تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820856829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت تعمیر سالانه 500 فروند شناور در داخل وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ظرفیت تعمیر سالانه 500 فروند شناور در داخل وجود دارد تهران- ایرنا- رییس اداره صنایع ریلی،دریایی و راهسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت از وجود ظرفیت تعمیر سالانه 500 فروند شناور در داخل خبر داد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، " مهران کیان پور" روز سه شنبه درنخستین جلسه سلسله نشست های تخصصی صنایع دریایی د زمینه ظرفیت های صنایع دریایی در توسعه اقتصادی کشوردر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تشریح برخی ازظرفیت های صنایع دریایی در توسعه اقتصادی کشور افزود: اصلی ترین حوزه های صنایع دریایی در کشور کشتی سازی، تعمیرات، صنایع فراساحل و خدمات است .
وی بیان کرد: صنعت کشتی سازی با حدود 40 صنعت به طور مستقیم و 60 صنعت به طور غیر مستقیم در ارتباط است و این را می توان از اهمیت صنایع کشتی سازی و نقش آن در توسعه اقتصادی برشمرد.
وی همچنین با بیان اینکه 67 درصد از ارزش ساخت یک کشتی، در خارج از کشتی سازی تولید می شود اظهارکرد: به جای هر یک نفر شاغل در صنعت کشتی سازی، چهار نفر در زنجیره صنایع مرتبط با آن شاغل می شوند، همچنین برای ساخت یک کشتی 20 هزار تنی، حدود 1.2 میلیون نفر ساعت نیروی کار صرف می شود.
وی ادامه داد: در حوزه ساخت در صورت فراهم بودن بسترهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، توانمندی تولید سالانه انواع شناور از جمله " شناورهای باری کوچک و متوسط"، "شناورهای صیادی و خدماتی" و "شناورهای بزرگ" وجود دارد.
به گفته وی در حوزه صنایع فراساحل (ساخت دکل های حفاری دریایی) در صورت فراهم بودن بسترهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، توانمندی ساخت و تحویل حداقل 21 دستگاه دکل حفاری دریایی طی حدود 30 ماه در داخل کشور وجود دارد.
وی گفت: تامین منابع بانک ها و شرکت های بیمه، عدم تعیین دقیق نیاز و نامشخص بودن برنامه های جایگزینی و توسعه ای به دلیل عدم اعلام کارفرمایان، تاخیر در انجام پروژه ها به دلیل لزوم تامین اکثر مواد از خارج و مسایل ناشی از تحریم ،از جمله مشکلات و چالش ها در این حوزه است.
کیان پور،درصد کم پیش پرداخت برای اجرایی شدن قراردادها با توجه به اعتبار زیاد مورد نیاز برای شروع ساخت شناور و دکل های حفاری دریایی و کمبود نقدینگی را از دیگر چالش ها و مشکلات موجود در این حوزه برشمرد.
وی افزود: تدوین استراتژی 10 ساله صنایع دریایی کشور، بازنگری قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی و پیگیری اجرایی شدن آن و احصاء نیازهای پنج ساله سازمان ها و شرکت ها به انواع شناورها و تجهیزات فراساحلی از برنامه های در دست اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت است .
علمی (3)** 9340**1599


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن