تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819839567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این بازیگر زن هم کارگردانی میکند و هم تدوین و صداگذاری


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
این بازیگر زن هم کارگردانی میکند و هم تدوین و صداگذاری

تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1393 ساعت 16:12 | شماره خبر : 1634389810134701359 تعداد بازید: 3


افسانه پاکرو را بیش از هر چیز به عنوان یک بازیگر می‌شناسیم، اما او این روز‌ها قالب کار خود را تغییر داده و به عنوان یک فیلمساز وارد عرصه مستندسازی شده است.

پاکرو پس از ساخت فیلم‌های کوتاه این بار با فیلم مستند داستانی «فروشی» در هشتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی حضور یافته است. او معتقد است لازمه ساخت فیلم مستند و داستانی، پژوهش و تحقیق است و امکان ندارد فیلمی بسازید که این عنصر را نداشته باشد و موفق باشد. با این بانوی جوان مستندساز که اولین تجربه حضور در جشنواره فیلم پروین اعتصامی را دارد به گفتگو نشستیم که در زیر می‌خوانید:

فیلم مستند «فروشی» اولین تجربه کاری شما در این عرصه است، لطفاً کمی درباره این کار برایمان توضیح دهید؟
پس از ساخت چند فیلم کوتاه احساس کردم که می‌توانم در عرصه مستندسازی نیز قدم بردارم. در فیلم «فروشی» به مسائل روزمره و مشکلات یک دختر در طول یک روز پرداختم که در مورد اتفاقات، خیلی معمولی و جزئی است که کمتر به آن توجه می‌کنیم و این‌که در واقع دروغ نگفتن، روراستی و صداقت چه تأثیراتی ممکن است در زندگی روزمره یک انسان داشته باشد. حدود 2 سال است که درگیر ساخت این فیلم هستم، از فیلمنامه تا دکوپاژ، نوع تصویربرداری، روایت فیلم و حتی خود سوژه که در یکی، دو ماه اخیر در کل به پایان رسید و فرصت شد تا برای جشنواره ارسالش کنم.


چرا کار در حوزه زنان و کودکان را انتخاب کردید؟
من تا به حال بیشتر فیلمنامه‌ها و سوژه‌هایم در مورد زنان و کودکان بوده است. فکر می‌کنم چون خودم یک زن هستم، بیشتر با مشکلات و مسائل زنان و دختران آشنا هستم و آن‌ها را درک می‌کنم. علاقه شخصی من به این حوزه است و ممکن است در ادامه به موضوعات دیگر نیز بپردازم. دلیل آن را نمی‌دانم شاید چون بازیگرم و نقش‌های متفاوتی را تجربه کرده‌ام دوست داشتم در این عرصه حضور داشته باشم.
شما تاکنون چندین فیلم کوتاه ساخته‌اید و این بار نیز به سینمای مستند داستانی وارد شده‌اید، چقدر تمایل به حضور در عرصه فیلمسازی دارید؟
من بازیگری را از سنین پایین آغاز کردم و از‌‌ همان موقع احساس کردم به فیلمسازی علاقه‌مند هستم، ضمن این‌که فیلمنامه‌های کوتاه نیز می‌نوشتم. به انجمن سینمای جوان رفتم، آنجا دوره‌های فیلمسازی را فراگرفتم و سال 86 اولین فیلمم را ساختم. «فروشی» هفتمین فیلم من محسوب می‌شود. زمانی که می‌نویسم فکر می‌کنم خودم هستم و می‌خواهم این مسیر را جدی ادامه بدهم. به نظرم نباید برای یک کار سر و صدا راه انداخت. کاری که خوب باشد، خودش برای دیده شدن سر و صدا به راه می‌اندازد.
شما را بیش از هر چیز به عنوان یک بازیگر می‌شناسند. حضور در این عرصه چقدر در فیلمسازی به شما کمک کرده و چقدر باعث دیده شدن آثارتان شده است؟
این‌که چقدر به دیده شدن آثارم مرتبط است خودم اینطور نخواستم، اما قطعاً همینطور است و انتظارها از من بالا رفته است. من تازه وارد این عرصه شده‌ام و همچنان در حال آموزش هستم. قصد دارم تجربه‌اندوزی کنم تا در تمام ژانر‌ها تسلط داشته باشم و بتوانم با دست پر وارد عرصه فیلمسازی مستند شوم. بازیگری به من در این زمینه بسیار کمک کرده، از جمله آشنایی با مسائل فنی باعث شد تا همه کار‌هایم را خودم به همراهی خواهرم انجام ‌دهم، از تدوین و صداگذاری تا... در واقع بازیگری به من کمک کرد تا با شناخت بهتری وارد عرصه فیلمسازی شوم. تمام تلاشم این است که بسیار به بیننده توجه کنم. بسیاری از کارهایی که در این مدت به من پیشنهاد شد به خاطر پایین بودن کیفیت و احترامی که برای بیننده‌ام قائل هستم، رد کردم تا ذهنیت بیننده نسبت به من خراب نشود. معتقدم بیننده تأییدکننده نهایی است، چرا که او همان کسی است که برای فیلمی بلیت تهیه می‌کند یا پای تلویزیون می‌نشیند، برایش وقت می‌گذارد و فیلم را می‌بیند.
چقدر مستندسازی برای شما در اولویت قرار دارد؟
به فضای مستند علاقه‌مندم و قطعاً ادامه می‌دهم، اما فیلمسازی در اولویت دومم قرار دارد و اولویت اولم مستند داستانی است.
فکر می‌کنید عنصر پژوهش چقدر در سینمای مستند مؤثر است؟
لازمه ساخت فیلم مستند و داستانی پژوهش و تحقیق است و امکان ندارد بتوانید فیلمی بسازید که این عنصر را نداشته باشد. وقتی همه عناصر فیلم سر جای خودش قرار می‌گیرد این یعنی حتماً پژوهش خوبی در پشت کار بوده است.


این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن