تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819255837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار تبریز بر افزایش آموزش همگانی در مدیریت پسماند شهری تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار تبریز بر افزایش آموزش همگانی در مدیریت پسماند شهری تاکید کرد تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان تبریز بر افزایش آموزش های همگانی توسط سازمان های مربوطه در مدیریت جامع پسماند شهری تاکید کرد.


رحیم شهرتی فر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهری اظهار کرد: باید افراد متخلف در زمینه پسماند و نخاله ریزی غیر مجاز شناسایی شده و توسط سازمان ها و نهادهای مربوطه مورد مواخذه قرا گیرند.
وی با تاکید بر لزوم آموزش افراد و کارخانجات فعال در حوزه مدیریت پسماند و نخاله ریزی گفت: مکان هایی هم که اداره منابع طبیعی در خصوص احداث نخاله گاه های شهرستان تبریز اعلام کرده از جمله معادنی که به صورت غیر مجاز برداشت شده اند هرچه سریع تر باید به سازمان مدیریت پسماند شهری تحویل داده شود.
شهرتی فر افزود: در عرض یک هفته تمامی دستگاه های مرتبط در این امر، مطالعات کارشناسی شده خود را به فرمانداری منعکس کنند و در صورت عدم اقدام توسط ادارات مربوطه، جواب آنان مثبت تلقی شده و مکانهای پیشنهادی به سازمان مدیریت پسماند واگذار خواهد شد.
وی گفت: از ابتدای مهر ماه سالجاری، کار تخلیه زباله و نخاله باید توسط سازمان مدیریت پسماند در مکان های جدید صورت گیرد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار تبریز نیز گفت: بخش عمده ای ازبودجه مدیریت پسماند ها صرف جمع آوری پسماندهای شهری می شود.
احمد اسدی افزود: مساله مدیریت پسماند در حال حاضر به یک مساله جهانی و پدیده زیست محیطی تبدیل شده و مدیریت پسماند و یا مدیریت چرخه مواد یکی از محورهای اساسی و بسیار مهم توسعه پایدار است.
وی با بیان اینکه چگونگی ساماندهی پسماندهای شهری یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران شهری است گفت: قانون مربوط به مدیریت پسماند در سال 1383 تصویب شده و تجربه نشان داده کشورهایی که از قوانین مربوط به مدیریت پسماند پیروی کرده اند در مدیریت شهری موفق تر بوده اند.
اسدی از نبود سیستم جامع و متمرکز مدیریت بر پسماندها، کمبود اعتبارات، عدم مشارکت مردم و کمبود اراضی مناسب واگذار شده به این حوزه به عنوان مشکلات مدیریت پسماند یاد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متوسط روزانه تولید پسماند در شهرستان تبریز یک هزار و 200 تن است که حدود 2.5 درصد پسماند تولیدی کشور را شامل می شود.
وی با اشاره به تجربه خوب برخی کشورهای توسعه یافته در زمینه مدیریت پسماند، افزود: برای کاهش هزینه های مربوط به مدیریت پسماند باید از تجربه کشورهای موفق و مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.
7233/245


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن