تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 12 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

طراحی سایت تهران سایت

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800140382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنگري در قراردادهاي جاري بين جايگاهداران و شركت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > انرژی
بازنگري در قراردادهاي جاري بين جايگاهداران و شركت نفت
یک عضو هيئت مديره انجمن جايگاهداران اعلام کرد: این صنف خواستار بازنگري در قراردادهاي قديمي و اعمال تغییراتی براساس قانون تجارت و حقوق برابر با شركت نفت در این قراردادهاست.



به گزارش خبرگزاری مهر، محمد برازنده راد با بیان اینکه لزوم بازنگري در قراردادهاي جاري بين جايگاهداران و شركت نفت با عنايت به تحولات سال‌هاي گذشته الزامي است، اعلام کرد: بديهي است اعمال سياست‌هاي انقباضي و يكجانبه مديران شركت ملی پخش فرآوردهاي نفتي ايران جايگاهداران را دچار مشكلات عديده اي کرده، چراكه متاسفانه مديران نفتي تاكنون نتوانسته اند ارتباط منطقي و مناسب و از همه مهمتر دوجانبه با اين صنف برقرار كنند. در اين گونه قراردادهاي يكطرفه جايي براي حكميت و حل و فصل اختلافات و فسخ احتمالي آن درنظر گرفته نشده است.درحالي كه مطابق قانون هرگاه موضوع قرارداد وشرايط آن مخالف اوضاع و احوال و نظر طرفين قرارداد باشد، هريك از طرفين قرارداد مختار است به دادگاه صالحه مراجعه و اعلام انصراف نمايند.

وی با ذکر این نکته که جايگاهداران براساس قوانين و مقررات وظيفه دارند فرآورده هاي نفتي را مطابق با استانداردهاي جاري به شهروندان عرضه کنند و در اين راستا سرمايه ها و هزينه هاي زيادي را قرارداده اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضي از قوانين يكطرفه و اطلاعيه هاي پي در پي شركت ملی نفت باعث جريحه دار شدن آنها مي شود، چراكه اين صنف ضمن صرف سرمايه زياد بايد پاسخگوي دائمي مسئولان و همچنين شهروندان باشند.

برازنده راد تاکید کرد: ادامه اين سياست‌ها مانع رونق و توسعه سرمايه گذاري در اين بخش خصوصي شده و امنيت شغلي اين صنف را تحت الشعاع قرارداده و متصديان اين بخش خصوصي را دچار بي انگيزگي و دلسردي کرده است، لذا از مديران شركت نفت كه خوشبختانه همگي آگاه به مشكلات اين صنف و درد آشنا مي باشند، تقاضا دارم با بهره برداري از تجربيات ساير كشورها و با اعمال ابتكار و نوگرايي و نيز بازنگري منطقي به قراردادهاي في مابين ضمن حمايت از اين صنف، حق و حقوق قانوني جايگاهداران را در همه تصميم گيري ها مدنظر قرار دهند.

این عضو هیات مدیره انجمن جایگاهداران در برابر این سئوال که آیا تك نرخي شدن بنزين آغاز ارتقاي كيفي فعاليت جايگاه هاست؟ پاسخ داد: چند نرخي بودن هركالايي نشاني از ضعف بازار و مشكلات آن كالا را دارد. به نظر مي رسد با شرايط سياسي و فضاي باز امروز، دولت مي‌تواند بر اساس ميزان عرضه و تقاضا، بنزين و ساير فرآوردهاي نفتي را تك نرخي اعلام کند تا زمينه تخلفات آشكار و پنهان را به حداقل رسانده و مانع از حيف و ميل بيت المال شود. مالكين و مديران جايگاه‌ها براي جلوگيري از تخلفات نمي‌توانند شبانه روز در محل حضور داشته باشند و در صورت بروز هرگونه تخلف ملزم به پاسخگويي به همكاران خود در شركت نفت باشند و سرمايه و اعتبار و آبروي آنها در گروي كاركرد درست كاركنان و كارگران باشد و به محض بروز تخلفي، اعتبار آنها خدشه‌دار شود.

برازنده راد در ادامه از یک مطالبه دیگر جايگاهداران سخن گفت و افزود: جايگاهداران سراسر كشور نه سال است در انتظار تغيير نظام كارمزد به حق العمل كاري هستند. مطابق با تصميم هيات وزيران و جلسه مورخ 11/2/1384 عنوان شده که سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور نسبت به ارزيابي و تاييد برآوردهاي درآمدي و هزينه اي منطقي و اصولي جايگاهداران، توسط شركت ملي پخش فرآوردهاي نفتي اقدام و نتيجه به صورت راه كارهاي عملي به مبادي ذي ربط ارائه شود. وی توضیح داد: در اين خصوص كارگروهي با مسئوليت سازمان مدريت و برنامه ريزي كشور و عضويت وزارت نفت و وزارت بازرگاني تشكيل شد و بعد از سه ماه مطالعات لازم منجر به ارائه راهكارهاي اجرايي مناسب به منظور تغيير نظام كارمزد به حق العمل كاري و بازنگري در قراردادها  و بازنويسي آن در چهارچوب ساز و كار بازار رقابتي مطابق روز گردد و مقرر شد با ارائه مجموعه اي انگيزشي جهت تشويق سرمايه گذاري در اين بخش غير دولتي و ايجاد جايگاه پمپ بنزين اقدام شود. مع الاسف اين مهم بنا به دلايل نامعلومي تاكنون منتج به نتيجه نشده و امروز به فردا موكول مي‌شود و جايگاهداران را همچنان در انتظار گذاشتند.

برازنده راد در مورد پرداخت پول از طريق پوزها به عنوان يكي ديگر از مشكلات جديد جايگاهداران گفت: پرداخت پول از طريق پوز توسط شهروندان مشكلات جديد و عديده اي را به وجود آورده چراكه زمان بر بوده و باعث تجمع و سرگرداني شهروندان مي شود، ترافيك‌هاي زيادي را ايجاد كرده و باعث اتلاف وقت مردم و كاركنان جايگاه مي شود. علاوه بر اين، به دليل تراكنش بالا در اين قبيل اماكن عمومي كه خودرو ها مدام در حال تردد هستند، كنترل آن مشكل مي شود. در بعضي از اوقات سرعت عملكرد پوزها بسيار پايين است و پمپ بنزين‌ها عملا تبديل به پاركينگ خودرو هاي متقاضيان سوخت گيري مي شود. در اين راستا پيشنهاد مي شود از دستگاه هاي ATM و يا كارت‌هاي سوختي مجهز به كيف پول استفاده شود تا خدمات رساني راحت تر انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مصوبات تنظيمي شهرداري با شركت نفت در خصوص ارائه بسته هاي حمايتي از جايگاهداران چگونه است؟ اظهارداشت: حمايت از فعاليت‌هاي درآمدزا در حريم قانوني جايگاه‌ها و مصوبات شهرداري و وزارت نفت فقط به يك شعار تبديل شده و شهرداران مناطق به هيچكدام از مصوبات و توافقات عمل نمي‌كنند. براساس مصوبه شماره 253936/ت 47170ن مورخ 24/12/1390 ، معاون اول رئيس جمهور وقت مقرر شد وزارت نفت، شهرداري و ساير سازمان‌هاي مرتبط، ترتيبي اتخاذ کنند تا جايگاه‌هاي عرضه سوخت بتوانند از فضاي موجود در محدوده داخلي و حريم جايگاه‌ها استفاده كرده و به فعاليت‌هاي درآمدزاي تبليغاتي ، خدماتي و تجاري بپردازند. همچنین قرار بود در راستاي اين مصوبه ارگان‌هاي مذكور براي صدور مجوز اين گونه فعاليت‌ها هزينه‌اي دريافت نكنند. مع الوصف اين مهم محقق نگرديده بلكه صاحبان اين اماكن خدماتي ملزم به پرداخت هزينه هاي سنگين به شهرداري و ساير ارگان‌ها مي باشند و اصولا هيچ تفاوتي بين اين اماكن عمومي و خدماتي با ساير پروژه هاي تجاري نيست درحالي كه حمايت از اين گونه فعاليت‌هاي درآمدزا زمينه اي براي تشويق و دلگرمي جايگاهداران و بالا رفتن سطح كيفي عرضه و خدمات رساني به مردم خواهد بود.

برازنده راد با اشاره به اهميت و جايگاه روابط عمومي ها در سازمان‌ها، عنوان کرد: لازم است به صورت مستمر برنامه هاي كارآمد و موثر براي نفوذ و تاثيرگذاري واقعي بر مخاطبان انجام شود. ديده مي شود بعضي از مردم هنوز اطلاع كاملي از كارت‌هاي سوخت ، سهميه ها ، نحوه عمل كرد با كارت‌ها و پمپ‌ها و حتي نگهداري و حفاظت از كارت‌هاي سوخت خود را نمي‌دانند. اميدوارم باتوجه به جايگاه و اهميت روابط عمومي و برنامه ريزي در اين راستا، آموزش هاي لازم به مردم از طريق رسانه ها و... داده شود تا كيفيت خدمات رساني در جايگاه ها با همكاري مردم بسيار بهتر شود.

وی درباره اینکه آیا جايگاهداران از ميزان بالاي تبخير در فرآورده هاي نفتي و عدم توجه مسئولان ابراز نگراني مي كنند؟گفت: وضعيت تبخير فرآورده هاي نفتي در جايگاه‌ها شكايت و گله همكاران ما را به همراه دارد و موجب ضرر و زيان مادي و معنوي آنان شده است، همچنين گاز و آلاينده‌هاي موجود با توجه به نتايج پالايش هواي جايگاه هاي سوخت توسط شركت كنترل كيفيت هواي تهران و مركز سلامت محيط كار وزارت بهداشت در وضعيت بسيار بدي قرار دارد و عليرغم برپايي جلسات مكرر در تهران و شهرستانها جايگاهداران پاسخ مناسبي از مديران نفتي دريافت ننموده اند. انتظار مي رود مديران شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران كه خوشبختانه اكثريت آنان شناخت كامل از همه مشكلات اين صنف دارند، نسبت به مسائل مطروحه و كاربردي توجه ويژه مبذول کنند و انشاالله هرچه زود تر قدم‌هايي در این راستا برداشته شود.




۱۳۹۳/۶/۱۷ - ۱۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن