تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798338840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه سرخاب: بازار مسکن تبریز به خواب رفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رکود دست از سر مسکن برنمی دارد، روزنامه سرخاب: بازار مسکن تبریز به خواب رفته است تبریز - ایرنا - روزنامه سرخاب چاپ تبریز در آخرین شماره خود در مطلبی با عنوان اینکه ˈ رکود دست از سر مسکن برنمی دارد، نوشته است: بازار مسکن تبریز به خواب رفته است.


این روزنامه درادامه این مطلب می افزاید: چند سالی است با احداث و واگذاری واحدهای مسکن مهر و کاهش نقدینگی در کشور شاهد رکود بازار مسکن در تمام استان ها و به خصوص آذربایجان شرقی هستیم تا جایی که گویا هرگز رکود
دست از سر بازار مسکن بر نخواهد داشت.
این نشریه می نویسد: وقتی درخیابان های تبریز قدم می زنی و از مقابل بنگاه های مسکن عبور می کنی کمتر خریدار و فروشنده ای را پیدا خواهید کرد که قصد دارد خانه و زمینی بخرد و یا بفروشد و به نظر می رسد تعداد زیادی قصد ندارند پول خود را برای خرید و یا فروش مسکن و زمین صرف کنند.
این روزنامه می افزاید: با این شرایط رکود و نبود مشتری بسیاری از فروشندگان و مالکان واحدهای مسکونی در انتظار گران شدن قیمت ملک و زمین هستند و در آن سو نیز خریداران احتمالی و زوج های جوان همچنان منتظرند
باز مسکن ارزان شود و یا طرح های دولت درخصوص کاهش قیمت مسکن عملی شود.
بر اساس نوشته این نشریه گزارش میدانی از نقاط مختلف تبریز و هم صحبتی با بنگاه داران حاکی از فقدان افزایش
قیمت مسکن و تورم در چند ماه گذشته دارد و بیشتر آن ها براین عقیده اند بازار مسکن در رکودی بی سابقه گرفتار شده و دولت باید برای این موضوع چاره ای بیاندیشد.
این روزنامه می نویسد: به عقیده برخی از کارشناسان و دلالان مسکن، قیمت بالای واحدهای مسکونی و املاک باعث شده حجم معاملات به شدت کاهش و رکود در بازار خرید و فروش مسکن ادامه داشته باشد.
یکی از فعالان مسکن در شمال تبریز با اشاره به اینکه وضعیت از تابستان دو سال گذشته به همین صورت بوده است، گفت: پیش بینی ها نشان می دهد که بازار مسکن حداقل تا پایان امسال در این شرایط می ماند.
رحیم جلال پور با بیان اینکه باید دولت فکری برای این موضوع بکند و بازار مسکن را از رکود خارج کند، اظهار کرد: در بازار مسکن تعداد خرید و فروش واحدهای مسکونی در روزها و ماه های گذشته به شدت افت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه بازار دوران کسادی را پشت سرمی گذارد، افزود: خریداران در انتظار روزهایی هستند که قیمت مسکن ارزان و در طرف مقابل فروشندگان همچنان بر پایین بودن قیمت ها تاکید دارند.
این فعال بازار مسکن با اشاره به اینکه مشخص نیست چرا این وضعیت به پایان نمی رسد، ابراز کرد: خریداران فقط به پرسش کننده در بنگاه های املاک تبدیل و فقط درباره قیمت های فروش از مشاوران املاک سوال می کنند و کمتر کسی اقدام به خرید و فروش می کند.
وی همچنین گفت: این شرایط با اینکه راضی کننده نیست، ولی باعث شده دلالان مسکن در آذربایجان شرقی از کار بیکار شوند و بر گرانی ها دامن نزنند.
یکی از مشاوران مسکن خیابان شریعتی نیز در گفت و گو با این روزنامه با تاکید بر اینکه خریداران علاقه ای برای خرید ملک ندارند، گفت: امید است دولت به این حوزه ورود کند و برای این وضعیت چاره ای بیاندیشد.
رامین حاج اسحاقی همچنین با بیان اینکه برخی از املاک قسمت های مختلف شهر ارزان تر شده است، افزود: ولی با این حال هنوز هم مشتریان زیادی برای خرید مراجعه نمی کنند و فقط منتظر کاهش دوباره قیمت ها هستند.
وی با اشاره به وجود رکود قوی در بازار مسکن گفت: این رکود با اینکه به نظر می رسد باعث کاهش قیمت ها می شود ولی این چنین نیست و کارشناسان در خصوص سیاست گذاری های بازار مسکن بر این عقیده اند که رکود باعث کاهش قدرت بازار می شود و کاهش قیمت ها ربطی به دیگر موضوعات ندارد.
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با این نشریه با اشاره به اینکه دولت باید برنامه های خود را درخصوص مسکن اعلام کند، گفت: رکود دربازار مسکن همچنان ادامه دارد و باید سیاست ها و تصمیمات مناسبی در این خصوص و همچنین مسکن مهر گرفته شود.
محمد حسین فرهنگی با تاکید بر اینکه پیشنهاد خاصی از طرف دولت به مجلس ارایه نشده است، ابراز کرد: البته دولتمردان بر حل مشکلات مسکن مهر تمرکز کرده اند که نیاز است به بازار نیز ورود پیدا کرده و رکود را از بین برد.
وی با بیان اینکه بازار مسکن در رکود مطلق قرار دارد و به نظر می رسد این شرایط همچنان ادامه داشته باشد، گفت: باید دولت در این زمینه ورود کند و با کار کارشناسی و حل مشکلات و کاستی های مسکن مهر اقدام کند و بازار مسکن را از این شرایط نجات دهد.
فرهنگی با تاکید بر اینکه فعالان بازار مسکن منتظر نواخته شدن زنگ تغییر نظام آموزشی در این بازار هستند، افزود: از طرفی آرامش نسبی و از منظری دیگر رکود در بازار مسکن حاکم است و این وضعیت فقط به همت دولتمردان حل می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس نهم نیز در مصاحبه با این نشریه چاپ تبریز در خصوص رکود بازار و نداشتن مشتری در مشاوره های املاک، گفت: در حوزه مسکن سیاست مناسب و ثابتی نداریم و باید دولت با تعامل مجلس فکری برای این موضوع بیاندیشد.
عباس فلاح با بیان اینکه قیمت واحدهای مسکونی باید بررسی شود، افزود: اگر بازار مسکن از حالت سرمایه ای خارج نشود، ثباتی در بازار ایجاد نمی شود.
وی در خصوص مسکن اجتماعی نیز گفت: طرح مسکن اجتماعی فقط در حد راهکار و ایده است و نمی تواند رکود را از بین ببرد.
فلاح با تاکید بر ضرورت تعامل دولت و وزیر راه و شهرسازی با کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: ورود بخش خصوصی می تواند بخشی از مشکلات موجود را برطرف کند.
وی همچنین بر ضرورت برطرف کردن مشکلات واحدهای مسکن مهر تاکید کرد و گفت: مسکن مهر طرح خوبی بود که به دلیل نبود منبع مالی و مدیریت خوب در سال های گذشته با مشکلات متعددی روبه رو شد.
این روزنامه می افزاید: با این شرایط امیدواریم با اتخاذ تصمیمات درست از طرف دولتمردان و تعامل نمایندگان
مجلس با دولت در خصوص برنامه های ارایه شده، شاهد کاهش مشکلات بازار مسکن باشیم چرا که اکنون بازار در خواب سنگینی فرو رفته و قصد بیدار شدن هم ندارد.
587


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن