تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820768541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولين از فرافکني در مسائل فرهنگي دست بردارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۴۲ب.ظ)
آيت الله العظمي مکارم شيرازي: مسئولين از فرافکني در مسائل فرهنگي دست بردارند آيت الله العظمي مکارم شيرازي گفت: اخيرا دولتمردان مي گويند متولي اين کار يعني امور فرهنگي علما هستند و با اين سخن مي خواهند خودشان را معاف کنند؛‌ در حالي که اشتباه است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله العظمي مکارم شيرازي از مراجع تقليد در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد حوزه هاي علميه با بيان اين که فارغ التحصيلي در همه علوم مخصوصا علوم ديني معنا ندارد، گفت: در علوم ديني تا پايان عمر بايد محصل بود ولو اين که معلم و مدرس باشيم.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي در ادامه سخنان خود با اشاره به اصرار و شيطنت بيگانگان درباره گروه تروريست جنايتکار «داعش» و معرفي آنها به عنوان دولت اسلامي، بيان داشت: خارجي ها و از جمله دولتمردان آمريکا اصرار دارند که بگويند و بنويسند دولت اسلامي يا خلافت اسلامي داعش!
وي با بيان اين که اينها با شيطنت به دنبال ضربه به اسلام هستند، تاکيد کرد: متاسفانه برخي از رسانه هاي خود ما نيز اين مساله را تکرار مي کنند در حالي که اينها جمعيتي تروريست و خونخوار هستند که کارشان چيزي جز غارت گري، تجاوز به نواميس مسلمين و آدمکشي نيست و کاملا از اسلام بيگانه هستند.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي افزود: اگر مخالفان چنين مي گويند چرا ما بايد تکرار کنيم، اينها نه دولت هستند و نه بويي از اسلام برده اند.
وي خاطرنشان کرد: اميدواريم اين مساله در رسانه هاي اسلامي تکرار نشود چراکه دشمن به دنبال اسلام ستيزي است و ما نبايد با آنها هماهنگ شويم.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي در ادامه مسائل فرهنگي را بسيار مهم خواند و با اشاره به فرمايش رهبر انقلاب، اين موضوع را يکي از ارکان جامعه دانست و گفت: اخيرا دولتمردان مي گويند متولي اين کار يعني امور فرهنگي علما هستند و با اين سخن مي خواهند خودشان را معاف کنند؛‌ در حالي که اشتباه است.
وي يادآورشد: شکي نيست که علما در زمينه مسائل فرهنگي وظيفه سنگيني دارند و بايد وظيفه خود را در قبال موضوعات فرهنگي و اخلاقي و ارزشي اسلام انجام دهند، همان گونه که ديگران نيز مسؤوليت دارند.
معظم له با اشاره به اين که نظام اسلامي از دو رکن «جمهوريت» و «اسلاميت» مرکب است، بيان داشت: احترام به راي مردم جمهوريت و ارزش هاي ديني جنبه اسلاميت نظام است، همه بايد هم به آراي مردم و هم به ارزش هاي اسلامي احترام بگذارند و مروج آن باشند و جلوي مخالفت با آن را از «طرق عاقلانه» بگيرند.
وي گفت: نمي توان گفت رسانه ها به ويژه رسانه ملي، دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دانشگاه ها و مراکز ديگر هيچ مسؤوليتي در قبال مسائل فرهنگي ندارند؛ همه مسؤول هستند تمام ارگان ها،‌ نهادها، دانشگاه ها و دبستان ها زيرا همه طرفدار نظام اسلامي هستند.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي اظهار داشت: مساله مسؤوليت در برابر موضوعات فرهنگي اگر شکافته شود همان موضوع امر به معروف و نهي از منکر است که تنها مسؤوليت آن متوجه علما نيست، بلکه همه امت به تصريح قرآن مجيد بايد امر به معروف و نهي از منکر کنند و اسلام در اين زمينه همه را مسؤول مي داند و اين مساله شامل دولت، دانشگاه ها، رسانه ها و ديگر ارگان هاي نظام نيز مي شود.
وي اضافه کرد: بايد اين فکر را از سر بيرون کنيم که تنها علما مسؤول موضوعات فرهنگي هستند، خداوند به همه ما توفيق عمل دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن