تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799256082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه كودكان را با هويت اسلامي-ايراني آشنا كنيم؟ / ترغيب خانواده‌ها به خريد لوازم التحرير داخلي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چگونه كودكان را با هويت اسلامي-ايراني آشنا كنيم؟ / ترغيب خانواده‌ها به خريد لوازم التحرير داخلي
يك جامعه شناس و استاد دانشگاه بر اين باور است كه برخي خانواده‌ها به دليل ندانم كاري و نيز بخاطر وجهه خواهي براي فرزندانشان دفترچه هاي خاص و تزئيني، مدادرنگي هاي غربي و در كل لوازم التحرير گران قيمت مي خرند تا با كيف و كفش و نوع مداد و خودكارشان آن وجهه اجتماعي شان را نشان دهند كه اين به نظر من مضر است و استفاده از اين قبيل وسايل باعث مي شود كه فرزندانشان تعاملات اجتماعي نادرستي داشته باشند.


جوان‌آنلاين: امان الله قرايي مقدم در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص وجود برچسب ها و نمادهاي غربي كه روي لوازم التحرير دانش آموزان قرار دارد، اظهارداشت: در آستانه‌ سال تحصيلي جديد هستيم و خوشبختانه امسال و سال گذشته دولت و مسئولان نشر كتاب و به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آمادگي خود را در خصوص مقابله با اين اشكال اعلام كردند كه به طور كلي نظام تفكر منطقي در اين مورد به عمل آورده است.


وي تصريح كرد: قرار بر اين شده است تا به جاي آن تصاويري كه از قهرمانان القاشده ي غربي از قبيل مرد عنكبوتي، لوك خوش شانس، بت‌من، زورو و بقيه كه روي دفترها و لوازم التحرير بوده است، الگوهايي كه در جامعه ي ما نظير قهرمانان جنگ است، مد نظر قرار گيرد و يا حتي به سمت شخصيت هاي اصلي داستان هاي نمايشي مانند كلاه قرمزي و مدرسه موش ها كه توليدات نمايشي داخلي هستند پيش برويم كه اين امر بسيار جاي تقدير و تشكر دارد.


اين جامعه شناس و استاد دانشگاه با اظهار تاسف از كارتون هايي كه در رسانه ملي پخش مي شود، عنوان كرد: متاسفانه در زمان كودكي پخش كارتون هاي غربي سبب مي شود كه ما با هويتمان بيگانه شويم و اين كار به نوعي است كه خودمان به نحوي آب در آسياب دشمن مي ريزيم.


قرايي مقدم افزود: اگرچه ما در ابتداي راه هستيم و بايد از مدت ها قبل در اين زمينه تمهيداتي را به عمل مي آورديم اما حالا هم دير نشده است و تصاويري كه به ويژه در جلد و متن كتاب ها به كار برده شده است، نشان مي دهد كه توجه عميقي به اين مسئله شده ولي هنوز هم جاي كار دارد اما در همين حال متاسفانه مي بينيم كه برخي خانواده ها به دليل اينكه مي خواهند باز هم پايگاه طبقاتي خودشان را به وسيله فرزندانشان در مدرسه اعلام كنند فرزندانشان را به داشتن لوازم التحرير زينتي و گرانقيمت سوق مي دهند به خصوص كه اين اتفاق وقتي در مدارس دولتي كه شامل دانش آموزان فقير، غني و متوسط كه در كنار هم هستند، تبعات بيشتري دارد. 



چگونه كودكان را با هويت اسلامي-ايراني آشنا كنيم؟ / ترغيب خانواده‌ها به خريد لوازم التحرير داخلي



وي عنوان كرد: برخي خانواده‌ها به دليل ندانم كاري و نيز بخاطر وجهه خواهي براي فرزندانشان دفترچه هاي خاص و تزئيني، مدادرنگي هاي غربي و در كل لوازم التحرير گران قيمت مي خرند تا با كيف و كفش و نوع مداد و خودكارشان آن وجهه اجتماعي شان را نشان دهند كه اين به نظر من مضر است و استفاده از اين قبيل وسايل باعث مي شود كه فرزندانشان تعاملات اجتماعي نادرستي داشته باشند.


اين جامعه شناس و استاد دانشگاه بيان داشت: ما يكي از كارهايي كه بايد انجام دهيم و من سال هاي قبل اين مسئله را مطرح كردم اين يكنواخت بودن دانش آموزان در محيط مدرسه است كه همه با يك نوع لباس خاص به مدرسه بروند حالا هر رنگي را كه مسئولان مدرسه در نظر مي گيرند اما نه اينكه يكي با لباس گرانقيمت و مخصوص و ديگري با لباس كهنه به مدرسه برود.


قرايي مقدم اضافه كرد: اين يكنواختي علاوه بر اينكه تفاخر و برتري جويي و برتري طلبي را به بچه ها ياد نمي دهد؛ نشان از نوعي عدالت اجتماعي است كه سبب مي شود اگر اين ها در بيرون مدرسه كار خلافي بكنند نشان دهد كه اين ها دانش آموز هستند؛ مانند وقتي كه سربازي در بيرون از پادگان كار خلافي مي كند و مي فهمند اين سرباز است و به كل سيستم ضربه زده است كه مورد مواخذه قرار مي گيرد؛ بنابراين معتقدم روپوش مدرسه و حتي نوع كفش ها باعث ايجاد نظم در دانش آموزان مي شود.



چگونه كودكان را با هويت اسلامي-ايراني آشنا كنيم؟ / ترغيب خانواده‌ها به خريد لوازم التحرير داخلي




وي ادامه داد: اين كار باعث مي شود كه دانش آموز احساس كند فردي از جامعه است و هيچ برتري نسبت به ديگران ندارد و نمي تواند با كفش و كيف و لباس و دفترچه و قلمش به ديگران فخر بفروشد بنابراين به نوعي يك نوع دموكراسي به حساب مي آيد و يك انسان متعادلي مي شود كه از نظر روحي و رواني سالم است.


اين جامعه شناس و استاد دانشگاه با انتقاد از داشتن دانش آموزاني كه در كلاس درس تلفن همراه دارند، تصريح كرد: اين مسائل بايد در آموزش و پرورش بررسي شود  چه معنايي دارد كه دانش آموز در كلاس درس موبايل داشته باشد؛ از همين رو برخي كارهايي كه يك سري از خانواده ها انجام مي دهند واقعا نوعي وجهه خواهي است چون مي خواهند با وسايلي كه فرزندانشان در مدرسه در ميان دانش آموزان ديگر ظاهر كرده و نشان مي دهند به نوعي مقام و منزلت خود را بالا ببرند.


قرايي مقدم خواستار آگاهي رساني رسانه هاي جمعي در اين خصوص شد و گفت: بايد خانواده ها را در جهت خريد نوشت افزار و لوازم التحريري كه نشانه هاي فرهنگ ايراني را دارا هستند، ترغيب كرد.



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن