تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821064845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قضات تنها به معلومات دانشگاهی و حوزوی خود اکتفا نکنند/منصب قضاوت بسیار سنگین و خطیر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی:
قضات تنها به معلومات دانشگاهی و حوزوی خود اکتفا نکنند/منصب قضاوت بسیار سنگین و خطیر است
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دانش و تقوا دو بال منصب قضاوت است، گفت: قضاتی موفق هستند که مرتب تحقیقات و آگاهی خود را به روز کنند و به دانش دانشگاهی و حوزوی خود بسنده نکنند.


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "غلامحسین محسنی اژه‌ای" در مراسم تحلیف کارآموزان قضائی که صبح امروز چهارشنبه(19شهریورماه) در ساختمان مرکزی قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: آرزوی شفای عاجل و کامل برای همه مریضان خصوصا مقام معظم رهبری را داریم و امیدواریم انشاءالله توفیق حضرت حق را در انجام وظیفه داشته باشیم.  
 
وی ادامه داد: مراسم امروز برای عزیزانی است که می‌خواهند به منصب قضا وارد شوند و جا دارد در اینجا به همه کسانی که در امر جذب و گزینش و آموزش و همه مراحلی که تا به این مرحله طی شد تشکر کنم.  
 
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه منصب قضا یک امر خطیر و مسئولیت سنگینی است، تصریح کرد: همانطور که امر قضاوت خطیر و سنگین است، آسیب‌های فراوانی هم ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد و به میزان همین آسیب‌ها اگر کسی بتواند در این منصب در مسیر صحیح عمل کند، کار او بسیار ارزشمند و نتیجه آن در دنیا و آخرت مهم است.  
 
وی ادامه داد: قضاوت خطیر است، اما اگر قاضی به حق و قسط و عدل قضاوت کند، اثر آن در جامعه سبب آرامش، امنیت، رفع خصومات، گرفتن حق مظلوم از ظالم خواهد شد و در نتیجه آنجامعه و مدینه فاضله‌ای خواهیم داشت.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: بهترین کار‌ها در منصب قضاوت است و این منصب مانند شغل‌های معمولی نیست، اما از طرفی براساس مسئولیت خطیر قضاوت در شرع و در همه مکتب‌ها شرایط خاصی برای قضات در نظر گرفته شده است.  
 
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: در اسلام ویژگی‌های خاصی برای این منصب و برای قاضی وجود دارد و شئوناتی برای قضاوت در نظر گرفته شده است و چنانچه قاضی برخی از این شئونات را رعایت نکند، از مسیر عدالت خارج می‌شود و قضاوت وی بی‌اعتبار است.  
 
وی اضافه کرد: برای منصب قضاوت آنقدر اهمیت قائل شده‌اند که اجر و مزد در نظر گرفته شده برای قاضی مانند سایر استخدام‌ها نیست تا مسئله مادی در قضاوت قاضی تاثیر نگذارد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: قاضی در محضر قرآن با خدای خودش پیمان می‌بندد و سوگند یاد می‌کند که به وظیفه خودش بر اساس موازین اسلام و عدل عمل کند و تا آخر بر این پیمان باقی می‌ماند.  
 
وی تصریح کرد: خدا را سپاس می‌گوییم و شما باید شاکر باشید که این فرصت را در این مقطع زمان خداوند برای شما قرار داده است و شما موفق شده‌اید در این منصب وارد شوید و در این عرصه قدم بگذارید و افضل الخلق و خیرالناس باشید.  
 
معاون اول قوه قضائیه افزود: بسیار اهمیت دارد که به انسان فرصتی دست دهد که بهترین همه مردم باشد، اما قاضی خوب باید روز به روز بر علم و حلم و تقوای خود بیفزاید، چرا که با دو بال علم و دانش و تقوا می‌تواند به سمت مقصود حرکت کند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد: در کنار هر امر حقی شیطان وجود دارد، به طوری که وسوسه شیطان در مقابل آثار حق بیشتر است و شیطان مرحله به مرحله جلو می‌آید و آدمی را به سوی خود می‌کشاند، بنابراین قضات با تقوا و دانش باید در قضاوت دچار اشتباه نشوند.  
 
معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: قضاتی موفق هستند که مرتب تحقیقات و آگاهی خود را به روز کنند و به دانش دانشگاهی و حوزوی خود بسنده نکنند.
 
ادامه دارد....






تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن