تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812144095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امامزادگان دریچه ای نورانی به سمت معنویت/ تلاش برای زدودن غبار غربت از چهره امامزادگان همدان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان گزارش مهر/
امامزادگان دریچه ای نورانی به سمت معنویت/ تلاش برای زدودن غبار غربت از چهره امامزادگان همدان
همدان - خبرگزاری مهر: امامزادگان همدان امانت‌هایی گرانبها و ارزشمند و میراثی پرسود و بابرکت به شمار می‌روند که با استفاده از آثار و منافع این سرمایه‌های مادی و معنوی جامعه می‌توان گام‌هایی بلند برای تامین نیازهای مادی و معنوی اقشار جامعه و تحکیم رابطه با آفریدگار مهربان فراهم آورد چراکه امامزادگان دریچه ای نورانی به سمت معنویت هستند.



به گزارش خبرنگار مهر،  روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان از سال 91 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی به ثبت رسید و پنجم ذیقعده به عنوان روز بزرگداشت و تکریم امامزادگان نامگذاری شد که هدف از این نامگذاری به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه ارتقاء معرفت و شناخت مردم از امامزادگان و ترویج فرهنگ اهل بیت و تکریم قرآن و عترت است. وجود امام‌زادگان در هر منطقه منشأ نورانیت و برکت و شناخت سیره اهل بیت(ع)وظیفه همه مسلمانان است چراکه خداوند سبحان پاداش نبی اکرم را مودت اهل بیت معرفی می‌کند و این نشان از اهمیت تکریم اهل بیت(ع) دارد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام فرمود ای مردم من در میان شما دو امانت گذاشته ام که یکی قرآن و دیگری اهل بیت است، اظهار داشت: ملاک و معیار هدایتی که پیامبر اسلام(ص) برای مسمانان آورد قرآن و اهل بیت(ع) است. حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه تکلیف همه مسلمانان نسبت به قرآن مشخص است و باید به آن عمل کنیم، عنوان کرد: اهل بیت(ع) از حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) آغاز می شود تا اولادی که برای اهل بیت وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در خصوص امامزادگان یک جای کار در تقویم می لنگید، ادامه داد: وقتی به تقویم نگاه می کردیم روز شخصیت های بزرگ زیادی در تقویم وجود داشت که البته مایه افتخار هستند ولی در کنار آنها باید به امامزادگان نیز توجه می شد که با تلاش های سازمان اوقاف و امور خیریه پنجم ذیقعده روز بزرگداشت امامزادگان در تقویم رسمی نامگذاری شد. حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه پنجم ذیقعده مصادف بود با ایام ولادت شاهچراغ که در دهه کرامت روز پنجم ذیقعده روز امامزادگان در تقویم رسمی ثبت و دستور العمل نیز برای تمام مجموعه سازمان اوقاف صادر شد، عنوان کرد: طبق دستورالعمل هر شهرستان باید همایش بزرگداشت یکی از امامزادگان شاخص و هر استانی نیز باید یک همایش امامزاده شاخص استانی برگزار کند. همایش امامزاده محسن(ع) در همدان انجام می شود وی با بیان اینکه امسال قرار است همایش امامزاده محسن(ع) در همدان انجام شود، عنوان کرد: به علت اینکه هفته دولت نیز وجود داشت برنامه ها تحت الشعاع قرار گرفت وممکن است کمی دیر یا زود برگزار شود اما همایش امامزاده محسن(ع) در دهه کرامت برگزار می شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه همه فعالیت ها در راستای شناساندن امامزادگان به مردم صورت می گیرد، افزود: شاهزاده حسین(ع) عموی بلافصل امام زمان(عج) است اما چند درصد از مردم همدان از این موضوع اطلاع دارند و قدیمی ها شاید از این موضوع مطلع باشند ولی نسل جدید اطلاع چندانی ندارد و شاید کوتاهی هم از سوی متولیان امر بوده ولی چیزی که واجب بوده در شان امامزادگان انجام شود، انجام نشده است. حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه مهمانی که به شهر همدان و یا شهرستان های همدان می آید اطلاع چندانی از امامزادگان ندارد و لازم است به هر نحو ممکن اطلاع رسانی لازم انجام شود، بیان کرد: برنامه هایی که در سطح بقاع متبرکه انجام می شود در راستای معرفی امامزادگان است که مردم بدانند چنین شخصیت هایی در استان همدان مدفون هستند.

وی با بیان اینکه در ایران کسانی که حاجتی دارند به امام رضا(ع) و بعد حضرت معصومه متوسل می شوند، بیان کرد: در مورد امامزادگان نیز چنین است و باید کرامات امامزادگان گفته شود و نشر پیدا کند تا مردم با امامزاداگان آشنا شوند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه وقتی امامزاداگان بزرگی در کشور وجود دارد باید همه کسانی که می توانند از جمله اوقاف که متولی قانونی است، رسانه ها، صدا و سیما و ائمه جمعه و جماعات و غیره تکلیف خود را نسبت به امامزادگان انجام دهیم، اظهار داشت: امامزادگان استان همدان به چند دسته تقسیم می شوند که برخی زیارتگاه است و مدفن هیچ امامزاده ای نیست و برخی در بین مردم مشهور به نظر گاه و برخی هم امامزاده است. گروهی تخصصی در حال بررسی شجره نامه امامزادگان هستند حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با بیان اینکه امامزادگان مدفون به دو دسته تقسیم می شوند که برخی دارای شجره نامه هستند و شجره نامه برخی به دست اوقاف نرسیده است، ادامه داد: گروهی تخصصی در حال بررسی شجره نامه این امامزادگان هستند و سازمان مرکزی هم اعلام کرده قرار داد بسته تا سراسر کشور یکجا بررسی شجره نامه امامزادگان انجام شود. وی با بیان اینکه بیشتر امامزادگان شهرستان بهار و کبودرآهنگ از نسل امام حسن مجتبی(ع) هستند، بیان کرد: بیشتر امامزادگان شهرهمدان از نسل امام موسی بن جعفر(ع) و امام صادق(ع) و تا حدودی امامزادگان ملایر از نوادگان امام سجاد(ع) هستند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه امامزاده علمدار(ع) روستای زاغه شهرستان بهار با امامزاده ناصر (ع) شهرستان تویسرکان یا برادر و یا پسر عمو هستند، عنوان کرد: سه امامزاده ناصر(ع)، منصور(ع) و ربابه(س) در شهر لالجین هستند که همه با هم نسبت نزدیک دارند. حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه امامزاده علی اکبر(ع) روستای کرکان از نوادگان امام سجاد(ع) است، بیان کرد: امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان، امامزاده عبدالله(ع) شهر ملایر و امامزاده عبدالله(ع) روستای مهر آباد از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) هستند. کارشناس مسائل مذهبی  نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، اظهار داشت: اهمیت و جایگاه بسیار رفیع و والای بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان سرمایه‌های مادی معنوی و همچنین پراکندگی، تنوع و فراوانی امامزاده‌ها به علت غنا و سابقه عظیم تمدنی جامعه باعث شد مقام معظم رهبری به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

علی رسولی با بیان اینکه حرم مطهر امامزادگان مكان هايي مطلوب براي كار فرهنگي و گذراندن وقت جوانان است، بیان کرد: یکی از ظرفيت هاي بسيار غني و فرصت هاي طلايي براي تحقق شعار سال، بهره گيري از فضاي اماکن متبرکه بویژه بقاع متبرکه امامزادگان است. جایگاه امامزادگان تا كنون بدرستی در كشور تبیین نشده است وی با بیان اینکه جایگاه امامزادگان تا كنون بدرستی در كشور تبیین نشده است، ادامه داد: یكی از مهمترین معضلات این است كه بسیاری از مردم با امامزادگان آشنایی ندارند و این وظیفه متولیان فرهنگی است كه زندگی آنها را برای مردم تبیین كنند. کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه با معرفی صحیح امامزادگان به نسل جوان می توان از ظرفیت‌های فراوان این اماکن مقدس به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و سازندگی استفاده کرد، ادامه داد: توسل به ائمه اطهار و به امامزادگان خیلی مهم و نافع است. رسولی با بیان اینکه اگر بخواهیم ايمان در قلب جوانان نفوذ كند بايد از درهاي ايمان كه همان امامزاده‌ها هستند وارد شد، افزود: امامزاده‌ها فرصت بزرگي برای ترويج معارف الهي هستند. وی با بیان اینکه امامزادگان به خاطر احساس تکلیف و برای شناساندن اسلام واقعی به سرزمین های دور هجرت می کردند و همین امر باعث شده که بسیاری از امامزادگان به ایران و به استان همدان مهاجرت کنند، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در قیامت کسانی را که به ذریه ایشان اکرام می کنند و کسانی که امور آنان را برطرف و قلبا ذریه ایشان را دوست دارند و کسانی که حوائج آنان را برطرف می کنند شفاعت می کند. کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه شناخت جایگاه امامزاده ها و زیارت آنها می تواند در تمدن سازی اسلامی نقش آفرین باشد، عنوان کرد: دشمن در برابر جهان اسلام دو راهبرد تفرقه و شبهه را در دستور کار داشته و سعی دارد با ایجاد شبهه اعتقادات جوانان را تضعیف کند و از سوی دیگر با ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان و جولان دادن و حمایت از گروه های افراطی اقداماتی چون تخریب مقابر امامزاده ها و کشتار مسلمانان را در دستور کار قرار داده است.


۱۳۹۳/۶/۱۰ - ۰۹:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن