تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821223632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعاون جایگاه خود را در کشور پیدا نکرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان غریوی:
تعاون جایگاه خود را در کشور پیدا نکرده است
زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان سهم بخش تعاون را در اقتصاد ملی 25 درصد عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت 9 سال از سیاست‌های اجرایی اصل 44 و برنامه پنجم توسعه تعاون جایگاه خود را در کشور پیدا نکرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریوی  ظهر سه شنبه در تجلیل از تعاونی ها ی برتر استان زنجان  با اشاره به اینکه برای برون رفت از مشکلات بخش تعاون، طرح تحول بخش تعاون تهیه و در معرض رای صاحبنظران قرار گرفته است، افزود: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی  با بیان اینکه این موفقیت حاصل تلاش همه تعاونی هاست ادامه داد: در جشنواره سال جاری بر اساس ضوابط اعلام شده 188 تعاونی نام نویسی که با رشد 66 درصدی مواجه بود.

غریوی با اشاره به اینکه در ایران تشکیل تعاونی‌ها در اصل 43 قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: تشکیل تعاونی از راه مشروع مورد تاکید قانون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید براینکه قانون بخش تعاون در سال 70 تصویب شد و وزارت تعاون بعد از آن تشکیل شد افزود:ایجاد و تامین شرایط کار برای همه، پیشگیری از تجمیع سرمایه در دست عده‌ای خاص، توسعه و تحکیم مشارکت در بخش تعاون از رویکردهای مهم این قانون محسوب می‌شود.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعاون را دارای پیشینه تاریخی در دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت:  انعقاد پیمان از برنامه‌های پیامبر گرامی اسلامی در صدر اسلام است که این پیام برادری موجب تعاون در جامعه می‌شد که قبل از ظهور و بروز دین مبین اسلام تعاون در جامعه عرب به دلیل فرد گرایی مورد توجه نبود.

وی با بیان اینکه انجمن‌های پس انداز و وام 200 سال قبل از میلاد مسیح تشکیل شد، افزود: از آغاز پیدایش اسلام به تعاون توجه شده است از جمله مصادیق تعاون در قرآن کریم آیات چهار تا هفت در سوره ماعون است و قرض دادن در این آیات به عنوان عمل خیر بیان شده است.

وی با اشاره به تاریخچه ایجاد تعاونیها به شکل امروز در جهان گفت:  نخستین تعاونی در انگلستان شکل گرفته است و در حال حاضر تعاون در جهان 800 میلیون نفر عضو دارد و برای 100 میلیون نفر شغل ایجاد کرده است.






 


۱۳۹۳/۶/۱۸ - ۱۷:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن