تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815316124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تارنمای نصر نیوز: فقر سینما در آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تارنمای نصر نیوز: فقر سینما در آذربایجان شرقی تبریز- ایرنا - تارنمای نصرنیوز در گزارشی با عنوان فقر سینما در آذربایجان شرقی، مهد سینمای ایران در حسرت سینما، به بررسی وضعیت سینماهای این استان پرداخته و نوشته است: از 13 سالن سینمای استان فقط هفت سالن آن فعال است.


در این گزارش آمده است: اگرچه اولین سالن سینمای ایران در تبریز احداث شده است، اما در چند سال گذشته شرایط سینماهای استان چندان مطلوب نبوده و در صورت ادامه این روند تا 10 سال آینده شاهد تعطیلی بیشتر سالن های سینمای این استان خواهیم بود.
آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت، 13 سالن سینما دارد که از این تعداد اکنون فقط هفت سالن آن فعال است.
معاون سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات از نبود سند مالکیت سینماها در حوزه هنری نشأت می گیرد، گفت: مسوولان ذیربط پیگیر این مساله هستند و امیدواریم تا پایان امسال مشکل اسناد ملکی سینماها حل و حوزه هنری دوباره مالک سینماهای کشور شود.
خزرایی افزود: با این روند سینماهای استان نیز که در مالکیت بنیاد مستضعفان است، دوباره به حوزه هنری بازگردانده می شود و ما می توانیم مشکلات آنها را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه غیر از سینما ناجی تبریز، بقیه سینماهای موجود در استان فرسوده و بیش از 50 سال عمر دارند، افزود: هرچند برخی سالن های سینمای ما در چند سال گذشته شاهد بازسازی جزیی بوده و به سیستم دیجیتال مجهز شده اند اما باز هم از نظر فیزیکی و کیفیت پخش و دیگر امکانات رفاهی همچون صندلی ها در سطح مطلوبی قرار ندارند.
به گفته وی افت فضای فیزیکی سینماها و قدیمی بودن آنها از یک سو و تولید آثاری بدون توجه به ذائقه تماشاچی از دیگر سو باعث شده رفته رفته تعداد تماشاچیان سالن های سینما کمتر شده و سینماهای ما جایگاه خود را از دست بدهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این باره گفت: امروزه مردم ترجیح می دهند بیشتر مایحتاج خود را از مراکزی تهیه کنند که تقریبا تمام نیازهایشان را برطرف کند.
علی اکبر صفی پور افزود: به منظور بها دادن به خواسته های فرهنگی مردم، این اداره کل درصدد است با همکاری شهرداری از فضاهای موجود در مجتمع های تجاری ساخته شده در سطح شهر مکانی برای تعبیه سالن های سینما استفاده کند.
یکی از فعالان سینمایی نیز در این باره به نصرنیوز گفت: پیشتر قرار بود سینما کریستال به مجتمع سینمایی و تجاری تبدیل شود اما متاسفانه این سینما فقط به مجتمع تجاری تبدیل شد.
محمد پورعبدالله افزود: باید توجه داشت سینما آزادی تبریز نیز که اکنون با هدف مجتمع تجاری ـ سینمایی در حال دوباره سازی است، آیا بیشتر جنبه سینمایی خواهد داشت یا تجاری.
وی بااشاره به پردیس های سینمایی در دیگر شهرها، گفت: در شهرهای دیگر کشور پردیس های سینمایی به نیازهای تماشاچیان از قبیل رستوران، فست فود، ارایه محصولات فرهنگی و مهدکودک برای کودکان توجه زیادی می شود.
7236/587


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن