تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820892859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع نياز برق روستاهاي کوچک با نيروگاه هاي کوچک برق - آبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۲۳ق.ظ)
قائم مقام وزير نيرو خبر داد؛ رفع نياز برق روستاهاي کوچک با نيروگاه هاي کوچک برق - آبي قائم مقام وزير نيرو گفت: انرژي برق آبي قلب انرژي هاي پاک هست که مي تواند کمک بسيار خوبي هم به توليد انرژي در کشور و هم محيط زيست کند.
مهندس ستار محمودي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج در مورد استفاده از ظرفيت هاي نيروگاه هاي برق آبي گفت: ايران در سطح گسترده اي داراي عوارض طبيعي و سلسله کوه هاي سر به فلک کشيده است و به دليل خطوط انتقال آب و سد هاي فراوان، در پايين دست امکان بهره گيري از انرژي برق آبي زياد را فراهم مي کند.
قائم مقام وزير نيرو با اشاره به اين مطلب که کشور ما به دليل شرايط خاص و توپوگرافي که دارد امکان استفاده از انرژي برق آب را دارد، افزود: : بر اساس مطالعاتي که در کشور صورت گرفته، بيش از 20 هزار مگاوات ظرفيت استحصال برق آبي وجود دارد و تا به حال توانسته ايم حدود 10 هزار مگاوات از اين ظرفيت را در اختيار خود بگيريم.
محمودي با اشاره به اين مطلب که در حال حاضر ظرفيت بالايي در اين حوزه وجود دارد، گفت: بي شک به جز انرژي برق آبي، ساير انرژي هاي تجديد شوند همچون، خورشيدي، بادي و انرژي ژئوترمال (انرژي زمين‌گرمايي) نيز جزو انرژي هاي پاک به حساب مي آيند.
وي ادامه داد: يکي از ويژگي هاي انرژي برق آبي اين است که جدا از هزينه بالايي که دارد، اما بهره برداري از آن به دليل سازگاري با محيط زيست و مصرف آب به جاي سوخت هاي ديگر، مي تواند برق مطمئن به ما تحويل دهد.
قائم مقام وزير نيرو با اشره به اينکه ممکن است امکان گرفتن ظرفيت بالاي انرژي از اين واحد هاي برق آبي در همه جا وجود نداشته باشد گفت: ما مي توانيم از اين نوع انرژي براي ظرفيت هاي محد.د و کوچک در حد کيلو وات و مگاوات استفاده کنيم.
وي با اشاره به اين مطلب که ممکن است جمع انرژي هاي کوک به دست آمده زياد نباشد تصريح کرد: ما خيلي از روستاها و صنايع را در کشور داريم که برق مصرفي و مورد نياز آنها کمتر از 1 مگاوات است که اين نيروگاه هاي کوچک آبي مي تواند اين نياز را رفع کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن