تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805141947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک مرکزی اراده‌ای برای مبارزه با فساد بانکی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



بانک مرکزی اراده‌ای برای مبارزه با فساد بانکی ندارد
امام جمعه اردبیل گفت: بانک مرکزی اراده‌ای برای مبارزه با فساد بانکی ندارد.



به این مطلب امتیاز دهید

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد:‌ اینکه بانک مرکزی برای برخورد با فساد بانک‌ها حرکت و اقدامی انجام نمی‌دهد برای همه معما شده است که این کار به دلایل مختلف می‌تواند باشد که یا خود بانک مرکزی سهامدار شرکت‌ها و بنگاه‌های وابسته به بانک‌ها است یا عده‌ای رجال سیاسی سهامدار محسوب می‌شوند و یا بانک مرکزی در برابر گردن کلفتی برخی از بانک‌های غیر‌دولتی صاحب هیچ قدرتی نیست و یا اینکه مسئله رفاه‌طلبی مطرح است.

وی افزود: بخش غیر‌دولتی به طور طبیعی به دنبال سود بیشتر است و آنها وقتی می‌بینند سرمایه‌گذاری در بخش تولید از یک طرف خطر دارد و از طرف دیگر سود بیشتری ندارد به بخش تولید تسهیلات نمی‌دهند.

خطیب جمعه اردبیل با اظهار تاسف از رفتار بانک‌ها در گرایش به پرداخت تسهیلات برای فعالیت‌های غیر‌مولد اما سودآور نظیر مسکن، طلا و ارز گفت: این سم مهلک برای اقتصاد کشور است و در نهایت نقدینگی و تورم را بالا برده و قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد.

عاملی این رفتار بانک‌ها را خطر بزرگ و تهدید جدی توصیف کرد و ادامه داد: ‌بانک‌ها به جای پرداخت تسهیلات به تولید و اشتغال سعی می‌کنند به بنگاه‌داری و شرکت‌داری بپردازند.

وی تصریح کرد:‌ در اثر عدم نظارت بانک‌ها با معادله خاص گاه سود را از 50 درصد نیز بالاتر می‌برند؛ به طوری که در این شهر فردی را می‌شناسیم که 30 میلیون تومان وام گرفته اما باید 140 میلیون تومان بازپرداخت وام داشته باشد؛ در حالی که رئیس بانک مرکزی در کمال تاسف اعلام می‌کند که شنیده‌ام برخی از بانک‌ها 30 درصد سود می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در اردبیل ادامه داد: در بانکداری اسلامی سود تضمین شده نداریم و انواع کالاها و خدمات نیز سود یکسانی نباید داشته باشد.

عاملی گفت: دیروز اجلاسیه مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا و عربستان برگزار شد تا مقدمات ائتلاف 40 کشور علیه داعش فراهم آید؛ در حقیقت این اجلاس اهانت به شعور جهانیان بود.

وی اضافه کرد: چیزی را که خودشان در سال‌های اخیر پایه‌ریزی کرده‌اند و سه سال از آن حمایت داشته‌اند حالا علیه آن ائتلاف درست می‌کنند؛ این اجلاسیه برای رد گم کردن و فریب افکار عمومی و فرار از محاکمه است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: آنها از قدرت داعش برای شکست خط مقاومت مایوس شده و حالا می‌خواهند خود را قهرمان مبارزه با تروریسم نشان دهند.

عاملی اظهار کرد: این اجلاسیه بهانه‌ای برای حضور نظامی آمریکا در منطقه است و آنها به دنبال جبران شکست اسرائیل در غزه هستند؛ سفر وزیر دفاع اسرائیل به آذربایجان نیز که هفته گذشته انجام شد را باید در همین راستا ارزیابی کرد.

وی دخالت نظامی آمریکا در منطقه را بدون دخالت شورای امنیت نقض قوانین و موازین بین‌المللی بیان کرد و ادامه داد: آمریکا درصدد وارد شدن به کشور عراق و سوریه است تا حکومت قانونی بشار اسد را سرنگون کرده و اهداف منطقه‌ای خود را پیاده کند.

امام جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز اسراف را از گناهان کبیره در مکتب اسلام برشمرد و گفت: اسراف در همه زمینه‌ها عقلانی و صحیح نیست و بهتر است در همه عرصه‌ها به بهینه‌ مصرف کردن روی آوریم.

عاملی رتبه اول ایران را در هدر‌رفت منابع آب یادآور شد و افزود: 70 درصد آب در بخش کشاورزی هدر می‌رود و ما به دلیل همین مصرف بی‌رویه باید به تغییر الگوی کشت و آبیاری‌های مدرن روی آوریم.

وی ادامه داد: ‌براساس پیش‌بینی‌ها فلات ایران در سال‌های نه چندان دور قابلیت سکونت را از دست داده و بحران کم‌آبی به یک بحران امنیتی جدی تبدیل می‌شود.

امام جمعه اردبیل استفاده بی‌رویه از منابع آب زیر‌زمینی به ویژه حفر 650 هزار حلقه چاه در یک دهه اخیر را یادآور شد و تصریح کرد: ایرانیان در سه دهه اخیر 70 درصد از منابع آب جمع شده در یک میلیون سال اخیر را استفاده کرده‌اند.

خطیب جمعه اردبیل با ابراز خرسندی از تولید زعفران و پسته در برخی از مناطق استان به عنوان محصولات مقاوم در برابر خشکسالی گفت: از مقام معظم رهبری تقدیر می‌کنیم که از محل صندوق ذخیره ارزی هشت میلیارد دلار برای آب‌های مرزی اختصاص دادند که سهم ما نیز باید در نظر گرفته شود.

عاملی به ملاقات خود با رئیس مجلس با هدف رشد و توسعه استان اشاره کرد و افزود: رئیس مجلس برای پیگیری موضوع منطقه آزاد گردشگری سرعین قول مساعد داده است و امیدواریم نمایندگان استان نیز تحقق این وعده‌ها را دنبال کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل از موفقیت قاریان و حافظان پارس‌آباد در طرح بزرگ تلویزیونی 1444 و معارف اسلامی و حضور در برنامه زنده این شبکه که دو بار و در هر مرحله 90 دقیقه ادامه یافت تجلیل کرد و آن را الگویی برای سایر شهرستان‌ها دانست. عاملی در پایان از مدیریت ارشد استان خواست برای اصلاح و بهبود جاده پونل- خلخال که به دلیل شرایط نامناسب تعدادی از هموطنانمان بر اثر تصادفات جاده‌ای جان باخته‌اند، اقدامات لازم را انجام دهد./فارس/110
 




۲۱/۰۶/۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن