تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804706933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری هفته فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان/ رونمایی از عکس میرزا جهانگیرخان قشقایی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان مهروی پور خبر داد
برگزاری هفته فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان/ رونمایی از عکس میرزا جهانگیرخان قشقایی
اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان با اشاره به آغاز هفته فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان گفت: هفته فرهنگی و گردشگری تخت فولاد اصفهان با هدف معرفی مشاهیر و علمای دومین گورستان مهم شیعیان پس از وادی الاسلام و با حضور خادمان رضوی از ساعت 18 امروز آغاز می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر مهروی پور پیش از ظهر امروز در نشستی به مناسبت هفته فرهنگی، هنری و گردشگری تخت فولاد اصفهان اظهار داشت: هدف از برگزاری این هفته فرهنگی معرفی هرچه بهتر مجموعه تخت فولاد به عموم مردم از خواص و عوام است.

وی با اشاره به تاریخچه ای از تخت فولاد اصفهان افزود: این مجموعه 75 هکتار است و چند هزار نفر از علما، ادبا و صلحا، عرفا،  چهره های شاخص علمی، ادبی و فرهنگی و بیش از 70 نفر از پیامبران الهی در ان مدفون هستند که زندگینامه آنها نیز در کتاب دانش نامه تخت فولاد جمع آوری شده است.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه به دلیل انقطاع دفن از سال 69 تاکنون رجوع مردمی به تخت فولاد اصفهان کم بوده است، تاکید کرد: فعالیت های مختلفی برای آشنایی عوام و خواص با تخت فولاد انجام شده که آموزش های تخصصی تخت فولادشناسی از این جمله است.

وی اضافه کرد: در دهمین دوره این کلاس ها که در تیر و مرداد برگزار شد 100درصد رشد شرکت کننده داشتیم که از میان آنها چندنفر به عنوان تورلیدر تخت فولاد با ما در آینده همکاری خواهند کرد.

مهروی پور تاکید کرد: در کنار این فعالیت ها برنامه هایی برای آموزش های عمومی نیز داریم و در ماه مبارک رمضان میزبان هیئت های مذهبی اصفهان بودیم و روزانه نیز 110 نفر از بسیجیان به شکل اردوی یک روزه از این مکان مقدس بازدید می کنند.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی و گردشگری تخت فولاد اصفهان نیز با همین هدف و با حضور خادمان رضوی از ساعت 18 امروز آغاز می شود درباره برنامه های هفته فرهنگی تخت فولاد گفت: در بخش اول نمایشگاه تخت فولاد از جنبه های مختلف وجه تسمیه، علمای مدفون، جاذبه های هنری و جذابیت های آرامگاهی معرفی می شود.

تجلیل از هنرمندان مدفون در تخت فولاد

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان تاکید کرد: تجلیل از هنرمندان مدفون در تخت فولاد، تورهای تخت فولادگردی شبانه و نمایش فیلم های مستند مشاهیر تخت فولاد از دیگر برنامه های این هفته فرهنگی است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما آموزش مبحث سبک زندگی به دانش آموزان و دانشجویان است، بیان داشت: غربی ها تبلیغات خود را با استفاده از تصاویر درج شده بر لوازم التحریر انجام می دهند به گونه ای که درج عکس باربی با لباس راهبه مسیحی به عنوان مبلغ مذهبی کاتولیک ها یکی از این موارد است.

مهروی پور ابراز داشت: از برخی دوستان خواستیم که در اقدامی متقابل اقلامی فرهنگی با رویکرد ایرانی اسلامی و مفاخر خودمان عرضه کنند که در نمایشگاه عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه باغ بازی ویژه کودکان نیز در طول این شب ها برگزار است، گفت: روز های این هفته با نام گروهی از مفاخر تخت فولاد نامگذاری شده است که روز اول با نام شهدای اصفهان، دوم با نام رحیم ارباب، سوم فاضل هنذی، چهارم صاحب روضات، پنجم حسین و جواد خوانساری، ششم ملامحمد کاشانی و روز هفتم با نام ملا اسماعیل خواجویی نامگذاری شده است.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان ابراز داشت: روز جمعه نیز ویژه برنامه پهلوانی با نام گروه پهلوانی با اجرا در زورخانه ها برگزار می شود ضمن اینکه شربت خانه هایی به صورت آزمایشی در این 7 روز فعالیت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: پایگاه اصلی شربت خانه ها اصفهان و سمرقند بوده است که دم نوش و سردنوش در آنها سرو می شده و اصفهان پایگاه این شربت خامه ها در عصر صفوی بوده است.

مهروی پور بیان داشت: به تدریج مهاجران تازه مسلمان از ترکیه قهوه را وارد ایران کردند و قهوه خانه جای شربت خانه را گرفت و اکنون به دنبال احیای این شربت خانه ها هستیم.

رونمایی از عکس میرزا جهانگیرخان قشقایی

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این مجموعه برای معرفی بهتر دومین قبرستان مفدس شیعیان آموزش های تخصصی تخت فولاد شناسی ویژه اصحاب رسانه است که در 10 جلسه با حضور اساتید شهر از 5 تا 10 مهرماه  برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال آثاری از مفاخر مدفون در تخت فولاد اصفهان هستیم، گفت: با پیگیری های انجام شده عکسی از میرزا جهانگیرخان قشقایی پیدا کرده ایم که در کل ایران وجود ندارد و به زودی رونمایی می شود.


۱۳۹۳/۶/۱۶ - ۱۵:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن