تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804621359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگیری وزارت ارشاد از انتشار رسانه های فاقد مجوز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جلوگیری وزارت ارشاد از انتشار رسانه های فاقد مجوز تهران- ایرنا- اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرداین وزارتخانه در جهت اجرای ماده ٧ قانون مطبوعات موظف به جلوگیری از انتشار رسانه های فاقد مجوز است.


بنا براعلام روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این اطلاعیه آمده است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت اجرای ماده ٧ قانون مطبوعات موظف به جلوگیری از انتشار رسانه های فاقد مجوز است. همچنین با هدف جلوگیری از رفتار غیرقانونی، غیراخلاقی، غیر حرفه ای و غیر شفاف، صیانت از حقوق شهروندی، حمایت از رسانه های قانونی و محدود کردن شب نامه های الکترونیک از انتشار رسانه های فاقد مجوز جلوگیری می کند.
این اطلاعیه می افزاید: البته در فضای وب، دسته بندی های مختلفی وجود دارد؛ پورتال ها، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی، تبادلات مالی، امور تبلیغاتی، فعالیت های آموزشی و سایت های خبری از آن جمله اند که قانون مطبوعات صرفا بر دسته اخیر شامل است.
در ادامه آمده است: از آنجایی که در حال حاضر صدها سایت خبری فاقد مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات وجود دارد و شناسایی همه آنها مقدور نیست به کمک شهروندان برای جامعیت ایفای وظیفه قانونی خود نیازمندیم.
سامانه پیامکی 500020202 برای این امر در نظر گرفته شده است تا عموم مردم بتوانند نشانی اینترنتی سایت های فاقد مجوز را به این سامانه ارسال کنند.
در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: نشانی سایت های بدون مجوز، به منظور مسدود شدن بتدریج برای وزارت ارتباطات ارسال می شود و بدیهی است سایت هایی که از شاخص های اخلاقی به دور هستند و دروغ، توهین، تهمت، ورود به حریم خصوصی مردم، هتک ارزشها، نقض منافع و امنیت ملی، قانون شکنی و سیاه نمایی را سرلوحه کار خود قرار داده اند در اولویت برخورد قرار می گیرند.
در این اطلاعیه تصریح شده است: در اجرای وظایف قانونی و تحقق ضرورت و سیاست یادشده و به امید فضایی مهذب و مورد انتظار رهبر معظم انقلاب، به کمک همه دستگاه های ذیربط و فعالان فرهنگی-رسانه ای نیازمندیم تا بدون هرگونه تبعیض، آلوده کنندگان فضای رسانه ای و اجتماعی، اصلاح یا طرد شوند و قانون شکنان نتوانند مأمنی برای تداوم ناامن سازی فضای روانی جامعه بیابند.
روابط عمومی معاونت مطبوعاتی یادآورشده است: در حال حاضر بالغ بر ٢٧٠ خبرگزاری و سایت خبری موفق به اخذ مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات شده اند و ضمن رعایت چارچوب ها و تکالیف قانونی و حرفه ای از حمایت های حقوقی این قانون نیز بهره مند می شوند.
رسانه هایی که تاکنون از این الزام قانونی بی اطلاع بوده اند می توانند در سامانه الکترونیکی ثبت تقاضاها (e-rasaneh.ir) درخواست خود را ثبت و کد رهگیری، دریافت دارند.
این معاونت تاکید کرده که ثبت در سامانه ساماندهی یا نفس ارائه درخواست از هیأت نظارت به منزله مجوز انتشار نیست، هرچند تمهیدات لازم از سوی هیأت محترم نظارت بر مطبوعات برای تسریع به رسیدگی این درخواست ها صورت می گیرد.
همچنین سایت های بدون مجوز فیلتر شده به محض دریافت مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات، رفع فیلتر می شوند.
به گزارش خبرنگار حوزه رسانه ایرنا براساس ماده 7 - موارد ذیل ممنوع و جرم محسوب می شود: الف - چاپ و انتشار نشریه ای که پروانه برای آن صادر نشده و یا پروانه آن لغو گردیده است و یا به دستور دادگاه به طور موقت یا دائم تعطیل گردیده است.
ب - انتشار نشریه به گونه ای که اکثر مطالب آن مغایر باشد آنچه که متقاضی به نوع آن متعهد شده است.
ج - انتشار نشریه به نحوی که با نشریات موجود یا نشریاتی که به طور موقت یا دائم تعطیل شده اند از نظر نام، علامت و شکل اشتباه شود.
د - انتشار نشریه بدون ذکر نام صاحب امتیاز و مدیر مسئول و نشانی اداره نشریه و چاپخانه آن.
تبصره - مراکز نشر، چاپ، توزیع و فروش نشریات ، مجاز به چاپ و انتشار و عرضه مطبوعات و نشریاتی که از سوی دادگاه صالح یا هیأت نظارت مغایر با اصول مندرج در این قانون تشخیص داده شود، نمی باشند.
فراهنگ(1)**1355**1569


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن