تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798389394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانواده ها حلقه مفقوده نجات فرزندان از دام اعتیاد/ پایین آمدن سن اعتیاد خطر بزرگ برای جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی
خانواده ها حلقه مفقوده نجات فرزندان از دام اعتیاد/ پایین آمدن سن اعتیاد خطر بزرگ برای جامعه است
تبریز- خبرگزاری مهر: مسئول معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا با تاکید بر هوشیاری خانواده ها در مسئله اعتیاد گفت: خانواده ها حلقه مفقوده نجات فرزندان از دام اعتیاد هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، مسئول معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش استانی پیشگیری از اعتیاد گفت: این همایش پیرو کارگاه های نواحی استان برای مربیان و کارشناسانی که در آگاهی سازی آحاد مختلف جامعه در پیشگیری از اعتیاد فعالیت می کنند، برگزار می شود. توکل فرهادی با اشاره به اینکه با اطلاع رسانی درست می توان از این بلای خانمانسوز پیشگیری کرد، ادامه داد: وقتی از این معضل در جامعه پیشگیری شود دیگر آسیبی نیست که با آن مقابله کنیم و این کارگاه ها با همین هدف برگزار می شود تا مربیان و کارشناسان با حضور در مساجد و مدارس بتوانند در این خصوص روشنگری کنند.

وی ادامه داد: مدارس و مساجد بهترین مکان ها برای جلوگیری از این معضل بزرگ اجتماعی است زیرا همانطور که می دانیم اهمیت پیشگیری بسیار بیشتر از درمان است و در این خصوص نوجوانان و جوانان بهترین گروه هدف برای روشنگری در خصوص آسیب های اعتیاد هستند. فرهادی با اشاره به رشد روزافزون این آسیب در جامعه گفت: متاسفانه امروزه به دلایلی آمار اعتیاد رو به افزایش است و دشمنان نیز با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و اینترنت جوانان را به این عرصه سوق می دهند که در عوض وظیفه مسئولان انقلابی خنثی کردن این تبلیغات و در نظر گرفتن راه حلی مناسب برای جلوگیری از این معضل است. خانواده ها برای جلوگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد هوشیار باشند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز خانواده را مهم ترین ارگان در جلوگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد دانست و گفت: متاسفانه امروزه نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد به حلقه مفقوده ای تبدیل شده و شاید این امر به دلیل عدم آشنایی والدین با چگونگی پیشگیری از این آسیب در بی فرزندان است. حمیدعلی باغبان با بیان اینکه خانواده ها کانون خود را از هر ناهنجاری مصون دارند، گفت: در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که وجود یک پدر یا مادر معتاد در یک خانواده، زمینه ساز اعتیاد فرزندان نیز شده است که در این زمینه این پدر و مادر علاوه بر تخریب زندگی خود زندگی فرزندانشان را نیز به پوچی کشانده اند.

وی ادامه داد: اگر توجه نداشته باشیم دشمن امروزه در قالب جنگ نرم خانواده های ما را دچار بحران می کند، گفت: دشمن با ترویج مواد مخدر آن هم در شکل های مختلف و جوان پسند، کانون خانواده ها را متزلزل کرده چنان که با وجود یک معتاد که دچار بی اخلاقی هم باشد دیگر اعضای خانواده امنیت روانی و اخلاقی ندارند. باغبان علت عمده برخی از افراد معتاد که پس از ترک دوباره به اعتیاد روی می آورند شناخت نداشتن آن ها از اعتیاد به صورت علمی، ناتوانی در مراقبت و بی اعتقادی عنوان کرد که 98 درصد معتادان دوباره به آن سمت سوق می یابند. شیوع مواد مخدر صنعتی در بین زنان دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه امروزه مواد صنعتی جای مواد سنتی را در بین معتادان گرفته و اثرات آن خطرناک تر از مواد سنتی است، گفت: با کاهش سن اعتیاد و افزایش مصرف کنندگان، ناامنی اجتماعی و اخلاقی در جامعه روز به روز بیشتر می شود که مسئولان همه نهادها باید امکانات مادی و معنوی را پای کار بیاورند تا بتوانیم با آن مقابله کنیم. محمدعلی نصرتی ادامه داد: متاسفانه مواد مخدر صنعتی در بین بانوان نیز شیوع داشته است و این امر خطر بزرگی برای جامعه است که اگر نتوانیم به شکل جدی با این خطر مبارزه کنیم شاهد کاهش سن اعتیاد خواهیم بود. وی با بیان اینکه باید مبارزه با این امر را از مدارس آغاز کنیم، گفت: مدارس مهم ترین مکان ها برای مبارزه با اعتیاد بوده و اگر می خواهیم از شیوع اعتیاد پیشگیری کنیم، باید بر روی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری کنیم.

نصرتی افزود: درمان و پیشگیری برای کاهش آسیب در کنار درمان معتادان مهم بوده و از سوی دیگر نظارت اجتماعی، آگاه سازی، ارتقا مهارت برخورد با معتادان و همچنین تقویت بنیه اعتقادی خانواده ها را از نکات قابل توجه در پیشگیری از اعتیاد است. وی ادامه داد: نظام سلطه به دنبال ناکامی در دفاع مقدس و رسیدن به منافع خود، هجمه فرهنگی را راهبرد خود قرار داده چنان که رهبر فرزانه انقلاب هم با درایت آن را سال هاست که گوشزد می کنند. دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید به اینکه ملت ما تاریخ ماندگاری را با عبور از گردنه های حساس از خود به یادگار گذاشتندٰ گفت: ملت و دولت باید در این موضوع مهم که امروز در فضاهای مجازی به صورت اغواگرانه گسترش یافته، دست به دست هم دهند تا در این برهه حساس، با تکیه بر ارزش ها و باورهای خود و با نجات جوانان از گرداب اعتیاد دشمن را ناکام بگذاریم. خانواده ها در تقویت بنیه اعتقادی فرزندان خود کوشا باشند مسئول فرهنگی زندان تبریز نیز در این همایش با اشاره به اینکه ورود خانواده برای پیشگیری از مسئله اعتیاد ضروری است، گفت: تقویت بنیه اعتقادی با تدابیر درست از سوی خانواده از دیگر راهکارهای مصون ماندن فرزندان از دام هایی همچون مواد مخدر، مشروبات و برخی ناهنجاری ها است. حجت الاسلام مددی ادامه داد: خانواده ها باید توجه ویِه ای به نوجوانان در سنین 13 تا 17 سال داشته باشند زیرا در این سنین، انسان هنوز شخصیتش شکل نگرفته و دشمن بر همین اساس همه اهدافش را در قالب های مختلف برای این دوره طرح ریزی می کند. وی افزود: موقعیت و زمان شناسی والدین و تدابیر آنها می تواند در شکل گیری درست شخصیت فرزندان و مصون ماندن آنها از آسیب هایی همچون مواد مخدر موثر باشد. مددی با اشاره به اینکه امروزه دسترسی به مواد مخدر آسان تر از گذشته است، گفت: سهل الوصول بودن آن برای این است که دشمن سورفتارها را هدفمند در جامعه ترویج می دهد.


۱۳۹۳/۶/۱۹ - ۱۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن