تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821092222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلوع زيباى شمس الشموس از مشرق کرامت و رأفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۳ (۱۹:۳۵ب.ظ)
طلوع زيباى شمس الشموس از مشرق کرامت و رأفت هفت ستاره ميان آسمان نور مي پاشيدند. تاريکي از زمين و زمان رخت بربسته بود. ايمان و نور، ميان انسان ها تقسيم شده بود تا ستاره هشتم جوانه زد، آسمان بغل بغل مهرباني بخشيد. سهم هر انساني، ايمان و نور مهرباني شد. ناگهان هزار هزار ستاره از بطن آسمان روييد.
به گزارش خبرگزاري موج، روز پنج شنبه يازدهم ربيع الاول سال 153 هجري و پنج سال بعد از شهادت ششمين فروغ امامت در شهر مدينه حضرت امام رضا (ع) ديده به جهان گشود. حضرت امام رضا (ع) يکي از دوازده فروغ امامت است که معارف معنوي قرآن و عترت را در مواقع مقتضي به اصحاب و شاگردان خويش تعليم مي ‏داد و زماني در پاسخ به پرسش ‏ها پرتو افشاني مي‏ فرمود و نيز از طريق مباحث علمي و احتجاجات عقيدتي، کلامي و برهاني افاضه مي‏ فرمود، چنين برنامه هايي موجب گرديد تا فرهنگ و انديشه اسلامي، غني و پربار گردد، باورها و ارزش ‏هاي ديني صيانت شود.
آن ستاره هشتم هدايت از عمده‏ ترين پايه ‏هاي ديانت و جوشان‏ ترين چشمه‏ هاي حکمت و يقين به شمار مي‏ رود که اسرار نبوت، ودايع رسالت و امامت بعد از پدر بزرگوارش حضرت امام کاظم (ع) به ايشان انتقال يافت.
حضرت علي بن موسي‏ الرضا (ع) فرزند پيشواي پاک و پارسايي است که در فرصت‏ هاي مقتضي به رغم اختناق، فشارهاي سياسي و توطئه‏ هاي گوناگون خلفاي خلافکار معاصرش، به نشر احکام و معارف الهي پرداخت و ميراث گرانقدري از فرهنگ سترگ اهل بيت (ع) را در دسترس علاقه‏ مندان، در اعصار بعد قرار داد.
صبر، شجاعت، عبادت و تقواي امام هفتم و در يک کلام شخصيت ملکوتي آن حضرت در حدي بوده است که در زمان خود کسي در برتري مقام ورع و معنويت آن وجود با برکت هيچ گونه ترديدي نداشت.
رنج‏ هاي طاقت فرسايي که امام موسي کاظم (ع) در راه دفاع از اسلام و مبارزه با باطل متحمل گرديد اشتياق و رسالت ايشان را در جهت گسترش حق‏ طلبي و حراست از اعتقادات آسماني نشان مي‏دهد.
در هر حال امام رضا (ع) در ميان سي و چند فرزند حضرت موسي بن جعفر (ع) به عنوان بزرگترين آنها، دانشمندتر، شريف‏ تر، مقدس ‏تر و زاهدتر، در اين تاريخ مدينه را بوجود مبارک خويش غرق نور و سرور نمود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن