تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815486263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل انتقال ارز به عربستان رفع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان حج و زیارت: مشکل انتقال ارز به عربستان رفع شد تهران - ایرنا -رییس سازمان حج و زیارت از رفع مشکل چندین ساله انتقال ارز به عربستان خبر داد.


به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت سعید اوحدی گفت : در هیچ دوره ای از تاریخ سازمان حج سابقه نداشته است که منابع ارزی مورد نیاز حج و عمره به مدت یک سال و نیم تا دو سال، تامین شده و در اختیار ما باشد.
وی افزود: دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان دو حساب در جده و مکه داشت که به دلیل شرایط تحریم در سال های اخیر مسدود شده بود و در نتیجه نقل و انتقال ارز به صورت دستی انجام می شد که این موضوع ، مشکلاتی نیز همراه داشت.
وی در ادامه گفت : البته انصافا دولت میزبان در مواقعی با توجه به این که می دانست این پول صرف زوار خواهد شد، در قبال این موضوع با اغماض برخورد می کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این حساب در بانک دولتی است یا خصوصی؟ گفت : این حساب در بانک دولتی عربستان سعودی است و طی یک سال گذشته از طریق بانک مرکزی، سفارت در ریاض و کنسولگری در جده رایزنی های مختلفی را با بانک مرکزی عربستان انجام دادیم و در نهایت توانستیم موافقت بانک مرکزی عربستان را بگیریم و حساب را باز کنیم.
وی در ادامه اظهارداشت : در واقع حساب بدین صورت باز شد که ارزی که به صورت دستی وارد می شد در جده به حساب سازمان واریز می شد و از آن طریق، گردش می یافت.
وی گفت : البته این اتفاق در اواخر عمره افتاد. پیشنهاد ما به طور کلی این بود که یا از ارز آزاد شده در مسیر گفت وگوهای 1 + 5 برای حج و عمره استفاده شود و یا منابعی که نزد بانک توسعه اسلامی در جده از سالیان قبل وجود داشت و نهایتا پیشنهاد دوم تصویب و اجرایی شد.
اوحدی در ادامه اظهارداشت : دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد در سفری به عربستان این موضوع را با رییس بانک توسعه اسلامی مطرح کرد و آن ها نیز موافقت خود را اعلام کردند اما این امر منوط به مجوز بانک مرکزی عربستان بود که از طریق سفارت در این زمینه رایزنی ها انجام و وقت ملاقات تعیین شد و خوشبختانه بانک مرکزی عربستان با این امر روز نهم ماه رمضان امسال موافقت کرد.
اوحدی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی عربستان برای چنین تصمیمی با مراجع بالا تر از خودش هم هماهنگی داشت؟ افزود : در جلسه ای با حضور نماینده وزیر حج عربستان و نماینده وزیر امور خارجه مجوز های لازم داده شد و با پیگیری های انجام شده مبلغ مورد نظر به حساب حج و زیارت وارد شد و بدین ترتیب یکی از دغدغه های اصلی در این زمینه برطرف شد.
اجتمام(1)**1776**1569


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن