخش قابل توجهی از مشکلات و محرومیت ها را برطرف سازد. وی افزود: از فرصت حضور بخش خصوصی در راستای توسعه همه جانبه استان باید بیشتر بهره مند شد از اینرو می طلبد همگان به این مهم توجهی ویژه داشته باشند. احمدی پور یادآور شد: در اقتصاد توسعه محور، پویا و فعال مشارکت بخش خصوصی ضرورتی انکار ناپذیر است.    نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای در این خصوص گفت:  استان گیلان به رغم همه تلاش های دولتمردان هنوز نتوانسته عقب ماندگی های خود را در  در محدوده های شهری و روستایی بطور کامل برطرف سازد و نمودارهای توسعه را تحقق بخشد. غلامعلی جعفرزاده افزود: به همین دلیل موضوع های همچون اشتغال، مسکن، بهره وری در فعالیت های صنعتی و کشاورزی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان به شمار می رود  و ارتقای شاخص های رشد نیازمند حمایت و همت مسئولان و همگامی و همیاری مردم به ویژه نخبگان و فرهیختگان جامعه است. وی اظهارداشت: اینک بهره برداری از صدها طرح عمرانی، تولیدی، صنعتی و همچنین ساخت راه آهن، آزاد راه، بزرگراه، ایجاد صنایع مادر، مجتع فولاد، کارخانه های داروسازی و تولیدات شیمیایی، فعال شدن منطقه آزاد انزلی، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستارا،  توسعه بنادر و گسترش فرودگاه بین المللی رشت این نوید را می دهد تا با رونق فعالیت های اقتصادی، صنعتی، معدنی و تجاری شعار تدبیر و امید با اندیشه های سازنده بیش از پیش محقق شود. نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای گفت: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی آرمان امسال که همانا اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی است زمینه های رشد استان گیلان را  در مسیر توسعه فراهم سازد. وی در ادامه با بیان اینکه  گیلان با وجود ظرفیت‌های فراوان پتانسیل رشد و توسعه همه‌ جانبه را دارد، افزود: با برنامه ریزی هدفمند و جذب سرمایه های بخش خصوصی می توان این ظرفیت ها را شکوفا کرد.

2100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه آهن قزوین - آستارا  نیاز است معاون عمرانی استاندار گیلان نیز گفت: در حال حاضر دو هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه آهن قزوین – رشت – انزلی - آستارا  نیاز است. حجت شعبانپور افزود: هم اکنون پیشرفت فیزیکی بخش زیر سازی راه آهن قزوین – رشت 85 درصد است. وی همچنین با اعلام اینکه برای تکمیل ساخت راه آهن قزوین – رشت به  750 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهارداشت: میزان اعتبار مسیر خط آهن رشت – انزلی و انزلی – آستارا به ترتیب  350  و 700 میلیارد  تومان است. معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه دو هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه آهن قزوین – رشت – انزلی و آستارا  نیاز است، گفت: پارسال به این پروژه 180 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود که فقط 60 درصد تخصیص پیدا کرد.  وی افزود: سال گذشته با احتساب 60 درصد تخصیص و اوراق مشارکت 270 میلیارد تومان به پیمانکاران این پروژه هزینه پرداخت شد. شعبانپور تصریح کرد: امسال 238 میلیارد تومان پروژه راه آهن گیلان اعتبار دارد که با این میزان اعتبار مسیر قزوین به رشت به اتمام نخواهد رسید. وی اذعان داشت: تنها را برون رفت مشکل احداث پروژه راه آهن فاینانس است که همه مسئولان در راستای تحقق این مهم هستند. معاون عمرانی استاندار گیلان به روند ساخت 13 کیلومتر باقی مانده آزاد راه قزوین – رشت  اشاره کرد و گفت: طول این آزاد راه 140 کیلومتر است که 127 کیلومتر ساخته و 13 کیلومتر باقی مانده است. وی در ادامه با اعلام اینکه 13 کیلومتر آزاد راه قزوین – رشت در دو فاز  اجرا می شود، افزود: مسیر تونل منجیل تا رودبار بصورت بزرگراه  چهار خطه در سال جاری به پایان می رسد. شعبانپور با تصریح اینکه فاز دوم این مسیر که 9 کیلومتر است به 136 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت نیاز دارد، اظهارداشت:  با تامین به موقع اعتبار ساخت این پروژه در بازه زمانی 18 ماهه به اتمام می رسد.

تسریع در ساخت باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت یک مطالبه ملی است وی همچنین با بیان اینکه تسریع در ساخت باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت یک مطالبه ملی است، افزود: معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهوری قول مساعد در راستای تامین اعتبار ساخت باقی مانده آزاد راه قزوین – رشت در محدوده رودبار و منجیل را داده است. معاون عمرانی استاندار گیلان یادآورشد: از مجموع 140 کیلومتر آزاد راه قزوین – رشت احداث 127 کیلومتر به اتمام رسیده است. به گزارش خبرنگار مهر، گیلان از استان های مهم کشور  در زمینه کشاورزی، گردشگری، صنعتی و خدمات است از اینرو می طلبد مسئولان در سطوح مختلف به این خط سر سبز شمالی توجه لازم را داشته باشند.








۱۳۹۳/۶/۲۳ - ۱۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن