تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804147863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضوع فرهنگستان زبان ترکی در دست بررسی است/ ایجاد نشاط و توجه به مسائل فرهنگی از اولویتهای استان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی:
موضوع فرهنگستان زبان ترکی در دست بررسی است/ ایجاد نشاط و توجه به مسائل فرهنگی از اولویتهای استان
تبریز- خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: فرهنگستان زبان ترکی یکی از وعده های دولت به مردم این استان بوده که کار بررسی این فرهنگستان در دست کارشناسان قرار داشته و به زودی شاهد عملی شدن آن خواهیم بود.



به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده شامگاه شنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: هم اکنون تیم اجرایی استان آشنایی کاملی نسبت به پروژه ها و دیگر اطلاعات استان دارد زیرا در بدو ورودم به استان از هرمسئولی اطلاعات میخواستم چندین گزارش متفاوت ارائه میشد به همین دلیل سعی بر کسب اطلاعات جدید از مسائل مختلف استان کردیم. وی ادامه داد: در دولت جدید سعی بر این شده تا عوامل اجرایی استان از بدنه وزارت کشور انتخاب شوند تا پس از چندین سال کار کردن و کسب تجربه از بدنه دولتی خارج نشوند و تجربیاتشان برای دولت های بعدی نیز باقی بماند در حالی که در دولت قبلی بیش از 70 درصد از پست های استانداری همچون فرمانداری ها به نیروهای مامور تعلق گرفته بود. جبارزاده با اشاره به پیروی دولت جدید از برنامه خاص و مدون گفت: سعی بر این خواهیم کرد تا بدون برنامه ریزی و استفاده از نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاه گام برنداریم زیرا معتقدیم دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها نباید از یکدیگر جدا باشند، در این خصوص سند تدبیر استان بر حسب پتانسیل ها و امکانات و بدون وابستگی به بودجه دولتی تدوین شد. وی ادامه داد: از دولت قبلی 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام برای ما مانده بود که مصمم هستیم پروژه های نیمه تمام استان را تا پایان سال 94 به پایان برسانیم و پروژه جدید عمرانی تعریف نکنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در پروژه های مختلف استان گفت: نباید این گونه باشد که مدیر با خیال آسوده بنشیند تا بودجه ای از طرف مرکز بیاید و وی آن را خرج کند بلکه هم اکنون مدیران خود باید دست به کار شده و برای تامین بودجه پروژه ها اقدام کنند. وی افزود: در بحث معاونت توسعه منابع انسانی نیز کارهای خوبی انجام شده است و در زمینه پژوهش و فناوری فعالیت های خوبی صورت گرفت که برگزاری نمایشگاه فناوری با حضور اساتید و پژوهشگران استان از جمله این فعالیت ها بوده است، همچنین در پی تشکیل شرکت های دانش بنیان و پیشرفت در زمینه های IT  و ICT هستیم. بررسی موضوع فرهنگستان زبان ترکی توسط کارشناسان جبارزاده با اشاره به موضوع فرهنگستان زبان ترکی که یکی از وعده های دولت به مردم این استان است، گفت: طی جلسات متعدد در پی تدوین اساسنامه این فرهنگستان بوده ایم اما هم اکنون کارشناسان و صاحب نظران معتقدند که این فرهنگستان را تنها خلاصه در زبان نکنیم و به این مساله فراتر نگاه کنیم. وی ادامه داد: برخی کارشناسان معتقدند فرهنگ نگاه جامع تری نسبت به زبان دارد و بهتر است به جای صرف این فرهنگسرا به مساله زبان آن را به مسائل فرهنگی که زبان نیز زیرمجموعه ای از آن است، اختصاص دهیم. استاندار آذربایجان شرقی در خصوص دیگر وعده دولت یعنی دریاچه ارومیه نیز گفت: در دولت قبلی بیشتر طرح ها در مورد این دریاچه بر روی کاغذ بود اما دولت جدید با نگاه خوبی به این مساله وارد شده و پروژه های متعددی را به وسیله نظرات کارشناسان اجرایی خواهد کرد. وی ادامه داد: این پروژه یک پروژه ملی بوده و از استان ما آب منطقه ای و جهاد کشاورزی در اجرای این پروژه ها دخیل هستند و ما هم اکنون آماده هستیم تا به محض ابلاغ این پروژه ها دست به کار شویم.

ایجاد نشاط و توجه به مسائل فرهنگی در اولویت عوامل اجرایی استان  جبارزاده نکوداشت استاد موحد که نقش مهمی در فرهنگ آذربایجان داشته است از جمله برنامه های خوب فرهنگی بوده، همچنین در راستای توجه به شهرستان ها نیز 10 سالن مجتمع فرهنگی در شهرستان ها تبدیل به سینما شده اند تا هر دو کاربرد را داشته باشند. وی ادامه داد: جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا، جشنواره سراسری تئاتر، برگزاری همایش استاد شهریار از دیگر برنامه های فرهنگی بوده است، همچنین از سوی دیگر در پی بازگشایی نگارخانه ها و صدور مجوز برای برنامه های مفرح در سطح استان هستیم. استاندار آذربایجان شرقی از تلاش برای ارتقای نام تبریز گفت: رشد و اعتلای مرکز استان زمینه ساز رشد استان خواهد شد زیرا هم اکنون شهر تبریز نه تنها به شهرهای استان بلکه به استان های دیگر شمالغرب نیز ارائه خدمات می دهد و به همین دلیل تقویت آن از نظر زیرساخت های شهری و گردشگری ضروری است. وی ادامه داد: هم اکنون شهرداری تبریز با بودجه دو هزار میلیارد تومانی می تواند کمک به سزایی در پیشرفت شهر داشته باشد زیرا هم اکنون بودجه استانی و ملی دولت در استان مجموعا هزار میلیارد تومان هم نمی شود، پس با توجه به این پتانسیل شهرداری نیازمند اجرای بسیاری از پروژه ها توسط شهرداری هستیم. مصمم هستیم تا ذوب مس را به آذربایجان شرقی بیاوریم جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مخالفت های برای آوردن کارخانه ذوب مس به این استان گفت: اگر شرکت ملی مس آذربایجان ادعا دارد که آوردن این کارخانه توجیه اقتصادی نخواهد داشت از سرمایه گذار دیگری در این خصوص استفاده می کنیم. وی افزود: در سال های گذشته کلنگ کارخانه ذوب زده شد اما در این راستا کار خاصی انجام نشد و با وجود برخی مخالفت ها برای آوردن این کارخانه به استان، نمایندگان مجلس استان و سایر مسئولان در پی احداث این کارخانه در این استان هستند. استاندار آذربایجان شرقی افزود: همچنین به دنبال این امر هستیم تا فاز دو و سه کنسانتره مس را در استان ایجاد کنیم تا بدین وسیله ظرفیت تولید مس را افزایش دهیم. شناسایی 42 هزار معتاد در سطح تبریز وی در خصوص معضل اعتیاد در استان گفت: نمی خواهیم بحث اعتیاد را در استان مخفی کنیم زیرا این بحث باید به عنوان یکی از مشکلات جامعه مطرح شده و تمامی مسئولان آن را احساس کرده و برای مقابله با آن قدم بردارند.

جبارزاده در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر افزایش نیروی انتظامی در سطح شهر گفت: هم اکنون شهر تبریز دارای 42 هزار معتاد است که با وجود این امر میزان دزدی ها نیز بالا خواهد بود و به همین دلیل برای کاهش میزان سرقت تصمیم بر این شد تا علاوه بر کنترل نامحسوس، نیروی انتطامی حضور فیزیکی در سطح شهر داشته باشد. استاندار آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: هم اکنون بحث اعتیاد به یکی از بزرگترین دغدغه های ما تبدیل شده و در قالب برنامه مدون در پی کاهش میزان اعتیاد خواهیم بود.  


۱۳۹۳/۶/۹ - ۱۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن