تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805565303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییرات ترافیکی باعث تحول در روح و کالبد شهر می‏شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تغییرات ترافیکی باعث تحول در روح و کالبد شهر می‏شود تهران بزرگ- ایرنا - قائم‏ مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هر تغییری در امکانات حمل و نقلی و تجهیزات ترافیکی، باعث تحول در روح و کالبد شهر می‏شود و مردم این تغییرات را کاملاً احساس می‏کنند.


به گزارش روز جمعه روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حجت‏الله بهروز افزود: مجموعه اقدامات مؤثری در زمینه‏های سخت‏افزاری و فنی به منظور اجرای پروژه‏های نرم‏افزاری و فرهنگی در مناطق 6 و 8 صورت گرفته و ماموریتهای اجرایی این دو منطقه با هدف کاهش رفتارهای غلط رانندگی و افزایش نظم و انضباط ترافیکی کاملا مشخص و معین شده است.
وی با تاکیدبر لزوم توجه ویژه به ایمن‏سازی و نظم‏دهی به گذرگاه‏های عابر پیاده، اعلام کرد: برقراری نظم و انضباط جمعی، حفظ جان عابران پیاده و تأمین تردد آسان و ایمن آن‏ها از عرض خیابان‏ در این گذرگاه‏ها از مهم‏ترین اهداف پیش‏بینی شده به شمار می‏آید و به این منظور لازم است با تخلفاتی همچون تجاوز به گذرگاه عابر پیاده به صورت ویژه و با جدیت برخورد شود.
**تجهیزات ترافیکی در ارتقای استانداردهای زندگی شهری مؤثرند
قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که متاسفانه مصادیق متعدد و متنوعی از رفتارهای غلط ترافیکی را هر روز در سطح شهر شاهد هستیم، اظهار کرد: باید در زمینه ارتقای فرهنگ شهروندی از رفتارهای ترافیکی آغاز ‏کنیم و هم مردم و هم مسئولان برای این موضوع مهم، اهمیت بیشتری قائل شوند.
بهروز با بیان این که آن‏چه که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که تحولات در شهر می بایست آن قدر فراگیر و فزاینده باشند که مردم این تغییرات را با تمام وجود احساس کنند، تصریح کرد: مشکلات ترافیکی تا حدود زیادی ریشه در مسائل فرهنگی دارند و البته علاوه بر فرهنگ‏سازی، ِاعمال سخت‏گیرانه قانون نیز می‏تواند گره‏گشای مشکل ترافیک تهران باشد.
وی با تاکید بر لزوم دست‏یآبی به بالاترین استانداردهای زندگی شهری برای ایجاد آرامش و ایمنی شهروندان، اضافه کرد: در شهر استاندارد، تابلوهای ترافیکی به عنوان یکی از مهم‏ترین ِالمان‏ها و عناصر شهری، نقش بسیار مهمی در هدایت مسیر جریان ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی ایفاء می‏کنند و مشکلات احتمالی این تابلوها باعث سر در گمی حتمی شهروندان می‏گردد.
**خودروهای سواری و موتورسیکلت‏ها نباید وارد خطوط ویژه شوند
قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به ضرورت ساماندهی ایستگاه‏های اتوبوس و تاکسی موجود در سطح شهر، اظهار کرد: در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک، رانندگان حمل و نقل عمومی به عنوان مخاطبان خاص باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند و علاوه بر آموزش این گروه‏های اثر‏گذار و مهم، به انجام خط‏کشی و رنگ‏آمیزی مکان‏های توقف وسایل نقلیه عمومی به منظور انضباط‏‏بخشی به سوار و پیاده کردن مسافران نیز می‏بایست توجه شود.
بهروز با بیان لزوم سامان‏بخشی به خطوط افقی در معابر شهری به منظور نظم‏بخشی به شبکه معابر، تصریح کرد: علاوه بر اصلاح گذرگاه‏های عابر پیاده، خط‏کشی‏های معابر شهری نیز باید به گونه‏ای تصحیح شوند که خودروها بتوانند در قالب صفوف منظم، بین خطوط مربوط به خود حرکت کنند.
وی با تأکید بر ضرورت سامان‏ دادن به خطوط ویژه اتوبوسرانی و جلوگیری از ورود خودروهای غیر مجاز و موتورسیکلت‏ها به این خطوط، اضافه کرد: خطوط ویژه تنها مسیر تعریف شده برای اتوبوس‏ها و خودروهای امدادی و اورژانس هستند و سایر وسایل نقلیه نباید اجازه ورود و امکان تردد در این مسیرها را داشته باشند.
حجت‏الاسلام جعفرپور: بهبود فرهنگ ترافیک نیازمند زیرساخت‏های فنی است
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران در پایان با اعلام این که یکی از اهداف نصب دوربین های کنترل ترافیک، فرهنگ سازی است و البته در بهره برداری از آن ها، حفظ ایمنی و سلامتی شهروندان نیز هدف‏گذاری شده، خاطرنشان کرد: توسعه این دوربین‏ها در تقاطع های اصلی، میدان‏های مهم و بزرگراه های شهری از جمله در زمینه کنترل سرعت و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
همچنین سعید طلوعی شهردار منطقه 8 در جلسه‏ای که به میزبانی این منطقه برگزار شده بود، با ابراز امیدواری نسبت به این که منطقه 8 به الگوی مناطق در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیک تبدیل شود، تأکید کرد: ارتقای فرهنگ ترافیک یک رویا نیست و می‏توانیم با تلاش جدی مسئولان، همکاری مؤثر پلیس راهور و همراهی صمیمانه شهروندان، با ضریب بالایی از موفقیت به سمت این هدف به پیش برویم.
حجت‏الاسلام مرتضی جعفرپور مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: بهبود رفتارهای ترافیکی نیازمند آماده‏سازی زیرساخت‏های فنی مورد نیاز و ارائه آموزش‏های عملی مورد نظر است و بدون این دو عنصر، موضوع بهبود فرهنگ ترافیک و فرهنگ‏سازی در این حوزه به موفقیت مورد انتظار نمی‏رسد.
تهرام/7247


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن