تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805846175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

من می توانم زندگی کنم، اگر فرصت ها را برایم فراهم کنید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: من می توانم زندگی کنم، اگر فرصت ها را برایم فراهم کنید تهران بزرگ-ایرنا- براساس باور غلط در مورد ناتوانی افراد استثنایی، می توان شرایطی را فراهم کرد تا آنان توانمندی های خود را در زمینه های مختلف به نمایش بگذارند و ثابت کنند که می توانند، اگر فرصت لازم فراهم شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در نگاه عامه افراد جامعه، افراد توان یاب به خصوص دانش آموزان استثنایی قادر به تحصیل، حضور در عرصه های مختلف اجتماعی و انجام فعالیت های شخصی خود نیستند اما دانش آموزان توان یاب و استثنایی در این دیار هستند که ثابت کردند، می توانند بر مشکلات موجود فایق آمده، در عرصه های بین الملل حضوری فعال داشته و توانایی های خود را در زمینه های مختلف به نمایش بگذارند.
آموزشگاه علمی آزاد اردستانی، نخستین مرکز آموزش تخصصی ویژه دانش آموزان دارای آسیب بینایی، شنوایی، ذهنی، مشکلات یادگیری و اوتیسم در ایران است که در ارایه آموزش تخصصی سال 1390 توسط رحمت الله معمار اردستانی و فاطمه امیری، آموزگاران بازنشسته که 30 سال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی تدریس، تحقیق و پژوهش کردند، تاسیس شد.
ایجاد دسترسی مناسب برای آموزش تخصصی براساس نیازهای ویژه کودکان با بهره گیری از روش های نوین آموزشی، ارتقای دانش و مهارت کودکان استثنایی به خصوص دانش آموزان دچار آسیب بینایی، ارتقای سطح دانش و مهارت والدین و بهره گیری از تجارب آنان از اهداف تاسیس این آموزشگاه است.
آموزشگاه علمی آزاد اردستانی برای نخستین بار دوره های آموزشی کامپیوتر، زبان ترمیک و تکنیک های محاسبه با چرتکه را برای تمام گروه های استثنایی ایجاد کرده که دانش آموزان این آموزشگاه در مسابقات بین المللی حضوری فعال داشته اند، آنان سال گذشته برای نخستین بار در مسابقه بین المللی تکنیک های محاسبه با چرتکه در مالزی شرکت کردند و حائز رتبه برتر شدند اما متاسفانه این موفقیت در هیچ یک از رسانه های کشور منعکس نشد.
فاطمه امیری مدیر آموزشی و مدرس آموزشگاه علمی آزاد اردستانی درباره تاسیس این آموزشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به مشکلات تحصیلی و یادگیری دانش آموزان استثنایی و نبود مامنی برای حل مشکلات والدین آنان، این آموزشگاه سال 90 با مجوز رسمی وزارت آموزش و پرورش تاسیس شد.
امیری با اشاره به اهداف تاسیس آموزشگاه علمی آزاد اردستانی افزود: توسعه و ارتقای دانش و مهارت کودکان دچار آسیب های بینایی، شنوایی، جسمی و ذهنی و دانش آموزان بیش فعال، اوتیسم و دارای اختلالات یادگیری، ارتقای سطح دانش و مهارت والدین و بهره گیری از تجارب آنان، از اهداف تاسیس این آموزشگاه است.
وی بهره گیری از معلمان باتجربه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، ارتقای کیفیت آموزشی و مهارتی مدرسان و اشتغال زایی افراد تحصیل کرده استثنایی به خصوص معلمان نابینا و بهره گیری از روش ها و رویکردهای نوین در حوزه آموزش و پرورش کودکان استثنایی مطرح دنیا برای دانش آموزان استثنایی ایرانی را از دیگر اهداف تاسیس آموزشگاه علمی آزاد اردستانی برشمرد.
مدیر آموزشی آموزشگاه علمی آزاد اردستانی بیان کرد: بسیاری از دانش آموزان استثنایی به دلیل مشکلات یادگیری از تحصیل بازمانده اند و به آنان ویژگی غیرقابل آموزش نسبت داده می شود، اما این آموزشگاه در تلاش است با آموزش دروس تخصصی همچون زبان انگلیسی، عربی، ریاضی، آمار، هندسه، قرآن، علوم، ادبیات، زبان، شیمی، فیزیک، مکمل مدرسه باشد و مشکلات آموزشی دانش آموزان استثنایی را رفع کند.
امیری همکاری والدین دانش آموزان استثنایی با این آموزشگاه را از دیگر ویژگی های این آموزشگاه دانست و اظهار کرد: چاپ کتاب و مناسب سازی کتاب به خط بریل توسط والدین دانش آموزان انجام می شود.
وی افزود: بریل آموزی، تندخوانی، تندنویسی، هنر و کاردستی، تحرک و جهت یابی و خودیاری از جمله کلاس های آموزش و افزایش مهارت های دانش آموزان استثنایی است که در آموزشگاه علمی آزاد اردستانی برگزار می شود.
امیری با اشاره به باور غلط در مورد ناتوانی افراد استثنایی گفت: برخی معتقدند افراد نابینا نمی توانند کاردستی درست کنند اما ما در این آموزشگاه با بهره گیری از شیوه های نوین تدریس، کاردستی، کاغذ و تا، کلاژ و برخی دروس از جمله هندسه تخصصی که از دروس دانش آموزان استثنایی حذف می شود، به آنان آموزش می دهیم که با خط بریل چگونه اشکال هندسی را رسم کنند و با خط کش و متر چگونه اندازه گیری کنند.
مدرس آموزشگاه علمی آزاد اردستانی بیان کرد: این آموزشگاه، طرح محاسبه با چرتکه را از موسسه نوآوران راه ابریشم که تنها نمایندگی انحصاری این طرح در ایران است، اخذ کرده، و دانش آموزان استثنایی و نابینای این آموزشگاه، در مسابقات کشوری تکنیک های محاسبه با چرتکه شرکت کرده و با دانش آموزان عادی رقابت کردند که 5نفر از این دانش آموزان بالاترین امتیاز را کسب کرده و حائز رتبه و مقام شدند.
وی افزود: آذرماه سال گذشته دانش آموزان آموزشگاه علمی آزاد اردستانی در مسابقه بین المللی تکنیک های محاسبه با چرتکه در مالزی شرکت کردند، 3نفر از دانش آموزان نابینای این آموزشگاه با 8هزار دانش آموز بینا و برتر دنیا رقابت کردند و توانستند در سطحی که شرکت کرده بودند مقام اول تا سوم را کسب کنند.
وی با اشاره به جایگاه دانش آموزان توان یاب و استثنایی در کشور گفت: نبود مامنی که بتواند خدمات آموزشی و مشاوره را به دانش آموزان استثنایی ارایه دهد و آنان بتوانند توانمندتر و مستقل تر شده و کارهای مختلف را انجام دهند، احساس می شد که در نهایت موسسه آموزشگاه علمی آزاد اردستانی تاسیس شد.
امیری افزود: بدون اینکه تبلیغی در رسانه ها در مورد فعالیت های این موسسه شود، والدین دانش آموزان، فعالیت های موسسه را تبلیغ کردند و باعث شد تا افراد دیگر نیز از این موسسه استقبال کنند.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزش محاسبه با چرتکه برای کودکان و نوجوانان اوتیسمی ادامه داد: کودکان و نوجوان اوتیسمی، افرادی درخود مانده اند، آنان نمی توانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند و از نظر آموزشی خیلی دچار مشکل هستند چون باید برای آموزش، ارتباطی بین معلم و دانش آموز برقرار شود و این ارتباط برای دانش آموزان اوتیسمی،سخت و گاهی غیرممکن است، ابتدا پیش نیازهای آموزشی به این آنان ارایه می شود سپس زمینه ارتباط و یادگیری در دانش آموزان اوتیسمی فراهم می شود.
امیری درباره همکاری آموزش و پرورش با آموزشگاه آزاد علمی اردستانی گفت: همکاری آنان در حدی است که ما را اذیت نکرده، مشکلی نیز برای آموزشگاه ایجاد نمی کنند و کادر آموزشی این آموزشگاه از آموزش و پرورش استثنایی دعوت به همکاری شدند.
وی بیان کرد: زمانی که دانش آموزان آموزشگاه در مسابقات بین المللی حضور داشتند، مسوولان این مسابقات از ما درخواست کردند تا شیوه های آموزشی خود را در کشورهای دیگر اجرا کنیم اما زمانی که دانش آموزان با افتخارات بسیار به کشور بازگشتند، هیچ استقبالی از آنان نشده و این افتخارات نیز در صدا و سیما منعکس نشد.
مدیر آموزشی آموزشگاه علمی آزاد اردستانی گفت: آموزش و پرورش استثنایی در حال حاضر از فعالیتی که من انجام می دهم آگاه است اما تاکنون حرکتی که مثبت باشد و بتوانیم شیوه های نوین تدریس را در مدارس سراسر شهر تهران اجرا کنیم، انجام نشده است.
امیری افزود: ما با تاسیس این آموزشگاه تلاش کردیم تا شرایطی را فراهم کنیم که دانش آموزان استثنایی توانایی ها و توانمندی های خود را به درجه حداکثر رسانده و آن را در زمینه های مختلف به نمایش بگذارند تا بتوانند ثابت کنند که بسیاری از کارها را می توانند انجام دهند، اگر فرصت لازم فراهم شود.
وی با بیان اینکه ما آموزشگاه آزاد علمی اردستانی را با هدف اقتصادی تاسیس نکردیم،اظهار کرد: برای گسترش شیوه های آموزشی و تربیتی در سراسر شهر تهران و حتی سراسر کشور از نظر مکانی و امکانات باید به حدی برسیم تا شیوه های آموزشی را به نحو بهتری به دانش آموزان استثنایی ارایه کنیم و برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری مسوولان هستیم.
تهرام/7245/1348


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن