تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820761912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: معادن فراوان پتانسیل بزرگ کردستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار: معادن فراوان پتانسیل بزرگ کردستان است سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: پتانسیل بسیار جدی استان در ارتباط با صنایع بزرگ معادن استان است که بخش عمده آن را سنگ آهن تشکیل می دهد.


به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با مدیر عامل بانک صنعت و معدن ایران در سنندج، پتروشیمی کردستان را دیگر پتانسیل مهم استان عنوان کرد و افزود: این پتروشیمی تا سال آینده با تولید اتیلن سبک به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه فولاد زاگرس واحد بزرگی در استان است که به دلایلی تعطیل شده و با مشکلات جدی کارگری نیز روبرو بود، اظهار کرد: خوشبختانه مشکلات کارگران رفع شده است و سرمایه گذار با جمع کثیری از کارگران طلبکار مواجه نخواهد بود.
وی در خصوص دیگر محاسن این شرکت افزود: شرکت فولاد زاگرس در کنار معدن دارای امتیازات لازم مانند آب، برق و گاز است و می تواند با سایر صاحبان معادن نیز مشارکت کند.
استاندار کردستان در خصوص کارخانه لاستیک بارز کردستان نیز گفت: سرمایه گذار پذیرفت که به دلیل مشکل در تامین آورده ظرفیت کارخانه به نصف کاهش یابد و پروژه در دو فاز اجرا شود.
زاهدی در این دیدار با تاکید بر بحرانی بودن مشکل بیکاری در کردستان یادآور شد: طبق برنامه ریزی شورای اشتغال استان اولویت با حفظ مشاغل موجود است که عمدتا به سرمایه در گردش احتیاج دارند، و اولویت دوم با واحدهایی است که با رقم اندک به بهره برداری خواهند رسید.
وی ادامه داد: اشتغالزایی در استان به دو بخش تقسیم شده یکی مشاغل کوچک و زودبازده که بحران را کم کند و دیگری واحدهای بزرگ و ماندگار که بهره برداری از آن زمان بر است اما زمینه اشتغال پایدار در استان را فراهم نماید.
وی خطاب به مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران اظهار کرد: کردستان در رسیدن به اشتغال پایدار با مشکل روبروست و ما در این زمینه از شما انتظار کمک داریم.
در این دیدار مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران با اعلام اینکه بانک ها و صنایع برای ادامه کار نیاز به آشتی و پیوند دو طرفه دارند افزود: در پروژه پتروشیمی کردستان بانک صنعت و معدن عاملیت آن را بر عهده می گیرد و در سایر پروژه ها از جمله لاستیک بارز آماده همکاری با سرمایه گذاران هستیم.
علی اشرف افخمی اشتغال زایی در مناطق مرزی را به معنی ایجاد لایه امنیتی برای کشور دانست و تاکید کرد: برای توسعه کردستان حاضر به همکاری خواهیم بود.ک/3
7346/570


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن