تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821258097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احياي شوراي حفاظت از منابع آب در استان‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۳۴ب.ظ)
وزير نيرو خبر داد: احياي شوراي حفاظت از منابع آب در استان‌ها وزير نيرو از احياي دوباره شوراي حفاظت از منابع آب در استان‌ها با تاييد شوراي عالي آب خبر داد.
به‌گزارش خبرگزاري موج، حميد چيت‌چيان امروز (شنبه) در جريان سفر استاني هيات وزيران به خراسان رضوي در نشست شوراي اداري شهرستان تربت‌جام، گفت: پيشنهاد احياي دوباره شوراي حفاظت از منابع آب در استان‌ها به شوراي‌عالي آب ارايه شده است.
وي در اين نشست که با حضور مديران شهرستان تربت‌جام برگزار شد، افزود: توفيق اين را دارم که به نمايندگي از دولت در شوراي اداري شهرستان تربت‌جام که داراي تاريخ طولاني و سراسر علم و فرهنگ است، شرکت کنم.
به‌گفته وي، 80 درصد اقتصاد منطقه به کشاورزي وابسته بوده و در کشاورزي موضوع اصلي تامين آب است.
وي با بيان اينکه استان خراسان رضوي با مشکل کم‌آبي مواجه است که نمي‌توان ساده از کنار آن عبور کرد، گفت: زندگي مردم منطقه در گرو آب است و همه ما مسئولان بايد نسبت به مديريت آب در اين منطقه توجه جدي داشته باشيم.
وي يادآور شد: در نقاط مختلف کشور با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستيم که اين موضوع در خراسان جدي‌تر است چراکه سطح آب زيرزميني در منطقه مرتب کاهش مي‌يابد.
وزير نيرو با اشاره به تاکيدهاي مقام معظم رهبري بر لزوم مديريت مصرف به‌ويژه مديريت مصرف آب، گفت: تنها راه‌حل براي مشکل کمبود آب در منطقه مديريت مصرف آب است.
وي از ارايه پيشنهاد احياي دوباره شوراي حفاظت از منابع آب در استان‌ها به شوراي‌عالي آب خبر داد و ابراز اميدواري کرد: اين پيشنهاد ظرف روزهاي آينده به تاييد برسد که با احياي آن در استان‌ها، رياست آن برعهده استاندار و دبيري سازمان حفاظت از محيط زيست خواهد بود.
چيت‌چيان با بيان اينکه ميزان استفاده از آب‌هاي زيرزميني بايد 25 درصد کاهش يابد، گفت: اين موجب کاهش توليد کشاورزي نمي‌شود زيرا با رعايت اصول کشاورزي، حتي افزايش کشت و توليد را به شرط رعايت مديريت مصرف آب مي‌توانيم داشته باشيم.
وي تاکيد کرد: تغيير نوع کشت و کشت محصول‌هايي که نياز به آب کمتري دارند و توسعه کشت گلخانه‌اي از راهکارهاي کاهش مصرف آب در بخش کشاورزي است.
وزير نيرو با بيان نمونه‌اي از اعمال مديريت مصرف آب و افزايش 10 برابري توليد کشاورزي در استان اصفهان، گفت: 20 هکتار زمين کشاورزي در استان اصفهان با اعمال مديريت مصرف آب و به‌روش گلخانه‌اي به زير کشت رفته که اين مجموعه به اندازه 200 هکتار زمين کشاورزي معمولي محصول توليد کرده است.
وي خاطرنشان کرد: به‌طور قطع راهنمايي و هدايت شما مديران در مديريت مصرف آب و مصرف بهينه آن مهم است و بايد در اولويت قرار گيرد.
در اين نشست که با حضور وزير نيرو به‌عنوان نماينده دولت برگزار شد، طرح‌هاي شهرستان تربت‌جام از جمله تکميل باند دوم جاده مشهد-تربت‌جام، تسريع در احداث کارخانه فولاد، تسريع در احداث راه‌آهن مشهد-تربت جام –تايباد، تسريع در احداث کارخانه شيشه و سيمان و توسعه فضاهاي آموزشي مطرح و قول پيگيري و مکاتبه با وزيران مربوطه از سوي نماينده دولت داده شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن