تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805446619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی خبرگزاری رسا ـ برگزاری آزمون طرح ۱۴۴۸ در آذربایجان شرقی، افتتاح نمایشگاه حج در تبریز و برگزاری کارگاه آموزشی اذان از مهمترین اخبار کوتاه استان است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید حسن‎جهان، مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان باسراسر کشور آزمون طرح ملی 1448 چهاردهم شهریور با حضور 3 هزار و سیصد نفر داوطلب در 18 حوزه شهرستانی و 20 حوزه امتحانی در تبریز برگزار شد.
وی افزود: با توجه به اینکه آزمون سراسری و به شکل مسابقه‌ای برگزار می‌شود، اوراق جهت تصحیح به تهران ارسال شده و پس از اصلاح، نتایج متعاقبا اعلام خواهد شد. این طرح در استان از لحاظ کمی و کیفی در سطح بالایی برگزار و به‌علت استقبال مردم، سهمیه استان افزایش یافت.
حجت الاسلام حسن جهان با اشاره به این‌که شرکت‌کنندگان جهت آمادگی و آشنایی بیشتر با طرح 1448، 10 جلسه در کلاس‌های آموزشی مؤسسات قرآنی شرکت کردند، گفت: با توجه به اینکه امسال آیات به صورت موضوعی و با محوریت سبک زندگی انتخاب شده بود، این امر باعث سهولت حفظ برای شرکت‌کنندگان شد و هم اینکه آن‌ها بهتر توانستند آیات را در زندگی خود کاربردی کنند.
مسؤول دارالقرآن الکریم اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین اجرای چنین طرح‌های ملی را در راستای فرهنگ‌سازی قرآنی مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: در طرح 1447 نیز دو هزار و 500 نفر از آذربایجان شرقی شرکت کرده بودند که از بین آن‌ها یک‌هزار و 800 نفر مؤفق به اخذ گواهی شدند.
دشمن شناسی ضامن هویت دینی است
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در کارگاه پیشگیری از اعتیاد ناحیه غدیر تبریز با بیان این‌که دشمن شناسی ضامن هویت دینی ملت ماست که با همین هویت پس از پیروزی انقلاب در برابر دشمن ایستاده است، گفت: با شناخت دشمن و آگاهی از طرح و برنامه های آن ها می توان با دشمن مقابله کرد.
محمدعلی نصرتی با تأکید به این‌که تا زمانی که باور نکنیم دشمن وجود دارد و هجمه های مختلف فرهنگی توطئه دشمن است هرگز نمی توانیم با آن مقابله کنیم، افزود: دشمن با گذشت چند دهه از انقلاب و ناامیدی از رویکرد نظامی، دکترین خود را برای هجمه به باورها و فرهنگ تغییر داد که ترویج اعتیاد از تاکتیک های مهم دشمن در این عرصه است.
وی شیوع اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی را که در اثر آن برخی مفاسد اجتماعی و ناامنی اخلاقی نیز در جامعه دیده می شود نگران کننده خواند و اظهار کرد: برای پیشگیری از این معضل و پیامدهای ناگوار آن باید همه مردم خود را مسئول بدانند تا بتوانیم جامعه ای سالم داشته باشیم.
نصرتی با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد، افزایش مواد مخدر صنعتی، تبدیل برخی خانه ها به کارگاه های ساخت مواد و شیوع آن در میان زنان، خواستار تلاش همگانی مردم و نهادها در پیشگیری از این بلای خانماسوز شد و گفت: محوری ترین کار در پیشگیری از ابتلا به اعتیاد آگاهی مردم، دانستن بایدها و نبایدها و نظارت درست بر فرزندان و تقویت باورهای دینی است.
گفتنی است، کارگاه ارتقا توانمندی مدیران فرهنگی اجتماعی پایگاه های بسیج و پیشگیری اولیه از اعتیاد ناحیه غدیر تبریز با حضور کارشناسان صبری، جمالپور و نصرتی به ترتیب در موضوع های آسیب های ماهواره، آسیب های اجتماعی و مواد مخدر به همت معاونت فرهنگی اجتماعی این ناحیه برگزار شد.
نمایشگاه حج در تبریز افتتاح شد
مصطفی صفایی، مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی از افتتاح نمایشگاه حج در سالن مستقبلین فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد آمادگی در حجاج، در قالب غرفه های اطلاعاتی و آموزشی دایر شده است.
وی افزود: اعمال و مناسک حج به طور نمادین در این نمایشگاه انجام می شود و طبق برنامه ریزی های انجام شده هر روز دو کاروان در محوطه و فضای ایجاد شده از کلاس های آموزشی بهره مند خواهند شد.
صفایی با بیان این‌که کلاس های آموزشی تا نوزدهم شهریور ماه جاری در محل نمایشگاه ادامه خواهد داشت، خاظرنشان کرد: پروازهای حج آذربایجان شرقی در سالجاری از بیست و پنجم شهریورماه جاری آغاز و کار انتقال حجاج به سرزمین وحی ظرف مدت چهار روز انجام می شود.
کارگاه آموزش اذان در تبریز آغاز شد
نخستین کارگاه تخصصی آموزش اذان، با حضور موذنان نوجوان و اساتید برجسته این رشته در محل یادمان مفاخر آذربایجان آغاز به کار کرد، این دوره که با هدف پرورش استعداد موذنان نوجوان برگزار شده، در تلاش است تا محملی برای پرورش و شناخت توانمندی نوجوانان در خصوص اذان، این نماد بارز هویت اسلامی را فراهم آورد.
نخستین روز برگزاری این دوره را با برگزاری آزمون های حضوری تعیین سطح برای درجه بندی شرکت کنندگان که شمار آنها به 50 تن رسیده است، آغاز شد و قرار است طی این دوره که از 15 تا 24 شهریور ماه ادامه می یابد، موذنین نوجوان 16 تا 20 ساعت از محضر اساتید اذان بهره مند شوند./935/پ203/ب4



۱۳۹۳/۶/۱۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن