تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821256692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان شاغل؛ دستاويز وعده‌هاي توخالي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۳ (۰:۲۵ق.ظ)
جام جم: زنان شاغل؛ دستاويز وعده‌هاي توخالي
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه جام جم چنين نوشت:
اگر مواضع دولت‌ها در رابطه با حمايت از زنان شاغل، سياست ثابت و شفافي باشد، آن وقت شايد بشود خيلي راحت آن مواضع روشن را نقد و بررسي کرد، ولي متاسفانه با مرور کارنامه مجريان دولت‌هاي متوالي، شاهد بوده ايم که همواره سياست روشن و مشخصي در نحوه حمايت از زنان شاغل وجود نشده است.
به جرات مي‌توان گفت که در حوزه حمايت از زنان شاغل، حجم وعده‌هاي عمل نشده، بسيار بيشتر از حجم کارهايي است که واقعا انجام شده است.
اين وعده و وعيد دادن‌ها هم فقط به يک وزارتخانه يا يک دولت خاص ارتباط ندارد، تقريبا رسم شده است که مسئولان در دولت‌هاي مختلف، معمولا گريزي به حقوق زنان شاغل مي‌زنند و با ارائه چند وعده شيک و فانتزي، تلاش مي‌کنند که بگويند ما هم براي احقاق حقوق اين گروه از زنان کاري انجام داده‌ايم، اما اغلب بسياري از اين وعده‌ها در حد همان حرف و شعار باقي مي‌ماند.
بتازگي يکي ديگر از همان وعده‌هاي زيبا به زنان شاغل داده شده است و معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده از بررسي ساعت کار شناور و دورکاري زنان در دولت خبر داده است؛ طرحي که با توجه به پيشينه دولت‌ها در حمايت از زنان شاغل، بسيار بعيد است که به سرانجامي اميدوارکننده برسد.
سال قبل هم قرار بود زنان شاغلي که فرزندان زير هفت سال يا فرزند يا همسر معلول داشتند، مشمول کاهش ساعت کاري شوند، اما اين وعده هم هيچگاه عملياتي نشد.
ناگفته نماند که مجلس نيز در رابطه با کاهش ساعت کاري زنان شاغل، همکاري نکرد و مجموع اين اقدام‌هاي ناکافي دولت و مجلس، حالا کار را به جايي رسانده است که ديگر کمتر زن شاغلي، نسبت به مطرح شدن موضوعي مثل بررسي ساعت کار شناور يا دورکاري زنان خوشحال مي‌شود و در واقع، بسياري از زنان شاغل به تجربه دريافته‌اند که ديگر نبايد خيلي روي اين‌گونه طرح‌هاي حمايتي، حساب باز کنند.
معلق ماندن بحث مرخصي 9 ماهه زايمان براي زنان شاغل، حذف جايگاه مشاور امور بانوان در دستگاه‌هاي مختلف، حذف بيمه زنان خانه‌دار در سال 93 (آن هم در حالي که مسئولان ادعا مي‌کنند خانه‌داري نيز شغل به حساب مي‌آيد) و فراموش شدن لايحه حمايت شغلي از زنان سرپرست خانوار، مجموع اتفاق‌هايي است که نشان مي‌دهد در حوزه حمايت از حقوق زنان شاغل، همچنان بين حرف و عمل، صدها فرسنگ فاصله وجود دارد.
نويسنده: امين جلالوند‌ - گروه جامعه













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن