تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820568294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر اتاق تعاون اصفهان: اقدامی برای ارتقای سهم تعاون نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر اتاق تعاون اصفهان: اقدامی برای ارتقای سهم تعاون نشده است اصفهان - ایرنا- دبیر اتاق تعاون استان اصفهان گفت: با اینکه طبق قانون اساسی، تعاون جزو سه رکن اصلی اقتصاد کشور محسوب می شود اما هنوز برای کمک به ارتقای سهم تعاون اقدامی نشده است.


محمد طاهری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون افزود: سهم تعاون در کشور اکنون حدود 10 درصد است و برخی مشکلات مانند رکود باعث سخت شدن حضور فعالان اقتصادی و تعاونی ها شده است.
وی تاکید کرد: دلیل حضور تعاون به عنوان یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور این است که اقتصاد دولتی نشود یا در قبضه سرمایه داران و ثروتمندان نباشد.
دبیر اتاق تعاون اصفهان با بیان اینکه در کشور ما مردم نقش تاثیرگذار در اقتصاد و بسیاری از امور دارند، افزود: اگر قرار است مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود مردم باید وارد میدان شوند و سرمایه خود را در این راه صرف کنند.
وی اظهار کرد: در اجرای قانون فضای کسب و کار، اتاق تعاون اصفهان با تشکیل کمیته کارشناسی، پایش قانون بخش تعاونی اقتصاد ایران را اجرا و موانع و مشکلات توسعه بخش تعاون را استخراج کرد.
وی ادامه داد: با توجه به بررسی اصلاح قانون تعاون در کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی، چندین جلسه کارشناسی با حضور رییس این کمیسیون برگزار و موارد پیشنهادی اتاق بررسی شد.
طاهری اضافه کرد: بیشتر مواد پیشنهادی اتاق تعاون استان در طرح اصلاحی موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد کشور مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
وی از جمله مواد اصلاح شده در قانون تعاون را حذف بند سه ماده 25 مبنی بر الزام پرداخت چهار درصد از سود خالص تعاونی ها تحت عنوان حق تعاون و آموزش به دولت بیان کرد.
وی اضافه کرد: این مسئله باعث تحمیل بار مالی بیشتر بر اقتصاد تعاونی می شد و همچنین عاملی برای فرار بخش تعاون از اقتصاد بود.
دبیر اتاق تعاون اصفهان گفت: اصلاح ماده 36 قانون تعاون از دیگر موارد پیشنهادی از سوی این اتاق بود که شرایط مناسب تری برای انتخاب مجدد اعضای هیات مدیره پس از دو دوره متوالی و استفاده از تجارب و توان مدیریتی نیروهای باتجربه و کاردان را در تعاونی ها فراهم کرد.
وی تاکید کرد: اتاق تعاون با اصلاحات پیشنهادی خود و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع تبعیض در بخش تعاون اقدام و شرایط رقابت بخش تعاون با بخش های دولتی و خصوصی را هموار کرد.
طاهری همچنین از بررسی لایحه پیشنهادی دولت درباره اصلاح قانون تعاون در سال جاری در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: یکی از برنامه های مهم اتاق تعاون اصفهان در سال جاری همکاری با نمایندگان مجلس و اتاق تعاون ایران برای تنظیم و تدوین قوی تر قانون تعاون است تا این لایحه راهگشای بخش تعاون باشد.
وی اظهار کرد: باید به قوانین تعاون دیگر کشورها نیز نگاهی داشت و تجربه های آنها را در این راستا دریافت کرد.
وی افزود: برخی از مشکلات اقتصادی استان اصفهان به دلیل سلیقه ای عمل کردن بعضی از مسوولان منطقه ای است و این مسئله باید از طریق شورای گفت وگوی بخش دولتی و خصوصی برطرف شود.
طاهری همچنین خواستار اشتراک بخش تعاون در تدوین برنامه ششم توسعه شد و اضافه کرد: تعاون می تواند در بخش های مختلف مانند صنعت، گردشگری و سلامت فعالیت هایی داشته باشد.
رییس هیات مدیره اتاق تعاون استان اصفهان نیز درجمع خبرنگاران گفت: از دستاوردهای این اتاق از هفته تعاون سال 92 تا هفته تعاون سال جاری، ارتقای سطح کیفی جلسات مرکز داوری با تشکیل 172 جلسه با 61 پرونده مربوط به شکایات تعاونی ها بوده است.
عباس حاج رسولی ها افزود: بیشتر جلسات حل اختلاف و داوری با حضور وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی حسابرسی برگزار شده و در بیشتر موارد با صلح و سازش میان طرفین خاتمه یافته است.
وی به برنامه های ترویجی و آموزشی اتاق تعاون اصفهان اشاره کرد و گفت: در این مدت بر اساس قرارداد همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه هزار و 900 نفر ساعت آموزش برای مدیران و اعضای تعاونی ها برگزار شد.
وی ادامه داد: کمیسیون های تخصصی اتاق در گرایش های آموزش و پرورش، مسکن، فرش دستباف، صنعت ومعدن، حمل ونقل، کشاورزی، تجارت و امور نمایشگاهی، بانوان، بهداشت و درمان و توزیع و مصرف با حضور اعضا و نمایندگان اداره ها و سازمانهای مربوط تشکیل و برای رفع مشکلات تعاونی ها تصمیماتی گرفته شده است.
رییس هیات مدیره اتاق تعاون اصفهان گفت: این اتاق به عنوان نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون توانسته با ارائه خدمات مناسب برای صدور ضمانتنامه به منظور گرفتن تسهیلات تعاونی ها از سیستم بانکی گامی موثر برای توسعه بخش تعاون و رفع موانع آن بردارد.
وی افزود: در یک سال گذشته سه گردهمایی ترویجی به منظور آشنایی فارغ التحصیلان متقاضی تشکیل تعاونی با خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برگزار شد.
وی برنامه های سال آینده اتاق تعاون اصفهان را در چهار محور آموزش و ترویج، توسعه بازرگانی و صادرات غیرنفتی، واگذاری تصدی ها و تقویت اتحادیه های تعاونی بیان کرد.
13 شهریور روز تعاون نامگذاری و هفته تعاون نیز از این روز آغاز شده است.
پ/7140/607/ 684


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن