تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799048308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلایی: من به عنوان هیئت‌رئیسه این موضوع را درشورا پیگیری خواهم کرد/ شاکری: مباحث مدیریتی بیش از مسائل قانونی در عدم وقوع دیپلماسی شهری موثر بوده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
طلایی: من به عنوان هیئت‌رئیسه این موضوع را درشورا پیگیری خواهم کرد/ شاکری: مباحث مدیریتی بیش از مسائل قانونی در عدم وقوع دیپلماسی شهری موثر بوده
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:شورای شهر در موضوع دیپلماسی شهری اساسا فاقد هرنوع تحرک و فعالیتی بوده و این یک انتقاد وارد و درست به شوراست.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران یکی از مسائلی که می‌تواند ضمن افزایش سطح تعاملات و ارتباطات امکان بهره‌گیری حداکثری از تجربیات دیگر کشورها را فراهم آورد دیپلماسی شهری است مسئله‌ای که هر چند در چند سال اخیر به شدت مورد توجه شهردار تهران و مدیریت شهری قرار گرفته و اجرای پروژه‌های بی‌شمار شهری در زمینه‌های عمرانی، خدماتی و حمل و نقل نظیر مترو، اتوبوس‌های تندرو، خودروهای هیبریدی، موتورسیکلت‌های برقی و اتوبوس‌های گردشگری موید این مطلب است.
 
اما متاسفانه این امردر شورای شهر به عنوان پارلمان شهری به نوع مغفول مانده و ارتباطات شورا منحصربه شهر تهران و یا در نهایت کلان‌شهرها شده حال آنکه آشنایی شورا به عنوان یک منبع نظارتی و تسهیل کننده در شهر با تکنولوژی و دستاوردهای دیگر شهرها می‌تواند منجر به ارائه طرح‌ها و راهکارهایی گردد که اجرای آن حل مسئله بسیاری از مشکلات امروز شهر است اما این سوال که عدم حضور شورا در مجامع بین‌المللی به دلیل خاص اعضا بوده و یا موانع و مشکلات در این زمینه موضوعی است که برخی از اعضا در خصوص آن به باشگاه خبرنگاران پاسخ داده اند.


*شورای شهر در خصوص دیپلماسی شهری اساسا فاقد هر نوع تحرک و فعالیتی بوده و این یک انتقاد وارد و درست به شوراست


مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص دیپلماسی شهری و عدم توجه شورای شهر به این مسئله در طول چند سال گذشته اظهار داشت:‌صادقانه عرض می‌کنم که این موضوع  انتقاد به جا و واردی به شورای شهر بوده چرا که حداقل در دوره سوم شورا و نیز سال اول دوره چهارم که بنده عضو آن بودم شاهد تحقق این موضوع نبوده‌ایم.
 
وی با بیان  این که متأسفانه شورای شهر در خصوص موضوع دیپلماسی شهری فاقد هرگونه تحرک و فعالیتی بوده است این انتقاد را انتقادی به جا و درست به شورای شهر عنوان کرد و افزود: این در حالی است  که اجرای این موضوع مورد خاص اکثر اعضا بوده اما از آن جا که برقراری ارتباط با خارج از مرزها و بهره گیری از دستاوردهای دیگر کشورها که از نظر شرایط متناسب با کشور ما بودند یکی از وظایف هیئت رئیسه و به خصوص رئیس شورا بوده است متأسفانه شاهد تحقق این موضوع نبوده ایم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اعضا همواره با تذکرات خود در جلسات این مسئله را یادآوری نمودند تصریح کرد: چرا که مبادله تجربه و دانش سبب حل برخی از مسائلی خواهد شد که امروز در شهر مسئله ساز بوده و به عنوان چالش مطرح است.

طلایی در پاسخ به این سوال که آیا عدم اجرای این موضوع به دلیل خواست اکثر اعضا بوده است ضمن رد عدم درخواست اعضا افزود: شاید به نوعی از این موضوع در شورا غفلت شده و یا   از نگاه هیئت رئیسه و رئیس شورا از اولویت برخوردار نبوده اما من به عنوان عضوی از هیئت رئیسه پس از این مصاحبه موضوع را در شورا پیشگیری خواهم کرد و پیگیری این خواست افکار عمومی در رابطه با فعالیت شورا در مسائل دیپلماسی شهر خواهم بود چرا که این مسئله از مهم‌ترین اولویت های شورا باشد.

*مباحث مدیریتی بیش از مسائل قانونی در عدم وقوع دیپلماسی شهری موثر بوده 


مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی ونام‌گذاری شورای شهر تهران با بیان اینکه درحاشیه مباحثی در این خصوص مطرح شده پیگیری مسئله دیپلماسی شهری و ایجاد بسترهای لازم جهت تعامل شورا با دیگر کشورها را به نوعی مرتبط با روابط عمومی و امور بین‌المللی شورا دانست و اظهارداشت: البته باتوجه به این که هنوز مدت زمان زیادی از تعامل شورا نمی‌گذرد روابط عمومی نیزعرصه‌های خودرا به درستی نیافته و بحث ارتباط با کلانشهرهای دنیا و یا خواهر خوانده‌هایی که در کشورهای دیگر مطرح است به نوعی معطل باقیمانده است.

وی تصریح کرد: مباحث مدیریتی بیش از مسائل قانونی در این زمینه موثر بوده چرا که قانون اجازه تعامل و پیگیری شورا رادر مجامع بین‌المللی داده و این تعامل در دوره‌های پیش نیز صورت پذیرفته وعدم وقوع آن در این دوره به دلیل مسائل مدیریتی بوده است.
 
رئیس کمیته فرهنگی نام‌گذاری شورای شهر تهران با اشاره به این که دیپلماسی شهری مسائلی نظیرشرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی، طرح مشکلات مرتبط با امورات اداری و چشم انداز برای شهرهای بزرگ را شامل خواهد شد افزود: البته در این دوره نیز شورا از صاحب نظران حوزه شهری وین که از جمله شهرهای مدرن است و اداره آن با تکنولوژی جدید صورت می‌گیرد دعوت به عمل آورد که در واقع حضور آنان درراستای پاسخ به برخی ازسوالات اعضا و کسب تجارب بیشتر بوده است.
 
وی بابیان اینکه دعوت از این افراد به نوعی به معنای خاص اعضا در جهت برقراری ارتباط، تعامل در عرصه‌های بین‌المللی بوده است تصریح کرد: البته گسترش آن در دوره جدید مرتبط با تدابیر مدیریتی بوده که باید در قالب فعالیت‌های روابط عمومی و اموربین المللی صورت بگیرد.
 
شاکری در ادامه به تشکیل کمیته‌‌ای جهت سفرهای خارجی در شهرداری اشاره نمود و اظهار داشت: هر چند ساعی و شجاع پوریان به عنوان نمایندگان شورا جهت ساماندهی سفرهای خارجی در این کمیته که مشترک شورا و شهرداری معرفی شدند اما متاسفانه تاکنون سفری رخ نداده است.
 
رئیس کمیته فرهنگی نام‌گذاری شورای شهر تهران با تاکید براینکه بسیاری از وظایفی که در چارچوب قانون تعریف شده از نظر قانونی فاقد مشکل بوده و مسئله اساسی آن به دلیل مسائل در ساز و کارهای اجرایی و ساختاری است  
 
وی افزود: حضورشورای شهر تهران و دیگر کلانشهرها در مجامع بین‌المللی نیازمند رایزنی با سفارت دیگر کشورها در ایران و برقراری ارتباط با آنان است و اینجاست که گفته می‌شود عدم وقوع این مسئله در این دوره به دلیل مسائل مدیریتی و اجرایی بوده نه قانونی که البته شاید یکی از دلایل هم عدم فرصت کافی شورای چهارم جهت ورود به این عرصه بوده است.
 
شاکری ادامه داد: مسائل کاری شورای چهارم در حدی بوده که شاید این موضوع ازنظر هیئت‌رئیسه در اولویت‌های بعدی قرارگرفته چرا که فعالیت 200 ساعته بنده و بسیاری از همکاران علی رغم زمان قانونی تعیین شده که 70 ساعت است و بدون دریافت هیچ گونه وجه مادی اضافی صورت می‌پذیرد موید همین موضوع است.
 
*این مصاحبه تلنگری جهت توجه بیشتر و پیگیری این مسئله است

رئیس کمیته فرهنگی نام‌گذاری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که پس با این تفاسیر نباید دیپلماسی شهری و تعامل شورا با مجامع بین‌المللی امیدوار بود افزود: این پیگیری ومصاحبه تلنگری جهت توجه بیشتر به این بخش است ضمن این که در واقع پیگیری این ارتباطات در مجامع بین‌المللی به نوعی مطالبه نظام از شورای شهر و شهرداری بوده است چراکه این تعاملات می‌تواند در تصمیم گیری‌های شورا از تاثیرات مثبتی برخوردار باشد.
 
وی ادامه داد: قطعا دیپلماسی شهری و روابطی که از طرف شهرداران صورت می‌پذیرد از نفوذی به مراتب بیش از ارتباطات در مسائل سیاست خارجی ومقدمه بهره‌گیری از تجربیات دیگر کشورها در حوزه‌های نظیر مترو حملو نقل، کاهش آلودگی هوا، گسترش فضای سبز و یا امحای پسماندها نیازمند برقراری همین ارتباطات است به عنوان مثال انتقال برخی از زباله‌ها که هم اکنون بازیافت آن در کهریزک صورت می‌گیرد و بسیارخطرناک بوده و ازسویی انتقال آن سبب آلودگی‌هایی در شهر می‌شود در حالی که دربسیاری ازکشورها با بهره گیری از تکنولوژی‌هایی امکان امحا در مراکز شهرها ایجاد شده و این موضوع ضمن کوتاه نمودن مسافت تولید تا امحامانع از آلودگی نیز خواهد شد.
 
شاکری تصریح کرد: ورود خودروهای هیبریدی ویا موتورسیکلت‌های برقی درراستای بهره گیری از همین تجربیات توسط مدیریت شهری بوده است.
 
رئیس کمیته فرهنگی نام‌گذاری شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی ازدلایل دعوت از وزرا به صحن شورا می‌تواند توجه و طرح همین مسئله باشد افزود: دیپلماسی شهری ازمسائلی است که باید به آن توجه شود چرا که ضمن حل مشکلات موجود درمیان خواهر خوانده‌های دینی امکان بهره گیری از تجربیات آنان را فراهم خواهد نمود که از جمله این تجربیات می‌توان به سفررئیس‌جمهور و تاکید ایشان به بهره‌گیری از بخش خصوصی برای رفع حاشیه نشینی در شهر پس از سفر به ترکیه اشاره نمود.

*متاسفانه پارلمان شهری تاکنون از هیچ همایش و نشست تخصصی برخوردار نبوده است

ابوالفضل قناعتی یکی  دیگر از اعضای هیئت رئیسه شورای شهر نیز در این خصوص با تأکید بر این که قطعا تعاملات فکری، علمی و پژوهشی در سطوح مختلف سبب ارتقای فعالیت هر ساختار و تشکلی خواهد بود اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما این تعاملات تنها در سطح شورای عالی استان ها برقرار بوده و راه کارها نیز منحصر به  دستاوردهای استانی و تبادل آن با یکدیگر است.

وی با اشاره به این که هر چند این تعامل در سطح استان‌ها به عنوان یک حسن مطرح است افزود:‌ اما باید پرسید چرا این تعاملات در خارج از مرزها علی رغم  تجارب مفید سایر کشور تا کنون صورت نپذیرفته چرا که بهره گیری از این تجارب قطعا در پیشبرد بهتر برنامه‌ها مؤثر خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان این که متأسفانه در سال های گذشته در خصوص این مسئله کم توجهی شده اظهار داشت: حداقل به ذهن خود بنده این موضوع تا کنون خطور نکرده بود چرا که شورا هم همانند سایر نهادها، مجلس و دولت نیازمند برقراری این تعاملات فکری با دیگر کشورهاست.

قناعتی تصریح کرد: هر چند معاونت‌های شهرداری در حوزه فعالیت‌های عمرانی شهر سازی و خدمات شهری رفت و آمدهایی را با مدیران شهری خارج از مرزها داشته‌اند اما متأسفانه پارلمان محلی و شورای شهر تا آن جا که بنده مطلعم حتی تا کنون از یک همایش، نشست و هم اندیشی برخوردار نبوده و من این موضوع را حتما در شورا پیگیری خواهم کرد.

وی با عنوان این که قطعا برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کسب تجارب مدیران شهری دیگر کشورها در سایه تعامل با آنان در پیشبرد اهداف مؤثر خواهد بود افزود: هر  چند شورای کشور ما اسلامی است و  شاید از لحاظ اعتقادی با آن‌ها از تفاوت‌هایی برخوردار باشیم اما در بحث مدیریت شهری و سیاست گذاری‌ها از تجاربی برخوردارند که در تحقق اهداف و اجرای بهتر برنامه‌هامؤثر خواهد بود چرا که پیامبر نیز در این رابطه فرمودند دانش را بجویید  حتی اگر در سرزمین چین باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درادامه به سفرهای شهردار تهران به کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: حضور اعضای کمیسیون های مرتبط با معاونت‌های شهرداری نیز در این سفرها می‌تواند در کسب تجارب  و ارتقای فعالیت‌های شورا مؤثر باشد اما آن چه مهم  است این موضوع است که متأسفانه تاکنون هیچ همایشی با حضور مدیران دیگر کشورها خاص شورای شهر برگزار نشده و من حتما آن را پیگیری خواهم کرد.

قناعتی با تأکید بر  این که به راحتی نمی توان از تجربیات دیگر کشورها در حل مسائل شهری عبور کرد اظهار داشت: به عنوان مثال در خصوص حمل و نقل عمومی شهر سازی  اکنون با مسائلی روبرو هستیم که تعامل با دیگر کشورها به ما خواهد آموخت  که چگونه این مسائل در کشورهای دیگر علی رغم برخورداری از جمعیت فراوان به عنوان یک چالش مطرح نیست.
وی با عنوان این که زمانی محدودیت‌ها و مقدورات و زمانی معلومات سبب انجام برخی  اقدامات در راستای عملکرد بهتر و یا عدم انجام فعالیتی خواهد بود، افزود: متأسفانه در این خصوص بحث‌ معلومات مطرح بوده چرا که تعاملات ما تاکنون منحصر به مدیران داخلی بوده است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان به دیدار اخیر اعضای شورای شهر و رئیس جمهور اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ایشان نیز در این دیدار به رفع مسئله حاشیه نشینی کشور ترکیه به جهت بهره گیری از مشارکت خصوصی در طول چند سال گذشته اشاره نمودند که بهره گیری از همین تجربه می‌تواند راه حل این مشکل در کشور ما نیز باشد.انتهای‌پیام/






تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن