تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819892982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترین معضل کشور در حوزه مدیریت مصرف آب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بزرگترین معضل کشور در حوزه مدیریت مصرف آب است نوشهر - ایرنا - مدیرامور توزیع آب و فاضلاب شهری نوشهر ، چالوس و کلاردشت با اشاره به خشکسالی سال های اخیر در کشور، گفت: بزرگترین معضل در حوزه مدیریت مصرف آب است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "سیدشکرالله موسوی میرکلایی" روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی اعضای شوراهای شهرستان نوشهر، اظهار داشت: با توجه به منابع تامین آب شهرستان و با وجود خشکسالی موجود در منطقه، مشکلات چندانی در بخش تامین آب نداریم و باید برای رهایی از این وضعیت، مدیریت مطلوبی در مصرف آب داشته باشیم.
وی تصریح کرد: برای این منظور نیازمند فرهنگ سازی و ایجاد الگوی مصرف در جامعه هستیم تا علاوه بر استفاده بهینه از منابع آب، در شرایط خشکسالی بتوانیم کاهش هزینه ها را نیز داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: عوامل و حوادث طبیعی، ناتوانی در برنامه ریزی صحیح و برخی از سیاست های ناصحیح موجب وخیم تر شدن بیش از پیش وضعیت آب و ذخیره سازی آن شده است.
موسوی ادامه داد:کشاورزی سنتی و غیرحرفه ای و هدر دادن آب که ضرر آن بیشتر از منفعت آن است و نابودی فناوری سنتی کارآمد همچون قنات در تسریع این روند نقش دارند.
مدیرامور توزیع آب و فاضلاب شهری نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی ومدیریت جهادی افزود: باید با فرهنگ سازی و تغییر الگوی مصرف، مصرف سرانه آب را که 50 درصد بیش از مصرف سرانه کشورهای که میزان نزولات آسمانی بالایی دارند کاهش یابد.
موسوی گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری با توجه به حجم فعالیت ها، قدیمی بودن شبکه توزیع آب، کمبود اعتبار و تجهیزات برای رفع مشکل آب آشامیدنی نیازمند حمایت و همکاری سایر مسوولان نهادها به ویژه خیرین دارد.
وی یکی از دغدغه های عمده در این حوزه را تبادل نشدن به موقع توافق نامه ها دانست و با توجه به گذشت شش ماه از سال خواستار مشخص شدن تلکیف تبادل توافق نامه ها و تسریع در این روند شد تا به تبع آن اعتبارات وبرنامه ها ریزی و اولویت بندی برای اجرای پروژه ها شتاب بگیرد.
وی افزود:با توجه به هزینه بالای ایجاد فاضلاب شهری بیشتر شهر نوشهر زیر پوشش فاضلاب شهری هستند که برای مابقی شهر علاوه بر تامین اعتبارات لازم تعامل مسوولان و مردم را نیز می طلبد.
موسوی با اشاره به حدود 200 مشترک بدون پرونده در بخش کجور گفت: بر اساس قانون مصوب سال 69 شرکت آب و فاضلاب وظیفه تامین آب شرب مردم را بر عهده دارد ولی باید مشترکان تشکیل پروند داده و کنتر نصب شود تا مشکل آب شرب آن ها بر طرف شود.ک/3
1295/1535/608


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن