تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805437217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره های محلی بهترین ابزار برای توسعه گردشگری در کشور هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان میراث فرهنگی کشور: جشنواره های محلی بهترین ابزار برای توسعه گردشگری در کشور هستند ارومیه - ایرنا - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: جشنواره های محلی بهترین ابزار برای توسعه گردشگری در کشور هستند.


مرتضی رحمانی موحد سه شنبه شب در آیین افتتاح جشنواره انگور در ارومیه افزود: گسترش این نوع جشنواره ها می تواند در نیل به هدف توسعه گردشگری داخلی و ایجاد ظرفیت در این بخش بسیار کارساز باشد.
وی اضافه کرد: ظرفیت های بسیاری در این بخش نهفته است که می توان با برنامه ریزی دقیق و تلاش بیشتر آنها را به منصه ظهور رساند.
وی اظهار کرد: در کنار توسعه و ساماندهی گردشگری داخلی دو راهبرد دیگر نیز در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر داریم که شامل جذب بیشتر گردشگران خارجی و استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در زیرساختهای گردشگری کشور می شوند که امیدواریم در این زمینه موفق عمل کنیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: آذربایجان غربی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و جشنواره ها نیز می توانند به عنوان مسیری برای معرفی استان و ظرفیت های آن بکار گرفته شوند.
رحمانی موحد گفت: جشنواره انگور مسیری جدید در معرفی آذربایجان غربی به مردم کشور است و باید از همین ابتدای راه برای تبدیل کردن این جشنواره به یک نماد ملی و منطقه ای تلاش شود.
هادی بهادری معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جشنواره گفت: یافته های باستان شناسی در تپه حسنلو بیانگر این است که انگور و فرآورده های آن و نیز جشن انگور با فرهنگ و تاریخ مردم استان در آمیخته است.
وی اظهار کرد: در نوروز و تابستان امسال، شاهد افزایش سفرهای داخلی به مقصد آذربایجان غربی بودیم که به همراه کاهش تصادفات جاده ای نوید بخش توسعه اقتصادی استان در زمینه گردشگری داخلی است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی قطب مهم کشاورزی در کشور محسوب می شود، ادامه داد: گردشگری و توسعه آن هم اکنون به عنوان یکی از ابعاد توسعه ای استان مطرح است که با احیا و زنده نگه داشتن آداب و رسوم سنتی منطقه می توان بر رونق آن افزود.
شهردار ارومیه نیز در این آیین با بیان اینکه دو هزار نفر ساعت وقت برای برپایی این جشنواره زمان صرف شده افزود: ایجاد نشاط و پویایی و نیز ارتباط دادن نسل حاضر با نسل قبل و انتقال آداب و سنن گذشتگان دو هدفی است که از برپایی این جشنواره دنبال می شود.
محمد حضرت پور اظهار کرد: گردشگری از زمینه های مغفول در آذربایجان غربی است در حالیکه در این زمینه می توان کارهای اقتصادی فراوانی در استان انجام داد.
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: انگور یکی از مهمترین تولیدات این استان است و آذربایجان غربی از نظر سطح چهارمین استان و از نظر تولید، بین شش استان اول تولید کننده کشور قرار دارد.
اسماعیل کریم زاده افزود: هم اکنون 22 هزار هکتار باغات انگور در استان وجود دارد که سالانه 230 تا 240 هزار تن انگور از آنها برداشت می شود.
وی اظهار کرد: میزان ارزش اقتصادی انگور تولید شده در استان به میزان 400 میلیارد تومان در سال است که تقریبا با میزان گندم تولیدی استان برابری می کند.
وی اضافه کرد: انگور محصولی با نیاز آبی پایین است که 50 درصد کل تولید در این زمینه در ارومیه انجام می شود.
برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات به دست آمده از انگور و غذاهای مختلف سنتی تهیه شده از این محصول یکی از بخشها و برنامه های جنبی و اجرایی در جشنواره انگور ارومیه است.
همچنین بازدید از باغهای نمونه انگور در ارومیه و تشکیل کارگاههای آموزشی مختلف در این زمینه از جمله سایر برنامه های جشنواره انگور است که در مدت چهار روز برگزاری آن به اجرا در خواهد آمد.
پرواز بادبادک ها، آتش بازی، بازدید از مراحل فرآوری سنتی انگور، برگزاری موسیقی سنتی و نمایش خیابانی از جمله برنامه های جنبی آیین افتتاحیه این جشنواره بود.
جشنواره انگور تا روز جمعه در دهکده ساحلی چی چست ارومیه دایر است.
7125/8136/ 605


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن