تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814681954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشتفه بازار میوه در بیجار،میوه فروشی های سیار نای بازار را بریده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آشتفه بازار میوه در بیجار،میوه فروشی های سیار نای بازار را بریده اند بیجار - ایرنا - بازار میوه فروشی در بیجار از مغازه های ثابت تا دست فروشان سیار، چنان خیابان ها و معابر را به تسخیر خود در اورده اند که می توان ادعا کرد همه جای این شهر در مالکیت آنها است.


به گزارش ایرنا، یکی از موضوعات مهم و تکراری شورای ترافیک بیجار، ساماندهی میوه فروشان سیار از سطح شهر است که هرازگاهی در نشست های اتحادیه اصناف تصمیماتی که ناشی از اعتراضات مردم است در مورد آن اخذ می شود ولی مثل اینکه پس از خروج مسوولان از نشست، مصوبه ها نیز از ذهن تصویب کنندگان خارج می شود.
فرماندار شهرستان بیجار شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست شورای ترافیک این شهر گفت: میوه فروشان زیادی در اقصی نقاط شهر، خیابان ها را تصرف و به جای ثابت خود تبدیل کرده اند، ممکن است بزودی نیز برای مکان عرضه خود ادعای مالکیت داشته باشند که چند سال است محل امرار معاش ما بوده است.
بیژن زندیه به عرضه نامطلوب میوه و اغلب فاقد تاییدیه مرکز بهداشت اشاره کرد و افزود: عرضه میوه های نامطلوب و آلوده، زنگ خطر را به صدا در آورده است و باید به مدیریت این موضوع بطور جدی نگاه کرد.
*** مغازه میوه فروشی به تاریخ می پیوندد
حسین یکی از میوه فروشان قدیمی با بیش از 45 سال سابقه میوه فروشی در بیجار است که در یک مغازه یک متری اقدام به عرضه محصولات باغی می کند و از آغاز روز تا شامگاه در شلوغ ترین پیاده رو شهر فقط راهی 30 سانتی متری برای تردد باقی گذاشته و همه پیاده رو را تصرف کرده است، البته او میوه ای در داخل مغازه! ندارد چون میوه ها را در پیاده رو چیده است.
وی می گوید: من با 45 سال سابقه میوه فروشی برای مقابله با ماشین های سیار، عرضه را تا این حد توسعه داده ام.
احمد راننده وانت نیسان نیز می گوید: درست است وسیله مذکور برای بار و جاده است، ولی با توجه به هزینه های یک رفت و برگشت در مسافت 50 کلیومتری و کرایه ناچیز حمل و نقل، چیزی باقی نمی ماند.
وی ادامه داد: کنار خیابان هزینه های استهلاک، بنزین، خطرات و مشکلات جاده را ندارد و ضمن صرفه جویی و کسب درآمد از محل فروش، در بازار سیاه نیز سهمیه بنزین فروش خوبی دارد و مالیات هم نمی دهم.
بابامرادی با 35 سال سابقه میوه فروشی در مغازه می گوید: باید مغازه را جمع کنم، همانند همه مغازه های اصیل و قدیمی دیگر که جمع کردند و حالا در کنار خیابان بصورت سیار میوه عرضه می کنند و خیلی هم راضی هستند، او به چند میوه مرغوب و سالم اشاره می کند که همیشه به علت فروش کم با بیش از نصف ضایعات، موجب ضرر نیز می شوند.
**مدیریت در امور میوه فروشی بسیار ضعیف است
از اداره صنعت، تجارت و معدن بیجار وضعیت مذکور را پرس و جو کردم، سبزواری یکی از بازرسین این اداره گفت: ما تنها در صورت وصول شکایت ورود پیدا می کنیم و تا کنون شکایت خاصی هم در این زمینه بدست ما نرسیده است، مغازه های میوه فروشی چندین برابر قیمت باغ، قیمت می زدند، مردم، عاصی و مکرر شکایت می کردند و این باعث شده است میوه فروشی های سیار به سرعت تمام شهر را بگیرند و حالا نیز کنترل آن سخت است.
وی افزود: اتحادیه نیز چندان تمایلی به رسیدگی و مدیریت بازار ندارد و این شده بازار آشوب میوه در بیجار.
وی گفت: بسیاری از ترددهای مردم به داخل خیابان سوق داده می شود، بنا به فصل و زمان نیز مانند آب غوره گیری یا آب لیمو گیری، نای پیاده روها گرفته می شود، بروید سه راه بازار را نگاه کنید، آیا مسیری برای مردم هست که عبور کنند؟
به گفته این بازرس میوه و تره بار، بازار میوه فروشی و سبزی فروشی پشت بازار و جمعه بازار نیز آنقدر وضعیت بغرنجی پیدا کرده است که حتی امنیت اخلاقی نیز در معرض خطر قرار گرفته است و برای بعضی اقشار اصلا صلاح نیست در این بازار حضور پیدا کنند.
فرماندار شهرستان بیجار هم در این مورد می گوید: ادارات متولی امور شهری و اماکن و بازار با اتخاذ تدابیر شایسته، راهکارهای مناسبی را برای برون رفت از وضعیت نا بسامان میوه و ماشین های میوه فروشی سیار اتخاذ نمایند و هر پشتیبانی نیز از سوی ما لازم باشد صورت خواهد گرفت.
در حال حاضر تعداد مغازه های میوه فروشی شهر بیجار به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد، در مقابل تعداد ماشین های دوره گرد میوه فروشی هر روز افزایش قارچ گونه ای دارد، بطوری که درحال حاضر بیش از 300 وسیله نقلیه باری در کنار خیابان های سطح شهر بیجار به عرضه میوه اشتغال دارند.ک/4
7350/533


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن