تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819893431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینما بهمن سرمایه غیرنقدی حوزه هنری است/ آغاز ساخت نخستین پردیس سینمایی در شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس حوزه هنری فارس در گفت و گو با پانا: سینما بهمن سرمایه غیرنقدی حوزه هنری است/ آغاز ساخت نخستین پردیس سینمایی در شیراز خبرگزاری پانا: رئیس حوزه هنری فارس گفت: استارت احداث اولین پردیس سینمایی شیراز با مشارکت و حمایت حوزه هنری، شهرداری و همچنین همکاری موسسه سینما شهر با یک سرمایه گذاری مناسب در آینده ای نزدیک زده می شود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور ساعت 10:35



مهدی نجابت در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به وضعیت نامطلوب سینماهای شیراز؛ گفت : سالن سینماهای شیراز در وضعیت خوبی به سر نمی برد و با توجه به قدمت 50 ساله این سالن ها به جرات می توان گفت که هیچ بازسازی اساسی و بنیادی در این مدت صورت نگرفته است.
وی گفت: تعمیر و بازسازی های صورت گرفته در سینماهای شیراز بسیار جزئی و در حد تعویض صندلی ها یا تغییر پرده های سینما بوده است.
رئیس حوزه هنری فارس از احداث اولین پردیس سینمایی شیراز با حمایت استاندار فارس و همکاری شهرداری شیراز خبر داد و ابراز داشت: استارت احداث اولین پردیس سینمایی شیراز با مشارکت و حمایت حوزه هنری، شهرداری و همچنین همکاری موسسه سینما شهر با یک سرمایه گذاری مناسب در آینده ای نزدیک زده می شود.
این مسئول هنری اضافه کرد: با بازسازی کامل سینماهای فلسطین و ایران این پردیس سینمایی با چهار سالن سینمایی احداث می شود که با توجه به مشکلاتی که فعالان عرصه تئاتر در مورد تمرین تئاتر دارند یک سالن آن به تمرین تئاتر اختصاص داده خواهد شد.
نجابت ادامه داد: در حال حاضر تهیه نقشه و تاییدیه توسط شهرداری در حال انجام است که با نظر مساعد شهردار فرهنگی شیراز این مهم به زودی محقق می شود
وی در ادامه با اشاره به تعین تکلیف سینما بهمن در آینده ای نزدیک ابراز داشت: سینما بهمن جزء سرمایه های غیرنقدی حوزه هنری و به عنوان پشتوانه محکمی برای مرمت و بازسازی سینما سعدی است.
رئیس حوزه هنری فارس افزود: نحوه استفاده از این ظرفیت بزرگ در حال بررسی است و به زودی اعلام می شود.

وی با بیان اینکه سینما بهمن چه به صورت نقدی و چه غیرنقدی پشتوانه مالی برای تعمیر سینما سعدی است، اضافه کرد: بحث فروش یا نوع و نحوه تبادل فرهنگی به زودی بررسی و در این مورد تصمیم گیری نهایی صورت می گیرد.

نجابت با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در بخش احداث سینما خاطرنشان کرد: آمادگی کامل برای استقبال از علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه سینما داریم و با جدیت حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: حوزه هنری آماده هر گونه مشارکت در ساخت، تعمیر و مرمت سینماهای شیراز است.

رئیس حوزه هنری فارس در ادامه با اشاره به مجموع صندلی های سینماهای شیراز اظهار داشت: مجموع صندلی های هفت سالن سینمای شیراز 5 هزار صندلی است که از سرانه فرهنگی و سینمایی کشور نسبت به جمعیت شیراز پایین تر است، اما برای ما در حال حاضر ارتقای کیفیت است و کمیت در مرحله بعدی قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به فضای تعاملی در استان و شهر شیراز بتوان گام های موثری را در راستای ارتقای سطح فرهنگ به ویژه در حوزه سینمایی برداشت.

نجابت بیان کرد: نگاه حوزه هنری در امر مرمت سینماهای کشور به منزله کسب کار و درآمدزایی نیست و بیشتر تلاش ها در راستای ارتقا و تقویت زیرساخت های فرهنگی صورت می گیرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن