تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820802929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی خبرگزاری رسا ـ مراسم شبی با قرآن در تبریز، فعالیت 395 تشکل قرآنی در استان و همچنین اجرای طرح ختم میلیون ها صلوات برای سلامتی کامل رهبر انقلاب اسلامی از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، دبیر ستاد هفته نکوداشت تبریز از برگزاری مراسم شبی با قرآن در ایام نکوداشت تبریز خبر داد و گفت: این مراسم با حضور جمعی از مبلغین و قاریان بین المللی در مسجد کبود یا فیروزه اسلام در مرکز شهر کهن تبریز که نمونه بارزی از فرهنگ و هویت تاریخی و اسلامی این شهر است برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز انتخاب شعار هفته نکوداشت تبریز مبنی بر تبریز؛ فیروزه جهان اسلام را  تأکید بر ویژگی های جامع مسجد کبود تبریز از لحاظ مذهبی و هویتی دانست و افزود: به این منظور شعار «فیروزه جهان اسلام» برای این نکوداشت، به عنوان شعاری که با برخورداری از جامعیت لازم بتواند گذشته فاخر و متمدن شهر تبریز را در کنار نقش آفرینی دینی و مذهبی این شهر نشان دهد، انتخاب شد.
به گفته وی مراسم شبی با قرآ ن در 25 شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشاء رأس ساعت 20:30  در مسجد کبود برگزار می شود.
نمایشگاه کتاب فرصتی برای شناخت تازه های نشر است 
علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست هم‌اندیشی برای کیفی‌سازی فعالیت‌ها و غنی‌سازی کتابخانه‌های تخصصی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نمایشگاه کتاب را فرصتی برای شناسایی و ارزیابی منابع و تولیدات جدید در حوزه‌ی نشر عنوان کرد.
وی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را فرصتی برای شناسایی و ارزیابی منابع و تولیدات جدید در این حوزه دانست و افزود: این مکان که به نوعی مرکز تجمع اصحاب فرهنگ، علم و ادب است می‌تواند محلی برای شناسایی نویسندگان جوان و شناساندن نویسندگان پیشکسوت و همچنین ارج نهادن به تلاشهای اساتید، فرهیختگان و فعالان حوزه‌ی فرهنگ باشد.
صفی‌پور همچنین خواستار برقراری تعامل بین تولید کنندگان کتاب و مخاطبان خاص شد و افزود: نمایشگاه کتاب تبریز به نوعی می تواند مرکز قراردادهای فرهنگی برای تولید آثار فاخر باشد، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. 
شرکت 1384 از اعضای کانون های مساجد در آزمون قرآنی 1448
یک هزار و 348 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در آزمون طرح قرآنی 1448 شرکت کردند. این آزمون 14 شهریور در 112 کانون مجری این طرح در استان آذربایجان شرقی برگزار شد که هزار و 384 خواهر و برادر از اعضای کانون ها در این آزمون حضور پیدا کردند.
طرح 1447 سال گذشته در 90 کانون مجری طرح اجرا شد که هزار و 200 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی مشارکت داشتند. ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سال گذشته در طرح قرآنی 1447 موفق به کسب مقاوم دوم کشوری شد.
فعالیت 395 تشکل قرآنی در آذربایجان شرقی
حجت الاسلام حمید حسن جهان، رییس دارالقرآن الکریم آذربایجان شرقی با بیان این‌که بخشی از آموزش‌ها و فعالیت های قرآنی دارالقرآن الکریم به فضای مجازی منتقل شده است، افزود: تعداد 75 دستورالعمل آموزش حضوری و 55 دوره آموزش مجازی از راه دور در دارالقرآن الکریم انجام می شود، چراکه سازمان دارالقرآن الکریم بر ضرورت اجرای آموزش های مجازی و از راه دور تاکید کرده است.
وی با اشاره به تعداد خانه های قرآنی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: هم اکنون تعداد 117 خانه شهری قرآنی و 193 خانه روستایی قرآنی و 85 مدرسه قرآنی و در کل 395 تشکل قرآنی در سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.
رییس دارالقرآن الکریم آذربایجان شرقی با بیان این‌که خانه های قرآنی با هدف ساماندهی جلسات خانگی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: هیچ گونه حمایتی از خانه های قرآنی صورت نگرفته است، در حالیکه دهیاران روستاها بودجه های فرهنگی دارند که می توانند در این زمینه اختصاص دهند.
طرح ختم میلیون ها صلوات برای سلامتی کامل رهبر انقلاب
اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان طرح ختم میلیون ها صلوات با هدف خوشنودی و تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(عج) و سلامتی کامل مقام معظم رهبری را تا عید سعید قربان برگزار می کند.
بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان تا عید سعید قربان فرصت دارند با ارسال نام و نام خانوادگی و میزان ذکر انتخابی به سامانه پیامکی شماره 500020301358  و یا با مراجعه به پورتال اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان شرقی و تکمیل فرم ثبت نام در این طرح معنوی شرکت کنند./935/پ203/ب



۱۳۹۳/۶/۲۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن