تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804623796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی استانداران،امور زنان را تنها در حد جشن روز زن می دانند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور وزیر کشور: برخی استانداران،امور زنان را تنها در حد جشن روز زن می دانند بجنورد-ایرنا- مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت : برخی استانداران، امور بانوان در استانداری را تنها در حد برگزاری جشن روز زن می دانند.


به گزارش ایرنا ""فهمیه فرهمندپور" روز دوشنبه در نشست با مدیران کل امور زنان و خانواده استان های منطقه 5 در بجنورد اظهار کرد : شماری از استانداران و فرمانداران در جریان برنامه ها و ماموریت های دفتر امور بانوان نیستند.
وی افزود: با هدف آشنایی استانداران با برنامه های این دفاتر طرح تحرک سال 93این دفتر به تمامی استان ها ارسال که در این طرح تمامی ماموریت ها با هدف مورد نظر ذکر شده است.
وی اظهار کرد: در برنامه های قبلی بیست و پنج صدم درصد الزام اعتبار به امور بانوان اختصاص می یافت که در بودجه سال 93 به یک درصد مجاز رسید اما این یک درصد پاسخگو نیست.
وی گفت: 70 میلیارد ریال برای برنامه ها و ماموریت های امور زنان جذب خواهد شد که ساماندهی زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست، توانمند سازی بانوان از جمله طرح ها است.
وی بر برگذاری برنامه های آموزشی حضوری، فضای مجازی، ارسال کتاب و جزوه های آموزشی برای بالا بردن ارتقای علمی آنان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون وقت تجربه و خطا نیست افزود: در دولت تدبیر امید باید بتوانیم گام های بلندتری برداریم.
وی با بیان اینکه هم اکنون نشاط و تحرک در بین مشاوران امور زنان و خانواده در دفاتر استانداری ها و فرمانداری ها ایجاد شده است افزود: همکاری، هم افزایی و نشاط حوزه زنان را فعال خواهد کرد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنانش بر تقویت بازارچه های خوداشتغالی زنان در استان ها نیز تاکید کرد و گفت: هدف ما ایجاد اشتغال برای زنان نیست اما برخی ماموریت های فرهنگی در حوزه اقتصادی گره خورده است.
فرهمندپور افزود: برخی از زنان سرپرست خانوار برای برطرف کردن مشکلات معیشتی خود تولیدات اقتصادی در زمینه های صنایع دستی و سایر موارد دارند اما مکانی برای فروش ندارند.
وی بر فعالیت ها و همکاری بین دستگاهی نیز تاکید کرد و گفت: دفاتر امور بانوان باید با مشارکت دستگاه های مختلف زمینه های راه اندازی بازارچه فروش محصولات اقدام کنند تا بخشی از مشکلات این زنان برطرف شود.
وی افزود: در مرحله اول در پنج استان کشور به عنوان الگو بازارچه فروش محصولات بانوان با همکاری دستگاه های مختلف ایجاد می شود در صورت موفقیت در سایر مناطق نیز راه اندازی خواهد شد.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: تا صحبت از بانوان می شود برخی ها عنوان می کنند مسوولیت هایی به زنان داده شود بخشی از مشکلات آنان برطرف می شود.
"قاسم جعفری" افزود: اما دادن مسوولیت و ایجاد اشتغال برای برخی از زنان جامعه آنان را با مشکل جدی تر روبه رو می کند.
وی بر هدفمندکردن حضور اجتماعی و منطقی زنان در جامعه تاکید کرد و گفت: آیا با دادن مسوولیت به زنان بنیان خانواده تحکیم خواهد شد و کانون خانواده شکل خواهد گرفت.
وی افزود: برخی از زنان صبح تا شب به شغلی مشغول هستند که این امر مانع تحکیم خانواده و انجام وظیفه آنان می شود که این موضوع برای خانواده مشکل ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه نباید شغل اولویت اول باشد گفت: حتی رهبر معظم انقلاب نیز سخنانی در این خصوص داشته اند.
این نماینده مجلس از اعضای جلسه خواست تا اگر خلا قانونی در برخی مسائل امور بانوان یا اینکه قوانین زائدی وجود دارد مطرح کنند تا در مجلس بررسی شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون کسی به مهم ترین کار که همان دین و فرهنگ است کاری ندارد اظهار کرد: اگر مسائل فرهنگی برطرف شود به خودی خود مشکلات و مسائل اقتصادی نیز برطرف خواهد شد زیرا که رفع مشکلات اقتصادی در گروه فرهنگ است.
این نشست با حضور مدیران کل دفتر امور زنان و خانواده استانداریها و فرمانداریها و همچنین کارشناسان استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان در سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد.ک/2
7184/330


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن