تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812582968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلب جهان کجاست؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: قلب جهان کجاست؟


هارت لند (قلب جهان) در طول تاریخ ، سرزمین‌های متفاوتی بوده و در هر زمان این نام را تصاحب کرده است . در قرن بیستم هارت لند جهان، آسیای مرکزی بود. اکنون قلب جهان کجاست ؟ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،  به نقل از ایسنا محمدباقر صدری ، کارشناس اقتصادی گفت:  اکنون  ایران در منطقه ژئوپلتیک بسیار ایده‌ آل  قرار دارد که باید از این موقعیت برای پیشرفت کشور استفاده کنیم هر حکومتی که در مدت قرن اخیر در ایران بر سر کار آمده به دلیل موقعیت هارت لند بودن کشور در منطقه تاثیرگذار بوده است.

صدری گفت: به طور مثال  اتفاقاتی همچون انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی ایران به دلیل موقعیت حساس ژئوپلتیک کشور، تاثیرات بزرگی در منطقه ایجاد کردند. دشمنان کشور نیز با علم به این مساله سعی کردند با ترفندهای مختلف از جمله جنگ تحمیلی، کنترل ایران را در دست بگیرند که خوشبختانه موفق نشدند.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌ که وظیفه‌ ی مسوولان و مدیران در ایران به دلیل ویژگی هارتلند بودن  این کشور، بسیار سنگین‌ تر از کشورهای غیرهارت لند است، تاتکید کرد: باید از این موقعیت ژئوپلتیکی خدادادی برای توسعه همه‌ جانبه‌ی سیاسی و اقتصادی بهره بگیریم و قهرمانان ملی شدن صنعت نفت و قهرمانان انقلاب اسلامی را خوشحال کنیم.

صدری با اشاره به پشت سر گذاشتن پنج برنامه توسعه در کشور گفت: یک سال دیگر وارد برنامه ششم توسعه می‌شویم؛ فرصت‌های  مهمی در برنامه پیش‌ بینی شده که نباید تنها بر روی کاغذ باقی بمانند، بلکه باید در عمل پیاده شوند.

وی بر اهمیت کاهش وابستگی به نفت تاکید کرد: توطئه‌های نظام سلطه در اتکای اقتصاد کشور به نفت نقش دارد اما متاسفانه ما هم در وظایفی که به عهده‌ی خومان بوده کوتاهی کرده‌ایم؛ شناخت ظرفیت‌ها برای توسعه زیرساخت‌های غیرنفتی باید سرلوحه امور قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌که متاسفانه ما در شاخص‌های اقتصادی بجز ترکمنستان و افغانستان از بسیاری کشورهای منطقه عقب‌ تر هستیم، گفت: نباید از ظرفیت‌های نوینی که همواره ایجاد می‌شود غافل شویم؛ اکنون صنعت آی‌ تی به عنوان صنعتی مهم، روند مناسبات جهانی را در هم کوبیده است؛ آی‌ تی وسیله‌ ای برای کاهش شکاف عمیق توسعه بین کشورهای صنعتی و کشورهای جهان سوم شده که ما نیز باید از این صنعت بهترین استفاده را ببریم.

صدری  با اشاره به قرار داشتن شهری در نزدیکی کوالالامپور به عنوان پایتخت الکترونیکی مالزی گفت: آی‌ تک فرصتی در اختیار مالزی قرار داد که دیگر نمی‌توان این کشور را کنترل کرد و این صنعت می‌تواند در اختیار همه کشورها از جمله ایران قرار گیرد. وی افزود:  در 12 سال گذشته پیشرفت‌هایی در صنعت آی‌تی داشته‌ایم اما به هیچ وجه کافی نبوده و ما هنوز واردکننده بسیاری از محصولات الکترونیک از کشورهای جنوب شرقی آسیا هستیم.

صدری گفت: مناطق آزاد جزو مهم ترین ظرفیت ها برای پیشرفت اقتصادی است که باید به جای تبدیل شدن به مناطق گردشگری یا تجاری زمینه ساز صنعتی شدن کشور را فراهم و ایران را به قطب اقتصادی منطقه و جهان تبدیل کند .


دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن