تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818999067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش بازدهی 70درصدی نیروگاه های سیکل ترکیبی/صنعت برق و آب دانش بنیان می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر نیرو اعلام کرد: افزایش بازدهی 70درصدی نیروگاه های سیکل ترکیبی/صنعت برق و آب دانش بنیان می شوند خبرگزاری پانا: وزیرنیرو از تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی خبرداد و گفت: با این اقدام بازدهی انرژی را از 37 درصد به بیش از 70 درصد رساندیم که در نظر داریم با اجرای 30 نقشه راه فناوری صنایع برق و آب کشور را دانش بنیان کنیم .
۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور ساعت 11:03



به گزارش خبرنگاراقتصادی پانا، حمیدرضا چیت چیان وزیرنیرو در دهمین همایش بین المللی انرژی اظهار کرد: مسیرحرکت صنعت برق و انرژی در هماهنگی با رشد اقتصادی کشور ، تحولات منطقه ای و جهانی آن چیزی است که تصویری شفاف از آن به حضور شرکت کنندگان داخلی و مهمانان خارجی این همایش ارائه می کنند.
وی افزود: درشرایط خاص فعلی مقوله انرژی موضوعی تعیین کننده در مناسبات اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی منطقه و جهان است و ایران به عنوان یک کشور تولید و مصرف انرژی در جهان نقش بسزایی در تحولات اقتصادی وفناوری و زیست محیطی در حوزه انرژی را ایفا می کند.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: کشورما به دلیل برخورداری از منابع طبیعی و متخصصین توانا امکان تامین نیازهای انرژی جهان را دارد و از سوی دیگر رسالت تامین انرژی مطمئن ، اقتصادی و با حداقل آلایندگی را برای پیشرفت اقتصادی و رفاه کشور برعهده گرفته است.
چیت چیان ادامه داد: پس از چندیندهه رشد کمی بسیار سریع، صنعت برق کشور در آستانه تحولی بنیادین و فراگیر در زمینه توسعه کیفی قرار گرفته است و این تحول به هیچ وجه به این معنا نیست که از نظر کمی متوقف شویم و یا روند کندی را طی کنیم بلکه به معنای تحول در ارتقا کیفی و توسعه زیربنایی صنایع وابسته است.
وزیرنیرو تحول در بخش انرژی کشور را نقطه عطفی در روند فعالیت صنعت برق عنوان کرد و گفت: توجه به حفظ محیط زیست، افزایش کارایی و بهره وری و همچنین اصلاح ساختار و توسعه صنعت برق از مهمترین شاخص های تحول انرژی ایران محسوب می شود.
چیت چیان با تشریح اقداماتی که در تحقق این شاخص ها صورت گرفته است، اظهار داشت: تلاش کردیم تا با بهبود شرایط زیست محیطی با مشارکت صنعت برق در سطحی گسترده از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک استفاده کنیم و سهم انرژی های تجدیدپذیر در کشور را افزایش دهیم به نحوی که هم اکنون ظرفیت استفاده از این انرزی ها در کشور ما تا 10 درصد است و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از این میزان ظرفیت استفاده کنیم.
وی همچنین به استفاده از فناوری انرژی خورشیدی و بادی به عنوان بالاترین نرخ رشد در میان تمام فناوری های تامین انرژی در جهان اشاره کرد و افزود: به دلیل پیشرفت فناوری و کاهش هزینه اقتصادی حاصل از مصرف انرژی های نو خوشبختانه کشور ما از نظر منابع طبیعی و انسانی متخصص اولویت های بالایی دارد که ضمن افزایش توان صادرات انرژی و توسعه انرژی تجدیدپذیر توانسته تا ارزش افزوده مضاعفی را نصیب کشور کند که این خود از دیگر مزیت های اشتغال زایی و افزایش امنیت شبکه بهره مند است.
وزیر نیرو به اجرای سیاست های کلی نظام درزمینه انرژی و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی در این مهم و برنامه ریزی های دولت تدبیرو امید مبنی براین است که برق تولید شده از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر که هم اکنون به شکلی پراکنده تولید می شود را منسجم و گسترده کنیم و با این اقدام سهم مصرفی برق تولیدی از سوخت فسیلی را کاهش دهیم.چراکه برق حاصله از انرژی تجدیدپذیر قیمتی حدود یک پنجم برق نیروگاه های عادی را دارد.
وی همچنین از تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی خبر داد و افزود: با ارتقا بازدهی از 37 درصد به بیش از 70 درصد ضمن کمک به تامین حرارت و آب شیرین در کشور کاهش آلودگی زیست محیطی را با این روش فراهم کردیم که این ازجمله برنامه های ارتقا بهره وری درصنعت برق توسط وزارت نیرو است.
چیت چیان به تغییر نقش دولت از تصدی به سیاست گذاری و نظارت اشاره کرد و گفت: با جلب مشارکت بخش خصوصی اهدافی چون کاهش هزینه ها و توسعه رقابت در این حوزه را محقق خواهیم کرد که در این مسیر علاوه بر واحدهای بزرگ توسعه واحدهای درمقیاس کوچک بخش خصوصی را نیز در دستور کار داریم که در نهایت وزارت نیرو با پرداختن به وظایف حاکمیتی منافع ملی را در بیشترین سطح ممکن حفظ خواهد کرد.
وی در ادامه به انگیزه های بخش خصوصی برای حضور در عرصه صنعت برق اشاره کرد و گفت: دولت زمینه لازم برای افزایش کارایی و بهره وری انرژی با حضور فعال بخش خصوصی را فراهم می کند که تا به امروز وزارت نیرو با تدوین بیش از سی نقشه راه فناوری در صنعت برق و آب کشور تلاش کرده تا از شرکت های دانش بنیان در سطحی گسترده استفاده کند .
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن