تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815427455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازرسی تقویت کننده خادمان و رسواگر خائنان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز : بازرسی تقویت کننده خادمان و رسواگر خائنان است شیراز - ایرنا - دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: از سازمان بازرسی انتظار می رود ضمن برخورد با متخلفان، مسئولان خدوم و کسانی که صادقانه به دنبال خدمت به مردم هستند را معرفی کند که همگان بدانند بازرسی تقویت کننده خادمان و رسوا کننده خائنان است .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید محی الدین طاهری در نشست اعضای جامعه روحانیت این شهر با رئیس کل بازرسی استان فارس افزود: ما وظیفه خود می دانیم تقدیر جامعه روحانیت را از فعالیت های مدیرکل بازرسی فارس اعلام کنیم.
حجه الاسلام طاهری اظهار داشت: برای برخورد با تخلف قانون، دستورالعمل و آئین نامه کم نداریم اما این قوانین اجرا نمی شود که اگر قانون اجرا شود و ناظران نظارت کنند تخلف در جامعه اسلامی کم خواهد شد.
وی افزود: سازمان بازرسی چشم نظام اسلامی و روحانیت است و این چشم بینای نظام باید همواره هوشیار بوده و موارد مختلف را با قاطعیت دنبال کند.
حجه الاسلام طاهری تصریح کرد: جامعه روحانیت با تمام توان از برخورد این سازمان با فساد و تخلف پشتیبانی می کند.
وی ابراز داشت: نماینده ولی فقیه در فارس نیز بارها فبیان داشته اند که از نظارت دقیق و برخورد با متخلفان حمایت قاطع می کنند و این امر را در راستای امیدوار سازی مردم به نظام بسیار مهم می دانند.
رییس هیئت امنای حرم مطهر سید علاالدین حسین(ع) شیراز خاطرنشان کرد: برخی از فعالیت هایی که در دوره جدید مدیریت بازرسی استان فارس رخ داده انعکاس کشوری داشته و بسیار ارزشمند بوده است.
وی افزود: جامعه روحانیت بر حسب جایگاه خود تنها می تواند در مورد مسائل مختلف تذکر دهد و تاکنون مواردی که تذکر داده شده در بیشتر مواقع اثر بخش بوده و توسط مسئولان پیگیری شده است.
طاهری همچنین اضافه کرد: ما وظیفه خود می دانیم تقدیر جامعه روحانیت را از فعالیت های مدیرکل بازرسی فارس اعلام کنیم که در هیچ دوره ای مانند این دوره فعالیت فعال نبوده است.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: پشتیبانی های رئیس کل وقت دادگستری فارس و دادستان شیراز نیز در ادای وظایف بازرسی فارس بسیار ارزشمند بوده که با توجه به همین موضوع گرچه از حضور مدیران فارس در سطوح عالی قضایی کشور خشنود هستیم اما نبود دکتر خداییان در فارس را یک ضایعه می دانیم.
بازرس کل استان فارس نیز در این نشست بیان کرد: در سال 92 یک هزار و 895 مناقصه و 642 مزایده در سطح استان فارس برگزار شده که از این تعداد، بازرسی در یک هزار و 725 مناقصه و 622 مزایده حضور داشته و سقف این مناقصه و مزایده های برگزار شده در سطح استان 28 هزار و 463 میلیارد ریال بوده است.
حجه الاسلام سید رسول محمود آبادی در ادامه گفت: مباحثی در شهرداری ها وجود دارد که رویه شده و مردم نسبت به آن متعرض هستند.
رییس منطقه سه بازرسی کشور ابراز داشت: شهرداری ها به سبب گستردگی تکالیف قانونی و حجم کاری و میزان وظیفه آنان در صدر آمار شکایات مردمی اداره بازرسی فارس قرار دارند.
محمودآبادی در این زمینه چند مثال ذکر کرد و افزود: از نظر قانون اگر در طرح تفصیلی میزان عقب نشینی 6 متر بوده و بر اساس گسترش جمعیت نیاز به عقب نشینی بیشتر به میزان دو متر پیدا شده باشد شهرداری باید قیمت روز آن را بپردازد که در این زمینه مصوب کرده اند به جای پرداخت پول، عوارض کمتر و بهره مندی از تراکم را به شهروندان ارائه می دهند.
این مقام قضایی عنوان کرد: اگر کسی زمینی در محدوده شهرداری داشته باشد تا زمانی که زمین کاربری باغ محسوب شود کسی به آن کاری ندارد اما به محض تقاضای این که فرد خواست زمین خود را به کاربری مسکونی تغییر دهد ، باید کمیسیون ماده پنج تصمیم بگیرد.
وی ادامه داد: شهرداری ها کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون توافقات تشکیل داده اند و ابتدا می گویند باید موافقت ما را کسب کنید تا درخواست شما به کمیسیون ماده پنج بفرستیم.
به گفته وی، این که شهرداری درصدی را تملک می کند و سپس آن را به کمیسیون ماده پنج می فرستد موضوع خلافی است که رویه شده و در سطح کشور وجود دارد.
بازرس کل فارس در ادامه این نشست گفت: رو برگرداندن و میدان دادن به افراد برای تخلف و نظارت به موقع نداشتن، کار دیگری است که در شهرداری ها برای درآمدزایی انجام می شود و در عوض کمیسیون ماده 100 جریمه و عوارض بر تخلف وضع می کند.
وی افزود: 99 درصد آرای تخریب تخلفات در سطح شهرداری ها اجرایی نمی شود .
محمودآبادی ادامه داد: در مواردی نیز دیده شده که شهرداری ها طرح های دهن پرکن را در سطح شهر انجام می دهند و کارهایی که در چشم نیست و در اولویت اول باید قرار گیرد را مانند بازگشایی معابر در بافت فرسوده و مواردی از این دست چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.ک/2
677


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن