تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805635133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد گروه مشاوران چاپ ضرورت صنعت چاپ است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: برازش در تور فرهنگی خبرنگاران از چاپخانه‌های تهران عنوان کرد
ایجاد گروه "مشاوران چاپ" ضرورت صنعت چاپ است
اصحاب رسانه روز گذشته و بهانه ۱۱ شهریورماه، روز ملی صنعت چاپ ازسه چاپخانه بزرگ کشور بازدید کردند تا از نزدیک با فعالیت‌های صنعت چاپ آشنا شوند.


به گزارشحوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، اصحاب رسانه روز گذشته و به مناسبت ۱۱ شهریورماه روز ملی صنعت چاپ، از سه چاپخانه بانک ملی، مسعود مارک و رسام نگار جاوید بازدید کردند.
 
مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری این بازدید، با تبریک روز ملی صنعت چاپ به خبرنگاران حوزه فرهنگ گفت: در دو دهه گذشته سهم کتاب و مطبوعات در صنعت چاپ روز به روز کمتر شده، این در حالی است که سهم سایر بخش‌ها در حال توسعه است. بسته‌بندی امروز به بخش وسیعی تبدیل شده زیرا به هر صنعتی که نگاه می‌کنیم اثری از چاپ و بسته‌بندی در آن دیده می‌شود.
 
وی ادامه داد: خیلی از محصولات ما در صادرات موفق نیستند و یا به صورت فله‌ای صادر می‌شوند که تمام این موارد به بسته‌بندی مربوط می‌شود و نیاز است که مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
 
برازش با اشاره به نقش صنعت چاپ در کارهای روزانه اظهار کرد: شاید تا چند سال پیش کارت‌های اعتباری چندان برای ما معنا و اهمیتی نداشت اما امروزه می‌بینیم که بیشتر امور با همین کارت‌ها انجام می‌شود که صنعت چاپ در تولید آن‌ها نقش اساسی دارد. سهم کتاب و مطبوعات در کل صنعت چاپ به یک پنجم و حتی یک ششم صنعت چاپ رسیده است و این نشان از توسعه صنعت بسته‌بندی دارد.
 
این مسوول دولتی در توضیح برنامه‌های اداره کل چاپ و نشر گفت: اداره کل چاپ و نشر در یک سال گذشته تمام سعی خود را کرده تا موضوعات و مشکلات صنعت چاپ را بررسی و بخش مربوط را به مسیر صحیح هدایت کند. در واقع بیشتر سعی کردیم نقش هدایت کننده را داشته باشیم.
 
برازش ادامه داد: در بررسی‌های اخیر متوجه شدیم که تعداد زیادی از مجتمع‌های چاپی ما از نبود یک گروه مشاور رنج می‌برند و نبود چنین گروهی به شدت در صنعت چاپ احساس می‌شود. صنعت چاپ یکی از صنایع گران و پرهزینه است و اگر فردی بدون مشورت و بررسی لازم اقدام به فعالیت کند قطعا متحمل ضرر خواهد شد.
 
برازش با ابراز تاسف از واردات محصولات چاپی به کشور افزود: متاسفانه این روز‌ها شاهد واردات حجم زیادی محصولات چاپی به کشور هستیم، این در شرایطی است که از یک طرف می‌گوییم کار چاپی کم است و از یک طرف حجم انبوهی از واردات محصولات چاپی را داریم.
 
منصوری: شرکت چاپ و نشر بانک ملی یک شرکت بی‌رقیب است
 
پس از اتمام صحبت‌های برازش، خبرنگاران از شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران بازدید کردند. رضا منصوری، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی در جمع خبرنگار حاضر شد و شرح کوتاهی از فعالیت‌های این سازمان داد.
 
منصوری در توضیح فعالیت‌های این سازمان گفت: شرکت چاپ و نشر بانک ملی به عنوان یک چاپخانه امنیتی، منحصر به فرد و بی‌رقیب است زیرا نزدیک به ۴۰ هزار کالای امنیتی در این مجتمع چاپی تولید می‌شود که توضیح درباره آن ساعت‌ها زمان نیاز دارد.
 
وی پس از شرح تاریخچه این سازمان اظهار کرد: رعایت الگوهای امنیتی یکی از ماموریت‌های سازمان است و تمام عملیات‌ها بر اساس استانداردهای روز دنیا انجام می‌شود.
 
در ادامه نشست اصحاب رسانه با مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی، فیلم کوتاهی از محصولات تولیدی این سازمان به نمایش درآمد و دو تن از مدیران این سازمان به توضیح درباره روش‌های تولید کارت‌های امنیتی پرداختند.
 
تولید لیبل‌های پشت برگردان حرارتی در داخل کشور
 
در ادامه، سیامک درّی، مدیر تولید چاپخانه مسعود مارک در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اینکه نا‌شناس بودن محصول برای سفارش دهندگان بزرگ‌ترین مشکل چاپخانه‌داران محسوب می‌شود گفت: سفارش‌دهندگان به دلیل آنکه محصولات چاپخانه‌داران کشور را نمی‌شناسند و از ظرفیت و توان بالای آن‌ها اطلاعی ندارند، خواسته یا ناخواسته محصولات مورد نظر خود را از خارج از کشور تهیه می‌کنند که امیدواریم با آگاه‌سازی رسانه‌ها این مشکل به زودی برطرف شود.
 
همچنین مسعود مصطفایی، مدیرعامل چاپخانه مسعود مارک با اشاره به اینکه در حال حاضر و از یک ماه قبل لیبل‌های پشت برگردان حرارتی در کشور تولید می‌شود گفت: این لیبل‌ها تا هفتهٔ قبل از چین وارد می‌شد اما با پشتکار و تلاش زیاد مسوولان چاپخانه مسعود مارک، امروز نیاز چاپخانه در داخل این مجتمع تامین می‌شود.
 
وی ادامه داد: درحال حاضر قصد درآمدزایی و فروش این محصول را به سایر چاپخانه‌ها نداریم و تنها اندازه نیاز خودمان تولید می‌کنیم. جالب است که بدانید حساسیت چینی در مقابل تولید این محصول در داخل کشور به گونه‌ای بود که سریعا با مشتریان خود تماس گرفته و گفته‌اند حاضریم این محصول را با قیمت ارزان‌تر در اختیار آن‌ها قرار دهند.
 
رسام: توانایی داریم  800 هزار کارت ملی را در یک ماه تولید کنیم
 
در بخش پایانی، خبرنگاران بازدیدی را از چاپخانه رسام نگار جاوید داشتند. رضا حیدری، مدیر عامل رسام نگار با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این چاپخانه با مبلغ ده میلیون یورو شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر تنها مجموعه‌ای است که توان تولید کارت‌های ملی را دارد.
 
وی معتقد است که کارت‌های هوشمند ملی باید در داخل کشور تولید شود زیرا این کارت‌ها حاوی مشخصات فردی ایرانیان بوده و تولید آن‌ها در خارج از کشور معنایی ندارد.
 
مدیر عامل رسام نگار جاوید در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: هم اکنون مجموعه‌ رسام نگار توانایی چاپ یک میلیون و ۸۰۰ هزار کارت ملی در ماه را دارد که این میزان رقم قابل توجهی است.
 
شایان ذکر است، این تور یک روزه برای آشنایی اصحاب رسانه با فعالیت‌های مختلف صنعت چاپ از سوی دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به عنوان یکی از برنامه‌های چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ برگزار شد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن