تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816767809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش کنیم تا فانی‌ها فدای باقی‌ها نشوند/تشکل‌های دانشجویی شاخصه‌های مکتب امام(ره) را تبیین کنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: محمدیان در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت اسلامی:
تلاش کنیم تا فانی‌ها فدای باقی‌ها نشوند/تشکل‌های دانشجویی شاخصه‌های مکتب امام(ره) را تبیین کنند
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: اواخر سال گذشته پیامی را مقام معظم رهبری به صورت شفاهی اعلام فرمودند بنده احساس کردم این پیام را دوباره تکرار کنم چرا که نکات ویژه‌ای در این پیام وجود دارد.


به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عصر امروز در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت اسلامی در سالن فارابی دانشگاه امیرکبیر گفت:اواخر سال گذشته پیامی را مقام معظم رهبری به صورت شفاهی اعلام فرمودند بنده احساس کردم این پیام را دوباره تکرار کنم چرا که نکات ویژه‌ای در این پیام وجود دارد.

۱. در کنار تحصیل علم و دانش از فرصت جوانی برای تهذیب نفس و انس با خدا و آشنایی با قرآن و اهل بیت بهره ببرید
۲. شما افسران جنگ نرم هستید و عرصه جنگ نرم بصیرتی عمار گونه و استقامتی مالک اشتر وار می‌خواهد، خود را برای این عرصه آماده کنید.
۳. نظام سلطه را با تمام ابعاد و لایه‌هایش بشناسید و اهداف آن را شناسایی کنید و برای رویارویی با آن تلاش کنید
۴. تشکیلات می‌توانند معبد باشند ولی مبادا تبدیل به معبود کردند
5.افق‌های روشن در مقابل شما جوانان قرار دارد.
به تلاش‌های خود بیفزایید و برای رسیدن به قله‌های تعالی از یکدیگر کمک بگیرید.

وی با اشاره به داستانی از حضرت عیسی(ع) و اصحابش اظهار داشت: حضرت عیسی(ع) و اصحابش نزدیک شهری رسیدند، حضرت عیسی (ع) فرمودند شما چند روزی بیرون شهر بمانید من می‌روم داخل شهر تا گنجی برای شما بیاورم، حواریون فکر کردند دوران ریاضت تمام می‌شود و گنجی به دست می‌آورند، حضرت عیسی(ع) در شهر با جوانی رو به رو شدند که در حال فروش هیزم بود، حضرت از جوان خواست تا مهمان خانه جوان شوند. جوان نیز قبول کرد در صحبت با این جوان از وی خواست تا آرزویی کند.  


محمدیان ادامه داد: جوان در پاسخ آرزویی داشت و خواستار این بود که با دختر پادشاه ازدواج کند، وقتی حضرت(ع) این جوان را تشویق به خواستگاری کرد و جوان برای خواستگاری به محضر پادشاه رفت پادشاه از او خواست تا یک سینی طلا برای او ببرد، حضرت عیسی (ع) خواسته پادشاه را برای این جوان مهیا کرد، بعد از گذشت چند ماهی که پادشاه مرد این جوان پادشاه شد.  

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهار داشت: بعد از اینکه این جوان به پادشاهی رسید حضرت به دیدن این جوان رفت این جوان نیز از حضور حضرت(ع) استقبال کرد و سوالی از ایشان داشت مبنی بر اینکه شما که توانایی بالایی دارید چرا مهمان من شده‌اید؟ و شما که یک فرد فقیر را به چنین جایی رسانده‌اید چرا خود این مقام را نمی‌پذیرید؟  

محمدیان تصریح کرد: حضرت عیسی(ع) در جواب فرمودند جایگاهی که شما به آن رسیده‌اید دست کسی دیگربود، شما نیز یک روز این مقام را به شخص دیگری می‌سپارید و بنده به دنبال باقی‌ها هستم شما هم می‌توانی دنباله رو باقی‌ها باشید، جوان نیز قبول کرد و پادشاهی را تحویل داد و جوان را نزد حواریون برد و گفت «این‌‌ همان گنج است.»  

وی خطاب به جوانان افزود: جوانانی که در دل‌هایتان آرزوهای بزرگ دارید بروید دنبال باقی‌ها و دلتان را به فانی‌ها نسپارید، باید فانی‌ها فدای باقی‌ها شوند، جوانی خیلی با شکوه است و شما در حال حاضر که جوان هستید آن زمانی که نشاط جوانی کمتر شود متوجه می‌شوید که شکوه جوانی چیست؟ انسان فکر می‌کند اگر مشهور شود و موقعیت اجتماعی خوبی داشته باشد از زندگی راضی است در صورتی که اینگونه نیست این‌ها فانی هستند. چیزهایی در دنیا است که باقی است و انسان وقتی به آن دست پیدا کند به آرامش خواهد رسید.  

محمدیان اظهار داشت: آیت الله جنتی در این رابطه گفتند لذتی که مومن از نماز می‌برد تمام لذایذ دینی در مقابل آن اندک است، وصل شدن به باقی‌های ارزشمند انسان را متحول می‌کند.  

وی ادامه داد: گنج‌های معارف ناب در اختیار ما است و ما از آنان بی‌خبریم. آشنایی ما با معارف دین کم است که باید این موضوع را برطرف کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه تصریح کرد: دیگر موضوعی که مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان بیان داشتند این بود که شما (دانشجویان) افسران جوان جنگ نرم هستید و این عرصه بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک‌اشتروار می‌طلبد و خود را برای این عرصه آماده کنید.

وی افزود: کسی که می‌خواهد به عنوان افسر جوان در جنگ نرم حضور یابد، باید بصیرت داشته باشد. هنوز با پرچم حقوق بشر دل عده‌ای را می‌برند، وای به حال روزی که قرآن بر سر نیزه کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه رهبری خطاب به دانشجویان فرموده‌اند که تمام ابعاد نظام سلطه را بشناسید و برای رویارویی با آن تمام ظرفیت خود را به کارگیرید، گفت: ما باید بدانیم که نظام سلطه پشت پرده‌ای دارد، آنان شعارهای خوب می‌دهند تا خریدار داشته باشند، اما پشت پرده واقعی نظام سلطه چیست؟

وی ادامه داد: آنان گروه‌هایی مانند داعش را ساختند تا بگویند اسلام این است، حال برای اینکه پز مبارزه با تروریسم بدهند، می‌خواهند با داعش بجنگند و به دنبال آنند که در این رابطه اتحاد جهانی نیز درست کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه اظهار داشت: آنان به دنبال این هستند تا حادثه 11 سپتامبر را مانند هولوکاست کنند تا کسی نتواند درباره آن تحقیق کند. ما باید بدانیم که نظام سلطه چه می‌کند و برای دنیا چه طرح‌هایی دارد.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این باره که تشکیلات می‌تواند معبد باشد اما مبادا تبدیل به معبود شود، گفت: تشکیلات نباید باعث شود ما پا روی اصول بگذاریم چرا که تشکیلات برای حفظ اصول و ارزشهاست و باید تلاش کنیم تشکیلات در مسیر اصول و ارزشها مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیامشان به شما دانشجویان عنوان کردند که افق‌های روشن مقابل شما جوانان قرار دارد و این انقلاب با دستان شما آینده‌ای امیدبخش خواهد داشت. نقشه دنیا بر این سخن صحت می‌گذارد و حوادث دنیا به این موضوع خبر می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در چندصد سال اخیر، دنیا هر مکتبی که ادعا داشت بشریت را به بهشت دنیوی می‌رساند تجربه کردند. مارکسیست‌ها که نصف دنیا را گرفته بودند ادعا داشتند که می‌خواهند عدالت را برقرار کنند. غربی‌ها نیز می‌گفتند که نسخه‌های ما بشریت را خوشبخت می‌کند، اما امروز مشاهده می‌کنیم که تمام مکاتب هر چه داشتند را ارائه کردند اما نتوانستند بشریت را نجات دهند.

«اگر پیام انقلاب اسلامی به گوش جهانیان برسد سحر تمام مکاتب دنیوی باطل خواهد شد، چرا که مکتب اهل بیت گمشده بشریت است».

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: شما دانشجویان باید فضایی را که مقام معظم رهبری از مجموعه‌های دانشجویی دارند را تقویت کنید و منادی اسلام انقلابی باشید.

وی ادامه داد: لازم است شاخص‌های اسلام ناب و اسلام آمریکایی در مجموعه فعالیت‌های دانشجویی مورد بازخوانی قرار گیرد. باید تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها شاخصه‌های مکتب امام(ره) را تبیین کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بسیاری از دانشگاه‌ها زمینه فعالیت وجود دارد که خود شما باید پیگیر توسعه تشکیلاتی خود باشید و باید زمینه را برای فعالیت آماده کنید.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن