تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819117657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت تدبیر و امید تورم را کنترل کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار مرکزی دولت تدبیر و امید تورم را کنترل کرده است اراک- ایرنا- استاندار استان مرکزی گفت: دولت تدبیر و امید به بزرگترین تعهد خود به مردم عمل کرده و توانسته رشد تورم را با وجود تنگناهای پولی ،تحریم و مشکلات اقتصادی مهار کند.


به گزارش ایرنا، "محمد حسین مقیمی" شامگاه سه شنبه در جمع اعضای مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی افزود: دولت یازدهم، کشور را با 45 درصد تورم از دولت قبل تحویل گرفت که در همان زمان رییس جمهوری اعلام کردند که در سال های اول و دوم هر کدام 10 درصد تورم را کاهش می دهد.
وی بیان کرد: بر اساس آمار منتشر شده از مرکز آمار کشور تورم در سال گذشته از 45 درصد به 35 درصد کاهش یافته و تا پایان مرداد ماه امسال نیز به 24 و چهار دهم درصد رسیده است.
نماینده دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بیان کرد: تورم 45 درصدی در سال 1391 در شرایطی بود که تنها درآمد نفتی کشور در همان سال به بیش از 700 میلیون دلار می رسید.
وی اضافه کرد: همچنین رشد اقتصادی نیز در سال 1391 منفی شش و هشت دهم بوده است که با تلاش های کارشناسان اقتصادی و بازگشایی بسیاری از کارخانه هایی که به دلیل سو مدیریت به تعطیلی کامل و یا نیمه تعطیلی کشیده شده بودند این نرخ در سال جاری به یک و 93 صدم ارتقا یافته است.
مقیمی اضافه کرد: با بازگشایی واحدهای تولیدی که در دولت گذشته به تعطیلی کامل و یا نیمه تعطیلی کشیده شده بودند تا پایان مرداد ماه امسال دو درصد از نرخ بیکاری کشور کم شده است.
وی توضیح داد: مبارزه با فساد اقتصادی یکی دیگر از تعهدات و اولویت های دولت یازدهم بود که هم اکنون چهار پرونده در این خصوص در جریان است که مردم نیز از طریق رسانه ها پیگیر این مهم هستند و بسیاری از پرونده های فساد مالی دیگر به دلیل روند پیگیری به صورت چراغ خاموش در جریان است.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: قانونگرایی نیز یکی دیگر از مواردی است که بسیار مورد تاکید رییس جمهوری است به طوری که از ابتدای کار دولت تدبیر و امید هیچ موردی مبنی بر نقض قانون از دولتمردان گزارش نشده است.
نماینده دولت تدبیر و امید در استان مرکزی با بیان اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در ابتدای کار دولت تدبیر و امید عملیاتی شد افزود: در مرحله اول این طرح، نرخ بنزین از یکهزار ریال به چهار هزار ریال افزایش پیدا کرد که مسائل و مشکلات بسیار زیادی از لحاظ امنیتی برای نظام و دولت وقت به وجود آورد و این در حالیست که در دوره دوم نیز سه هزار ریال به نرخ بنزین اضافه شد اما کوچکترین چالش اجتماعی حتی در دوردست ترین نقطه کشور اتفاق نیفتاد که این مهم به دلیل برنامه ریزی های مدون و هماهنگی های تنگاتنگ بین دولت و مجلس بود.
وی اضافه کرد: دولت قبل تعهد کرده بود که 40 درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها را به صنعت و کشاورزی اختصاص دهد اما حتی یک درصد هم به تعهدات خود عمل نکرد و این در حالی است که دولت یازدهم تعهد کرد که درآمد حاصل از مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را به بیمه سلامت اختصاص دهد.
وی بیان کرد: امرومی توانیم با قدرت بگوییم که جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهایی است که تمام اقشار مختلف مردم این کشور می توانند از خدمات بیمه به طور کامل استفاده کنند.
مقیمی پشتیبانی مقام معظم رهبری و مردم و تعامل سازنده دولت با مجلس را مهمترین عوامل موفقیت دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته دانست و گفت: با توجه به اینکه دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی از لحاظ سیاسی دو جناح مختلف هستند اما به خاطر منافع مردم یکصدا می شوند و این در شرایطی است که در دولت های قبل با توجه به اینکه هم دولت و هم مجلس از لحاظ سیاسی یک جهت را می پیمودند اما در بسیاری از مواقع نشست های علنی به بحث و درگیری می انجامید.
وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در راستای تخریب دولت های گذشته گام بر نمی دارد اما بیان واقعیات واجب بوده چرا که اگر مردم ندانند که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است نمی توانیم عملکرد خود را برای ایشان توجیه کنیم.
استاندار استان مرکزی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید اعتقاد دارد که جامعه ایران اسلامی را می شود بدون فساد و دروغ اداره کرد بنابراین عزم تمام دولتمردان برای مدیریت سالم و کارآمد جزم شده است.
وی تاکید کرد: دروغ و فساد نباید در نظامی که با خون بیش از 220 هزار شهید والامقام آبیاری شده است جایی داشته باشد بلکه باید در این نظام مقدس بر اساس قانون اساسی و مصوبات مجلس شورای اسلامی حقوق مردم را به رسمیت شناخته و مسوولان از جان و دل به تمام اقشار مختلف مردم خدمات رسانی کنند.
استاندار استان مرکزی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید از همه گروه های سیاسی رسمی و شناسنامه دار حمایت کرده و نقد منصفانه آنها را از جان و دل می پذیرد چرا که اگر دولتی نقد پذیر نباشد راهی به جایی نمی برد.
اعضای مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی که مشی اصولگرایی را دنبال می کنند از چند اقدام ارزنده استاندار استان مرکزی از قبیل تلاش برای کاهش آلودگی هوا، پیگیری برای راه اندازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل و شرکت در نمازهای جماعت محلات و شنیدن درد دلهای مردم و توجه به میراث فرهنگی به خصوص بازار سنتی اراک ، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و پیگیری برای رفع مشکلات این عزیزان و پیگیری هیا مشکلات مردم نقاط مختلف استان مرکزی از طریق ملاقات های عمومی که در استانداری مرکزی صورت می گیرد تقدیر و تشکر کردند.
استاندار استان مرکزی در پاسخ به یکی از اعضای مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی مبنی بر عدم استفاده از نظرات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: روزی که استانداری استان مرکزی به من پیشنهاد شد با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی ملاقات کرده و از ابتدای کار اجرایی نیز همواره با ایشان تعامل داشته و از نظرات و پیشنهادت آنها در امور استان استفاده می کنم.
یکی دیگر از اعضای مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی اطلاع رسانی کمرنگ حوزه اجرایی دولت در استان مرکزی را مورد نقد قرار داد که استاندار نیز در جواب وی گفت: خبرنگاران استان مرکزی در تمام نشست های استانداری به غیر از شورای تامین حضور گسترده داشته و سیاست تیم اجرایی دولت در استان این است که در خصوص مسائل خرد و کلان استان و شهر اراک به صورت شفاف با همه خبرنگاران مصاحبه شود.
نماینده دولت تدبیر و امید در استان مرکزی در پایان سخنان خود در خصوص عملکرد وزارت امور خارجه حمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تیم مذاکره کننده در گروه موسوم به 1+5 در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران سخن می گویند و به هیچ عنوان از حق مسلم ملت این سرزمین کوتاه نمی آیند.
وی خاطرنشان کرد: عملکرد موفق وزارت خارجه باعث شد تا برای اولین بار با حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بتوایم در قالب ادبیات دیپلماتیک حرف خود را در مجامع بین المللی بزنیم. ک/2
7115/560/


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن