تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798303037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویارویی خیابانی حوثی‌ها و حامیان دولت یمن در صنعا |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رویارویی خیابانی حوثی‌ها و حامیان دولت یمن در صنعا
در حالی که تظاهرات حوثی ها علیه دولت یمن همچنان ادامه دارد، رهبر جنبش یمن جنوبی خواهان تشکیل پلیس مدنی و کمیته‌های داخلی برای اداره شهرهای جنوب و حفظ امنیت به ویژه به دنبال رخدادهای یمن شد.
کد خبر: ۴۳۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶ - 06 September 2014


در حالی که تظاهرات حوثی ها علیه دولت یمن همچنان ادامه دارد، رهبر جنبش یمن جنوبی خواهان تشکیل پلیس مدنی و کمیته‌های داخلی برای اداره شهرهای جنوب و حفظ امنیت به ویژه به دنبال رخدادهای یمن شد.

به گزارش اسکای نیوز، حسن باعوم، رئیس شورای عالی جنبش یمن جنوبی اعلام کرد: رخدادهای کنونی و اوضاع وخیم امنیتی تشکیل پلیس مدنی و کمیته‌های داخلی برای حفظ امنیت شهروندان و اموال عمومی در جنوب یمن را می‌طلبد.

وی گفت: این تحولات لزوم تشکیل کمیته‌هایی را می‌طلبد که از زندگی مردم یمن محافظت کرده و آماده انجام هرگونه اقدامات باشند.

وی گفت: من از تمامی گروه‌های جنبش یمن جنوبی می‌خواهم تا با شجاعت و پایداری خود دست به این اقدام و تشکیل ائتلاف‌ها یا هیات‌های هماهنگی ملی جنوبی بزنند.

از سوی دیگر، یمنی‌ها در حمایت از ارتش و عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن دست به تظاهرات گسترده‌ای در صنعا زدند.

این در حالی است که حوثی ها همچنان به مخالفت با طرح رئیس جمهوری یمن برای حل بحران کشور و تظاهرات علیه دولت ادامه می دهند.

گروه حوثی‌ ها تاکید کردند که اگر دولت خواسته‌های آن‌ها را برآورده نکند از فردا (یکشنبه) دست به نافرمانی مدنی می‌زنند.

پیشتر رئیس‌جمهوری یمن در دیدار با گروه‌های سیاسی در صنعا، طرح جدیدی را برای پایان دادن به اعتراضات حوثی‌ ها مطرح کرد که این طرح درخصوص تشکیل دولت وحدت ملی و کاهش قیمت سوخت است.

این درحالی است که طرح پیشنهادی منصور هادی با مخالفت حوثی‌ ها مواجه شده است. حوثی‌ ها این طرح را ناکافی می‌دانند و گفته‌اند حداقل مطالبات آنها را نیز برآورده نکرده است.

العماد:

"علی العماد" عضو ارشد جنبش انصار الله یمن در گفت و گو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: مردم انقلابی به درخواست سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله از یک هفته پیش تاکنون برای تحقق خواسته ها و مطالبات خود تظاهرات می کنند.

العماد افزود: مردم به خوبی می دانند که نظام حاکم کاملاً به خواسته ها و مطالبات آنها بی تفاوت است و به همین دلیل، اعتراضات را افزایش داده اند.

وی از افزایش تاثیر تظاهرات در آینده خبر داد و گفت: اعتراضات مردمی یمن کاملاً مستقل است و هیچ ارتباطی با خارج ندارد و مردم در این اعتراضات، درپی رساندن خواسته های مشروع خود به مسئولان هستند.

عضو ارشد جنبش انصار الله افزود: دولت یمن ناکارآمد است و به ناتوانی در ریشه کنی فساد اذعان می کند و چاره ای به جز پذیرفتن خواسته های مردم ندارد.

و تاکید کرد: کمیته سازماندهی اعتراضات، تظاهرات گسترده و غافلگیرانه ای برگزار خواهد کرد تا تأثیرات بیشتری داشته باشد.

روز جمعه مردم مناطق مختلف یمن در راستای سومین مرحله از اعتراضات گسترده بنا به دعوت سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله به خیابانها آمدند تا بر لزوم برآورده شدن خواسته های مشروع خود تاکید کنند.

مردم یمن از دو هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل "سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت وگوی ملی" این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصار الله برعهده دارد.

مذاکرات و رایزنی های برگزار شده بین جنبش انصار الله به عنوان نماینده مردم و نهاد ریاست جمهوری یمن در طول دو هفته اخیر با وجود طرح برخی پیشنهادها به نتیجه نرسید. جنبش انصار الله دور روز پیش در واکنش به طرح کمیته ریاست جمهوری برای حل اوضاع یمن گفت که این طرح خواسته های مردم را برآورده نمی کند و در واقع دور زدن این خواسته ها است.

کمیته ریاست جمهوری یمن دراین طرح از تشکیل دولت وحدت ملی ظرف یک هفته سخن گفت که چهار پست کلیدی آن از جمله وزیر دفاع و دارایی را شخص رئیس جمهور انتخاب کند. یکی دیگر از مفاد این طرح کاهش اندک قیمت فرآورده های سوختی بود. جنبش انصار الله در واکنش تاکید کرد: تشکیل دولتی با این شکل همان بازتولید دولت قبلی است و دور زدن مطالبات مردم به شمار می رود.

مردم یمن از روز دوشنبه به دعوت سید عبدالملک الحوثی گام های تدریجی مرحله سوم جنبش اعتراضی خود را برای رسیدن به خواسته هایشان آغاز کرده و در اطراف مقر دولت و وزارتخانه ها در شهر صنعا و ورودیهای این شهر چادر تحصن برپا کرده اند. آنها همچنین بویژه در شهر صنعا تظاهرات می کنند.

کمیته ساماندهی اعتراضات یمن، مردم را به تظاهرات در چند میدان اصلی صنعا در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده و تحصن در این میادین برای اجبار دولت پیشبرد امور یمن به تغییر سیاست های خود فراخوانده است.

رئیس جمهور یمن زیر فشار مردم دو روز پیش دولت باسندوه را برکنار و این دولت را تا تشکیل دولت آینده مامور پیشبرد امور کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن