تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798468266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشعار شهریار زنده و حیات آفرین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اشعار شهریار زنده و حیات آفرین است تبریز - ایرنا - عضو هیات علمی همایش بین المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار گفت: اشعار شهریار زنده و حیات آفرین است.


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مصطفی قلیزاده، افزود: احساسات زلال، سیال و اندیشمندانه استاد شهریار در اشعار عرفانی، طنز، اجتماعی، عاشقانه و مذهبی اش عیان است.
وی بااشاره به اینکه اشعار شهریار زنده و متکثر است و روز به روز در دنیا گسترده تر، و فراگیرتر می شود، گفت: شعر "علی ای همای رحمت" حدود 70 سال است که در مساجد، کارگاه های ادبی، کلاس های درس و دانشگاه ها خوانده می شود و هر بار تازه تر و شیرین تر از پیش می نمایاند و این زندگی و ماندگاری شعر شهریار است که در اشعار فولکلور و فارسی او نمود یافته است.
قلیزاده یادآوری کرد: هر کس در هر سنی و هر موقعیتی به نوعی و بر حسب دریافت خود، از محتوای اشعار استاد شهریار بهره مند شده و با آن زندگی می کند و این امر نشان دهنده جامعیت اشعار این شاعر شهیر است.
وی با اشاره به اینکه شعر شهریار وسیع و عمیق است و روز به روز بیشتر موج می گیرد، خاطرنشان کرد: وی شاعری فرامنطقه ای و فرامرزی است، تاثیر شعر شهریار در منطقه و کشور و دنیا چشمگیر است و تنها برای منظومه "حیدربابایه سلام" حدود 400 مورد استقبال و نظیره نوشته شده است.
قلیزاده با یادآوری اینکه هیچ یک از شعرای معاصر تا این حد در زمان خود تاثیرگذار نبوده اند، گفت: شهریار در سه دوره قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی زندگی کرده و در هر دوره به مسایل روز جامعه و مردم خود پرداخته است.
وی افزود: با نگاهی دقیق تر به اشعار شهریار به نظر می رسد او چه در دوره ابتدایی شاعری در دوره پهلوی اول و چه در دهه آخر عمرش در جمهوری اسلامی، 60 سال منتظر صدای توحید و وقوع انقلاب اسلامی بود و همواره به کج اندیشی ها اعتراض و در مسایل مهم جامعه در میان مردم حاضر می شد، به نحوی که در دوران دفاع مقدس و هنگام اعزام رزمندگان به جبهه با لباسی بسیجی حاضر شده و مبارزان جبهه های حق علیه باطل را با اشعارش بدرقه کرده است.
وی با اشاره به همایش بین المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار، گفت: این همایش به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شاعران جوان تبیین می کند که برای تاثیرگذاری و ماندگاری باید شاعر زمان خود باشند چراکه اگر شاعر با زمانه خود ارتباط داشته باشد، چون شهریار که حقیقتا شاعر زمان خود و متعهد به مردم، میهن و اعتقادات دینی اش بود، بی گمان گذر زمان نیز یاد و خاطر و آثارش را حفظ می کند.
وی خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت استاد شهریار با هدف آشنایی با افکار و اندیشه، شعر و هنر وی برگزار و بزرگداشت شهریار درواقع بزرگداشت ادبیات و هنر متعهد است.
قلیزاده گفت: هر سال بیش از پیش تلاش می شود ناشناخته هایی از ادبیات و شعر شهریار معرفی و شناخته شود، همانگونه که رهبری فرمودند" شهریار در آینده بیش از عصر خود به دنیا معرفی خواهد شد"، امسال نیز این مراسم با محوریت فرهنگ مردم و فولکلور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، 300 مقاله از شش کشور جهان به دبیرخانه همایش بین المللی بزرگداشت استاد شهریار در تبریز ارسال و 40 مقاله برتر از سوی هیات داوران انتخاب شد.
نویسندگانی از آلمان، ترکیه، ترکمنستان، بنگلادش، عراق و تاجیکستان آثاری را در حوزه شهریارپژوهی به این همایش ارسال کردند که 33 مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات همایش، پنج مقاله برای چاپ در فصلنامه و دو مقاله برای چاپ در ویژه نامه انتخاب شدند.
همایش بین المللی فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار که همزمان با 27 شهریور ماه جاری (روزملی شعر و ادب) روز بزرگداشت استاد شهریار، در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده است، برگزار می شود.
7223/587


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن