تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815600967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«لطفا بدون در زدن وارد شوید»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در تکریم ارباب رجوع «لطفا بدون در زدن وارد شوید» اردبیل - ایرنا - سخن در ضرورت تکریم ارباب رجوع بسیار شنیده شده است و در ساختار پیچیده جامعه امروز این ضرورت تنها یک روش نیست بلکه راهبردی برای جلب مشارکت مسوولانه افراد است و در این بین آن چه اهمیت بیشتر دارد تجلی عملی این راهبرد در بدنه سازمان هاست نه شعارهای نصب شده بر دیوار.


از همین منظر است که با دیدن جمله « لطفا بدون در زدن وارد شوید» روی ورودی اتاق یک مسوول می توان باور داشت که امکان عملیاتی شدن برخی شعارهای کاربردی تکریم ارباب رجوع در عمل وجود دارد.
رییس اداره ثبت احوال گرمی مغان در استان اردبیل با همین جمله پیش گفته در اتاق خود از مراجعه کنندگان استقبال می کند.
البته رعایت نوبت در مراجعه بحث دیگری است که منافاتی با راحتی ارباب رجوع در ورود به اتاق یک مسوول ندارد و «سید رحمان ایمانی » نیز خود بر این باور است که رعایت نوبت حق مردم است که ادا می شود و حذف تشریفات ورودی حق دسترسی ساده آنها است.
ایمانی به عنوان رییس اداره ثبت احوال گرمی مغان اعتقادی به عبارت "بدون هماهنگی وارد نشوید" ندارد و به خبرنگار ایرنا هم علت آن را این گونه توضیح می دهد که چون از روستاهای دور افتاده و محروم نیز به این اداره مراجعه می کنند باید برای راحتی ارتباط ارباب رجوع با رییس اداره ، این گونه نوشت.
او شان حقیقی رییس یا کارکنان یک اداره را تنها خدمت به مردم در چارچوب قانون می داند و جایگاه خاصی برای آنها تعریف نمی کند و از همین رو می خواهد مراجعه کنندگان بدون رعایت هر گونه تشریفات و هماهنگی به طور مستقیم از موضع بالا دستی با وی در ارتباط باشند.
البته ارباب رجوع ما هنوز خود را بر این موضع بالا دستی نسبت به کارکنان و مسوولان دستگاهها و نهادهای دولتی نمی بیند که این امر ناشی از نهادینه نشدن این جایگاه در بدنه سازمانی و خود مراجعین است.
ایمانی برای تبیین نهادینه نبودن نسبت جایگاه ارباب رجوع با مسوولان و کارکنان دستگاههای اجرایی از خاطره ای سخن گفت که در آن یک مراجعه کننده پس از رعایت نوبت در هنگام ورود جمله «در نزنید» را بر حسب انگاره های ذهنی خود که برآمده از ساختار اجتماعی است «در بزنید» خوانده بود و برای همین دقایقی پشت در باز منتظر مانده بود تا اجازه ورود بگیرد.
گرمی مغان در شمال استان اردبیل است و شاید در برخورد اول با این رویکرد تازه در پذیرش ارباب رجوع این نکته به ذهن متبادر شود که مراجعین اداره ثبت احوال این خطه قابل مقایسه با شهرهای بزرگ نیست.
این نکته درستی است ، اما کارکرد درست جمله « لطفا بدون در زدن وارد شوید » با افزایش مراجعین نقض نمی شود زیرا قید این جمله آن است که هیچ مقام مافوقی پشت در خدمتگزاران خود نمی ماند و ارباب رجوع چنین شانی نسبت به گارگزاران دستگاهها، سازمان ها و نهادها دارند.
7124/594/530


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن